Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Teplota motoru

Od: tomas4 odpovědí: 24 změna:
Dobry den, po najeti cca 15km se rucicka teploty motoru ani nepohne...chtel bych se zeptat na co se zamerit nebo co se da popride vyloucit jako zavada...predem dekuji za rady

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Začni termostatem - "rukoměrem" osahej hadici od termostatu do chladiče, do ohřátí motoru má být studená, ohřeje se až po otevření termostatu.

Jezdit se dá, ale kondenzuje voda v oleji (žlutý šlem na víčku oleje) a to motoru moc dobře nedělá.. Po delším ježdění (víc jak 1000km bych vyměnil olej.

1,6 se normálně i v mrazech ohřeje během 3 km, plné prohřátí komplet bloku motoru tak po 10 - 15 km

 

hodnocení

0x
avatar martincakl

Jste nám neprozradil o jaký vůz se jedná.

U mého vozu je to v zimě téměř normální...to se ručička pohne právě tak někde u toho 15km...

 

hodnocení

0x

Teploměr v autě neukazuje teplotu motoru, ale teplotu chladicí kapaliny. Ve vašem případě je nejspíš vadný (trvale otevřený) termostat. Pokud je hadice z motoru do chladiče málo teplá, je to jasné. Pokud je horká, přichází v úvahu čidlo teploty. Takže první opatření: Výměna termostatu.


doplněno 04.03.19 18:49:

@tomas4: Jezdit s tím můžeš, ale zbytečně motor nezatěžuj a co nejdříve najdi příčinu a závadu oprav.

 

tomas4
hodnocení

Omlouvan se jde o ford focus, 1,6ti vct, benzin, rv 2005

 

tomas4
hodnocení

A da se stim chvili jezdit? Cely tento tyden sem v praci a dostal bych se k tomu az pristi tyden
rv*

Dá se s tím jezdit, třeba tomu ani nic není. Dokud je zima, tak bych nastartoval vychladlé auto (u Forda teda nejprve klíčkem otevřel haubnu) a zkoušel na vodním potrubí, jestli se začne ohřívat. Pokud ano, nezavírá termostat.

tomas4
hodnocení

No stary ford se me zahral i v minus 20 behem 10ti minut... Tomuto to pres zimu chvili trvalo...ale dnes sem jel a bylo kolem 15ti stupnu a teplota furt stejna...a co je prosim haubna

 

tomas4
hodnocení

A jeste se zeptam kdyby byla spatna vodni pumpa tak by se to spise prehrivalo ne?

 

hodnocení

0x
avatar dabel

vyměn termostat

tomas4
hodnocení

A termostat je jenom toto
autokseft.cz/...
Nebo cele toto
autokseft.cz/...
asd1

Najdi si číslo dílu podle VIN nebo typu motoru.. Mělo by stačit měnit vnitřek, ale co vim tak často praská domek termostatu (nevim jestli teče ven nebo rupne uvnitř, na netu to najdeš...)

ford.7zap.com/...

Díly se mi osvědčilo Cardo, ale koukám že tam mají jen celý a na 98°C (teplotu si zjisti podle typu motoru...)

autodily-cardo.cz/...

 

break
hodnocení

0x

u tohodle motoru se mění celej bazmek s termostatem._Není to levnej špás

tomas4
hodnocení

A to mas vyzkouseno z praxe? Ptam se protoze sem nenasel samotny termostat ktery by sedel s mojim VIN
tomas4
hodnocení

S mojim VIN se prave shoduje cely ten bazmek... Tak premyslim jestli ho nevzit z vrakace
tomas4
hodnocení

A jeste me napadlo nemuze to byt napr. jeste nejake cidlo?ze by treba davalo spatny signal termostatu a ten by se nezavrel popripade neotevrel...jde ten termostat nejak vyzkouset jestli je spravny?
asd1

Už jsem ti to psal, osahat rukou jestli je hadice k chladiči studená až do ohřátí motoru kdy má termostat otevřít. Pokud je otevřený i za studena, tak ta hadice se bude ohřívat od začátku.

Taky to vidim na celý bazmek.. Můžeš zkusit podívat se jestli by šel nějak dobastlit a vyměnit jen samotný termostat. Je dobré dodržet otevírací teplotu.. Spousta aut je podobných a něco tam pasovat může, příp. trochu upravíš domek termostatu... Z vrakáče bych nebral, to je loterie s nejistým výsledkem.. Nový bazmek je za 2k, to zas tolik neni aby mělo smysl jít do loterie.. Práce, chladicí kapalina a pak to budeš dělat ještě jednou s novým... Když už tak vyzkoušet mimo motor kdy otevírá.

break

tahle 85kw verze nemá měnitelnej termostat, ale mění se celej ten plastovej domeček.Čti, vole, co píšu...Většinou, když se nezahřejvá, tak je v háji.Po vyndání si všimni, že se rozletěl na sr-čku

tomas4
hodnocení

Jasne vole, diky za radu:-D
break

protože ty motory znám.Z vrakáču bych tam nic nedával.Už jen kvůli výměně samotný...

tomas4
hodnocení

asi koupim ten wahler, a prosimte uz sem se te kdysi tady na poradne ptal, mohl bys prozradit jen kde bydlis? Nechci konkretne mesto , staci jen treba kraj...kdybys byl nekde kousek odemne tak bych te navstivil...a jeste dotaz jde to vymenit i v domacich podminkach bez demontaze alternatoru?

 

break

Vysočina...tam operuju...jde to doma vyměnit a co si pamatuju, tak vždy byl altík danej bokem :)

tomas4
hodnocení

Skoda to uz mam z ruky...no rano sem se na to trochu dival ale pristup je k tomu nak prase budu muset sundat takove plastove svody(nebo jak to nazvat) a pak by to snad mohlo jit
tomas4
hodnocení

A jeste sem rano skousel ty hadice a vsechny byly po cca 15km vlazne
break

tam je sání, to nesundávej...demontuje se jen ten altík.Pro někoho je problém ten, že plochej řemen nemá napínák, je elastickej a na jeho nasazení i demontáž jsou speciální přípravky...Nebo ho jde i nazpět narvat přes altík, ale to je jebačka...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]