Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia táhne do prava

Od: ack07 odpovědí: 9 změna:
Zdravim,
na sve felicii 1.3. 50 kW nějakou dobu pozoruji, že při přidání plynu táhne doprava. Při ohledání jsem zjistil, že je vůle v pravém kloubu na axiálním táhle. Při najetí do díry to bouchá. Zajímá mě jestli to může dělat jen ten kloub v táhle nebo to i přes to můžou dělat silentbloky v ramenech. Na nich jsou stržený šrouby a nejspíš je nepůjde povolit. Čepy jsou OK. A pokud by to náhodou dělaly silentbloky v ramenech tak mě zajímá jestli pokud bych ty šrouby co jsou zašoubený do karoserie mohl odvrtat a sel by tam vyřezat větší závit.
Děkuji...

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

gum
hodnocení

0x

To jsou zadní silenty ramen. Kolo při přidání plynu potáhne auto, ale díky špatnému silentu v rameni kolo celé mírně zatočí.

Jak mohou být stržená závity šroubů M10x1,25 s jemným stoupáním a pevností 10.9?

No zřejmě hovado. Zkus je odvrtat a projet závitníkem stejný závit. Jinak to asi převrtat půjde, ale hodně práce a hlavně kvalitní nářadí na to.

Origo rameno je ze silenty GUMOKOV a s čepy TRW.

ack07
hodnocení

No ona bude asi špatná i geometrie. A ta vůle tam je docela velká. A s těma šroubama jsem myslel, že jsou stržený šestihrany, ne závit..
gum

Tak to je jiná, ale jsou pořádně utáhnutý a díky jemnému stoupání, jen tak hned nepovolí za čtvrt otáčky (ono jištění). Obruš jim čela hlaviček dostříbrna a nech navařit na hlavy matice a pořádně provařit. Pak uvolnit. Dát nové šrouby a namazat jim závity vazelínou. Pak nezareznou a ani nepovolí sami od sebe. Neboj se toho a hlavně jim ty závity mázni.

šrouby jsou M10x1,25x30 + pérové matice M10 nejlépe NORDLOCKy, ale to už je na tobě.

Geo je samosebou špatná, když to takto chodí. Tlačí na to i váha předku auta.

Odvrtat je blbost. Nebudeš mít sílu za co ten šroub chytat. Navař ty matky třeba u někoho, pokud ty sám nevaříš.

Nevím, jak moc je smetený ten šestihran hlavy šroubu, ale origo je na 16 ořech a ty dnešní na 17 ořech. Zkus i mírně nějakou dremel modelářskou bruskou zbrousit hranky tak, aby ořech sedl a povolil.

Lze nahřát i plamenem, ale ne šroub! Jeho okolí a pak povolit.

gum

A ještě jednou raději upozorňuji, že nové šrouby i původní mají stoupání 1,25! Standartní M10 šroub je ve stoupání 1,5! Tak si je nestrhni nebo nezalom v té Feldě!

ack07
hodnocení

Dobrá, navařit matky me taky napadlo, spíš jen jestli pak ten šroub nezalomim, ale to asi ne, když je pevnostní.. děkuji za tipy :) vymenim i to táhlo, aspoň bude nějaká činnost :D
gum

Nezalomíš, navíc navařením matky se zahřeje a půjde lépe. Bacha, aby nezačal hořet koberec. Z druhé strany jsou matky vidět v interiéru pod kobercem a protihlukovou hadrou z recyklovaných provázků a látek (šedá hadra). Kdyžtak si to tam stříkni WD40.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Budou to dělat ty stržený šrouby v ramenou
Rameno neni utaženy a hejbe se
Odvrtat do de v pohodě už sem to párkrát dělal
Dával sem tam skrz dllouhou pevnostní 10ku šroub a matku se silonem
A drží to
Tu vymlácenou tyčku vyměn taky a nech udělat geometrii nápravy
gum

Píše, že strhal šestihran na hlavách šroubů a závity má vpohodě. Ramena jsou tedy utažena a spíš je nemá jak demontovat. Radím navařit matky na hlavy šroubů a za ně povolit.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Na vině jsou jednoznačně vůle na vlečné nápravě. Moment z motoru po přidání plynu kroutí kolama a ty se hnou,, kam je vůle pustí. Dost často to dělá zadní silentblok na spodních ramenech a čepy všeobecně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]