Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém se startováním

Od: lalla odpovědí: 4 změna:

Zdravím, již dva dny jsem měla problém se startováním. když to začalo tak jsem tak tak chytla přes kabely, ještě ten večer jsem dala baterii nabít a druhý den to bylo v pořádku. Poté auto jeden den stálo a po 4 dnech se to vrátilo a ani mi nešlo nastartovat přes kabeli, řekla jsem si, že to bude asi baterii, protože byla stará tak jsem koupila novou na 74v. Při napojení auto na poprvé nic a na podruhé torchu zaškytalo a nic, světla mi svítí velice slabě tak nevím čím to už múže být.

Děkuji za veškeré rady :)

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Mrkněte se na povinné ručení - máte tam telefon na svou pojišťovnu. Těch se zeptáte, jestli je příjezd asistenční služby-mechanika na místo - v rámci připojištění, případně do jaké výše.

Servis na místě proměří a zjistí, zda je problém možné odstranit na místě nebo je nutné odtáhnout do servisu. Můžete si pak vybrat smluvní servis pojišťovny nebo váš oblíbený, pokud bude do určité vzdálenosti - opět v závislosti na pojistných podmínkách ...

 

cyklopoutnik*
hodnocení

0x

V autě zjevně odněkud utíká elektrika.

Odkud utíká zjistíš orientačně tak, že si koupíš za dvě stovky až dvěstapadesát multimetr.

Nastavíš ho na měření proudu. To snad zvládneš pokud znáš rozdíl mezi proudem a napětím.

Vypni zapalování a vypni všechny přístroje a to včetně autorádia, které by zapnuto se stáhnutým zvukem mohlo odebírat 1A.

Odpoj mínusový kabel autobaterie a změř proud který mezi kablem a baterií prochází. Měl by být minimální, ideálně nulový ale toho u staršího auta dosahováno nebývá. Tak si zapiš kolik naměříš. Pokud budeš měřit v hodnotách jednotek ampér, tak odpojuj pojistku napřed jednu a naměř jaký to mělo vliv na průchod proudu a taky který okruh ta pojistka jistila. Potom další pojistku a tak dál. Nemuíš už ani odpojovat baterku. Můžeš měřit proud procházející mezi jednotlivými hroty pojistek. Někde musíš narazit na zvýšený odtok proudu. Zjisti co jistí ta pojistka a tam je problém. Ještě může být vadný startér který jištěn nebývá ale to je vyjímečné.

Servis potom nehledá neznámou závadu a nemůže Ti napovídat co mu libo. Problém bývá v relátku, které po létech žije vlastním životem a je jich tam několik, výměna je jednoduchá. Často v centrálním zamykání, může zkratovat špatně izolovaný kabel, to se hledá obtížněji. Něco se může projevovat jen občas ale stačí vybít baterii. Baterii taky nechej u dodavatele přeměřit jestli není vadným kusem a není to vyloučeno.

A pamatuj jednu věc. 74 v baterku jsi určitě nekoupila. Taková by snad mohla být do nějakého vysokozdvižného vozíku ale i tam by byla už nebezpečná. Baterku jsi mohla koupit 74 Ah. Tak pamatuj že pokud Ti někde utíká jenom jeden ampér za hodinu, máš baterku vybitu za 74 hodin, to je tak za tři dny. Jeden ampér při 12 voltech, to je 12wattů, to je jeden neveliký někde zapomenutý spotřebič například něco přes nabíječku v zásuvce. 12 Wattů, to Ti třeba nemusel vypnout spínač vnitřního osvětlení. Pokud auto stálo na osvětleném mítě čtyři dny nemusíš si toho všimnout vůbec a to měření proudu má význam při nabité baterii.

Takže než začneš plašit se servisem, dej autobaterii na nabíječku. Zjisti kolik nabíjí a jestli nabíjí řekněme 6Ampér, nabijej baterku 74/6 hodin, to je dvanáct hodin a něco. Některé nabíjí jenom 4 Ampéry, tak nabíjej 18 a půl hodiny.

Málo vybitou baterku lze nastartovat přes startovací kabely ale hodně vybitou přes kabely nastartovat už nelze. Nezbývá než nabíječka a čekat. Ještě možno roztlačit anebo roztáhnout auto ale ne u každého typu. U některých hrozí přeskočení rozvoďáku a to by se oprava pak pořádně prodražila.

No nic, když jsi schopna napsat že jsi koupila 74v baterii, tak raději vyhledej ten servis.

 

hodnocení

0x
avatar adetouk

Pokud jste zapojila novou baterku a auto nešlo nastartovat,tak to nemůže být tím ,že by se baterka vybila,ale spíš bude problém s ukostřením,špatně dotažený,popř. uvolněný ukostřovací kabel od baterky nebo uvolněné,popř. zaoxidované svorky na baterce.


doplněno 02.03.19 00:03: Ale tazatelka píše,že dala novou baterku a auto nešlo nastartovat.Přece se nemohla vybít za těch pár okamžiků než ji namontovala a začala startovat.Jedině snad,kdyby zapojila novou baterku a zkoušela startovat až za 2 nebo 3 dny, což je nelogické.
cyklopoutnik*

Zadavatelka píše "ještě ten večer jsem dala baterii nabít a druhý den to bylo v pořádku. Poté auto jeden den stálo a po 4 dnech se to vrátilo a ani mi nešlo nastartovat"

To nevypadá na špatnou kostru i když nic není vyloučeno ale špatná kostra by se projevila hned. Zadavatelka píše že druhý den bylo v pořádku. Po čtyřech dnech auto nešlo nastartovat ani přes startovací kabely. Tady bych fakt tipoval únik proudu a jak jsem už dřív napsal. Za čtyři dny dokáže vycucnout baterku třeba jenom nevypnuté stropní osvětlení anebo cokoli jiného,

Chce to v prvé řadě znovu nabít baterku, to se stejně bude muset a pak zkontrolovat nesvítí-li zbytečně, jak jsem uvedl, přeměřit průchody pojistkama, to lze dělat v domácích podmínkách a netřeba na to volat servis. Někde se naměří odběr při vypnutých spotřebičích, zjistit od čeho je ta pojistka a tam hledat příčinu. Může to být cokoli.

I když se špatnou kostrou jsem se taky setkal, kdysi dávno na Trabantu. Baterie bez chyby ale blbě to startovalo. Večer bylo třeba stát na kopci a ráno se to rozjíždělo z kopce. Pak jsme vyměnili ukostření. Soudruzi v NDR neměli dostatek mědi, tak měď nahradili hliníkem. Dokud byly kably nové fungovaly, za čtyři roky zoxidovaly a dávaly blbou kostru. Hliníkové kably jsme vyměnili za měděné od svářečky, kontakty jsme dali též nové místo hliníkových mosazné a potom Trabant startoval na drc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]