Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pájení nožiček regulátoru v alternátoru

Od: dejv111® odpovědí: 10 změna:

Dobrý den , ahoj,
chystám se měnit regulátor v alternátoru Mitsubishi. Ten starý jsem vypájel, drží na dvou nožičkách. Prosím někoho o informaci, jestli je nutné při zpětném připájení použít pájecí kapalinu nebo to půjde i s normální kalafunou?

Máte nějaký tip, čím případně pájecí kapalinu v domácích podmínkách nahradit nebo kde ji koupit?
Díky


doplněno 01.03.19 12:25:

Tak hlásím, že regulátor je připájen a alternátor zase funguje. Díky všem za ochotu pomoci.


Pájení nožiček regulátoru v alternátoru

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

V elektronice zásadně nepoužívat pájecí kapaliny. Jsou agresivní a toxické. Vždy dobře očistit spojované plochy/součásti a pájet jen s pomocí kalafuny. Platí to i pro alternátory v autech.

gum

Satame, Vy jste ještě stará škola s trafopájkou a kalafunou?

Dnes se normálně používají FLUX pasty a pod. Nejsou o nic toxičtější než ona kalafuna.

Vyjímkou jsou pomocné kapaliny na pájení niklu a pod. To jsou kyseliny. Tam souhlasím.

Tazatel ať si koupí cín Kovohutě SN60PB40, kde je kalafuna obsažena uvnitř a přiletuje to stylem pájkou nahřát spoj a do nahřátého spoje cín vkládat jako svářecí drát. Pak se mu cín nepřepálí a nebude to vylepšovat kalafunou. Cín jak už se jednou přepálí, tak mu kalafuna pomůže leda na oko, ale spoj by počase povolil.

Nejlépe předem pocínovat oba pájené konce (závity a kontakty regulátoru) a rozehřátý cín sklepnout zpět pryč. Na takto pocínováné spoje výsledný spoj chytne velice dobře a kvalitně.

gum

Viz video. Takto se pájí i trafopájkou. Trik je nepřepálit cín. Vždy očko v pájce očistit třeba papírovou utěrkou (pájecí smyčku mít nahřátou) a zbytky vyplavit novým cínem (spotřebovat tak klidně i 5cm a odkápnout pryč a pájku vypnout).

Jen tak dojde k hezkému a trvalému spoji. Nabírat cín na očko, máčet v kalafuně a pak přehřátý cín někam nutit do spoje je přežitek.


hodnocení

Díky pánové! Snad se zadaří. :)

gum

Nákup v obchodech TME,GME,TIPA,EZK,... (Ostrava,Praha,Brno,Opava,Olomouc)

 

hodnocení

4x

Taky je možný pro lepší manipulaci udělat pastu z kalafuny rozpuštěnim v troše lihu.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Pájení na místech,kde pájené díly jsou masivnější,se nedá provádět trafopájkou(pistolkou)Musí se k tomu použít páječka odporová jako je tato: conrad.cz/...

Pokud se spojované díly dostatečně neohřejí,může spoj sice držet mechanicky,ale elektricky vznikne studený spoj

a jak se v elektrotechnice říká,je to předem prohraný boj.

JABRAKA

hodnocení

Máte pravdu,

na pájení použiji pájecí násadu k plynovému hořáku, ta by měla být dostatečně silná. :)

Pájení nožiček regulátoru v alternátoru #2

Klempířskou pájku , A není to trochu málo Antone Pavloviči? Šikovný opravář by to určitě zvládl plamenem natvrdo mosazí, tam je jistota

imakajojy

jabraka >

Ty zase perlíš. Co chceš tímhle kopáčem v altíku dělat? Na okapy dobrý... *smich*

Jde to dělat i normální trafopájkou, jen to prohřátí trvá déle Já na tyto věci mám maličký plynový hořák. Pak je to otázka pár vteřin.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]