Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Použité rozvody

Od: terez* odpovědí: 18 změna:
Ráda bych se zeptala, jelikož jsem laik. V září jsem nechávala opravit tekoucí olej z převodovky u Renault Clio 1.4V, (2002), přičemž mi byly dány nové rozvody, filtr na olej a řemen, měsíc na to auto prošlo bez problémů technickou a teď mi odešel čtvrtý válec v motoru, takže se řešil nový motor. Mohou se použít rozvody a filtr do nového motoru? Pan opravář mi totiž kalkukuje nové součástky a přijde mi škoda "vyhazovat" tři měsíce staré, které stály několik tisíc. Jak říkám, autům nerozumím, proto se ptám. Velice děkuji

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

použít se daj za 3 měsíce maj prd najeto a nic jim nebude

jediný co by se mělo dát nové je rozvodový řemen ale osobně pokud neni viditelně potrhanej či jinak poškozenej a nekapal na něj olej či nebyl zasažen nemrznoucí kapalinou tak bych ho také neměnil

pokud ste měnily i vodní pumpu tak nezapomenout přehodit i jí pokud ste neměnili dejte novou

terez*
hodnocení

Ok, takže s tím na něj můžu vyrukovat, že chci, aby použil ty nedávno měněné a nové, co tam dal, si vzal zpátky? Ikdyž věřím tomu, že jako automechanik si to nějak obkecá. Přinejhorším budu chtít staré součástky, co odmontoval. Jsem zvědavá, jak pořídím. Mockrát děkuji za odpověď :)
break

vzít si nazpátek již namotnovanej díl, protože chcete ušetřit?

Jo,na jeho místě bych nedal záruku a nechal bych si zaplatit další výměnu rozvodů resp. práci ať to šetření má smysl.Ale co s novou sadou?...Když už někdo chce dělat něco pořádně, tak lidi brečijou.Ale jo, ať tomu pak hrnou gufera a jiný těsnění, složený v autě se to mění líp...

terez*
hodnocení

Rozhodně nechci šetřit. Spíš mám zkušenost, že borec mi opravoval rozvody, nechal staré gufero, začal valit olej z převodovky, za opravu si vzal 20 tisíc, do půlroku valil olej opět, protože opět gufero, takže další oprava za 12 tisic (už u někoho jiného), a do třech měsíců odejde 4.válec. Spíš si chci pohlídat, aby vážne bylo opraveno to, co pak vyfakturuje a jako baba, která o tom ví kulové, nové součástky v motoru nepoznám. Spíš mě zajímál názor lidi, co do toho vidí. Jestli dát raději nové rozvody, ikdyž se měnily nedávno, nebo nechat ty staré.
break

to jsou dobrý položky.Jako gufero, pokud neteče, je možná zbytečný měnit.Často o tom lidi nechcou slyšet, ale může dojít k poškození rozvodů nebo na druhý straně kliky i k poškození lamely.Ve finále i k poškození motoru.Zažil jsem gufero, který teklo jak Dunaj...

Chtělo by to změnit servis nebo vzít s sebou nezávislou osobu.Zánovní rozvody lze použít, samozřejmě na ně nebude záruka a u některejch typů je lepší dát aspoň novej rozvoďák...

Nemůžu soudit, motor jsem neviděl, takže vařím z vody, ale jde spravit vše, pokud není díra v bloku.Je to jen otázka peněz.A motor z vrakecu není jistota.Často je lepší opravit původní motor pokud jde o drobnosti jako ventily nebo kroužky.Nicméně předtím muselo proběhnout nějaký měření tlaků, aby prokázal nižší kompresi.Ale ještě před sundáním hlavy lze zjistit kde se komprese ztrácí.Pokud jsou třeba připečený kroužky, tak v pár případech pomůže chemie.Stojí to aspoň za zkoušku, když ne, tak demontáž a oprava...

asd1

Za tyhle prachy můžeš rovnou kupovat celý auta a nejspíš by to vyšlo levněji... Technická na dva roky, všechno funguje, = beru a jezdim. Investice nad 5k = hodit na vrakáč a vzít další.. Dost aut kolem 20k ty dva roky vydrží bez servisu jezdit...

"Odešel válec" mohl být jen podpálený ventil, zapečený kruhy atd. = jde opravit ještě za rozumnou cenu...

Když to tak pozoruju, tak zlatý Punto... Tam je motor skoro nesmrtelnej a pokud už zdechne, tak za 5k bazarový v dobrém stavu a jede to dál... Slušný se za 20k sežene a za 40 jde vybírat z opravdu pěkných = vydrží v pohodě 5 let...

terez*
hodnocení

Upřímně mě nejvíc naštvalo, že jsem se s chlapem domluvila, že do toho víc než 10 vrážet nechci, protože jsem do toho už nasazela dost v posledních třech měsících a on tam začne valit rozvody a převodovku a oznámí mi 25...z toho by mě jeblo... Říkala jsem si, když jsem na tom už dělala opravy, tak to nehodím na vrakač, protože to auto znám, vím co se kdy měnilo, že nebylo bourané.. A pak přijde tohle no. Pojedu to převzít s jiným mechanikem, ať na to mrkne.
Každopádně děkuju za rady:)

 

break
hodnocení

0x

on je nechce použít z prostýho důvodu, že na ně nedá záruku.Pokud je tam napínák řešen mechanicky napnutím na tah, tak je lepší použít nový řemen..

 

hodnocení

0x

Použít se to může. Ovšem pak je to bez záruky, takže jakákoli porucha rozvodů a olejového hospodářství jde na váš vrub a zaplatíte si ji. Olejový filtr bych dal v každém případě nový, je to "korunová" položka.

Jen se zeptám na dvě věci: Jak odešel ten čtvrtý válec? Jaká je na něm závada? A dále: Znáte alespoň trochu historii toho "nového" motoru? Protože jinak kupujete zajíce v pytli a nevíte, co vám za kratší nebo delší čas vbyvede!

terez*
hodnocení

Přestal mít tah, podle něj. Párkrát mi to po nastartování "kopalo", auto vibrovalo v neutrálu a nízkých otáčkách. To udělalo jednou v listopadu. V prosinci prošlo technickou a teď, začátkem února, to začalo dělat opět, s jeho verdiktem, že je třeba vyměnit celý motor. Mě jen udivuje, že to neobjevil během technické. Teď prý měnil i svíčky které byly úplně na odpis... Nechápu, jak tomu vůbec mohl dát tu technickou měsíc zpátky. Nebo je normální, že svíčky i válec odejdou během měsíce?
Kdybych do toho auta nevrazila přes 10 tisíc v září (rozvody, filtry) , pak dalších skoro 5 v prosinci za STK, tak to hodím do šrotu. Teď jsme se domluvili, že do 15 to vyjde a ejhle, oprava za 25, protože svíčky, opět rozvody a převodovka ...:( příště radši pořídím jiné auto, ikdyž u ojetin člověk nikdy neví no
break

jinýho servisáka nebo se s ním líp domluvit...

nebyl jsem u toho, ale hláška , že "odešel" válec je píčovina...pokud motor není na hadry, je lepší jej opravit než měnit...tady možná byly v háji jen kroužky nebo ventily...to se dá zcela primitivně zjistit petrolejem...

asd1

Svíce rozvody a převodovka za 25k? Tvl to je snad autorizák a montovali novou :D Svíce 1k, rozvody materiál 2,5k, převodovka z vrakáče se zárukou 2k. Nějaký oleje + práce... = natáhl tě o 15k. V pohodě by to šlo udělat za desítku a škodnej by opravdu nebyl. Příp. za 15k včetně komplet spojky (pokud byla starší tak je lepší udělat jí rovnou)

Pokud škube jeden válec a tlaky jsou v pořádku, tak jdi po zapalování - svíce se měnily tak kabely cívka, příp. vstřik. V každém případě vyměň mechanika. Dost možná jsi kvůli vadné cívce vysolila 25k + další prachy za zprovoznění toho co zmršil...

Pak se tu mechoši diví že si to lidi spravujou sami... *zed*

terez*

Tak pan mechanik tvrdí, že právě ve 4. válci nešel ten tlak...jak říkám, vím o tom kulové. Jestli bylo nutné měnit celý motor, tak ať. Mi jen nejde do hlavy, proč se musela dělat i převodovka s rozvodama a filtrama...když tohle dělal koncem září. Štve mě hlavně ten princip, kdy se s ním člověk domluví, že nad 10 tisíc opravy kašlu a radši to rozprodám na díly a on pak vytasí skoro 25 litrů...a řešit to s ním přes soudy..nevím. Nicméně po této zkušenosti už mu nikdy auto nesvěřím, to už jsem vyléčená :D

break

asd1:jsou dobrý a špatný servisy, to nepopírám, ale dělat si to doma sám taky není výhra...paní natáhli.Když dělám starej motor, tak se stane, že se přesáhne rozpočet, ale vždy je to o komunikaci se zákazníkem.Ale přesáhnout o tolik je mazec.Já řeším plus mínus 2000...

o tlacích jsem se tu docela vypsal.Základní postupy oprav nedodržel.Já kolikrát zákazníkovi předváděl měření tlaků na jeho motoru, aby mi věřil.Za rok jsme byli nuceni vyměnit tak jeden motor...zbytek se opravil...

 

 

asd1
hodnocení

0x

Filtr nový.

Rozvod bych u takové piksly klidně nechal ten zánovní. Určitě na to ale mechanik nedá záruku, takže by to bylo na tvoje riziko. Materiál vč. vodní pumpy je ca do 2500,- Kč (INA), tak to zas tak moc neušetříš... Úspora spíš najít za rozumnou cenu celý motor s jasným původem, jen ho namontovat a jezdit (tipuju že auto jezdí kolem komína, tak by nehrozil drahý odtah z tramtárie)

PS: pokud to už namontoval tak to nech, byla by dražší práce. Namontované mu už zpátky dodavatel nevezme, tak by to nadělalo zle...

 

hodnocení

0x

A v skutočnosti odišiel možno snímač klepania motora podľa popisu závady.

comco.sk/...

 

terez*
hodnocení

Tak mechanik mi již zaslal seznam provedených úkonů mezi nimiž nechyběla položka "klimatizace" za necelé 3 tisíce, nová sada rozvodů s pumpou za 5,5 tisíce, olej za 1,5 tisíce... To se pak můžu divit výsledné částce
Olej 1500kč ten musel bejt i stim filtrem ze zlata *smich*
Klima sice podražila ale 3000kč?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]