Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1.2tsi vs 1.9 tdi

Od: kobbi* odpovědí: 22 změna:

Zdravíčko

mám takový asi hloupý dotaz, teď vlastním vůz škoda octavia II 1.9 tdi 77kw, přemýšlím o koupi fabie III 2016+ 1.2tsi 77kw popřípadě 81kw. Má otázka je taková jestli bude auto stejně svižné jako 1.9 vs 1.2 se stejnými kw-ty.

Popřípadě jestli by jste mi mohli poradit který, jestli vzít 1.2 tsi 77kw nb 81kw.

Děkuji :)

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

vzít můžeš ale budeš z toho motoru zklamanej

budeš ho muset točit aby jel od spoda je to mrtvola

a pokud ho nebudeš točit a budeš stim jezdit jako s dieslem tak zakarbonuješ motor a ten pude do kopru

 

elaba
hodnocení

0x

Mohu porovnat z vlastní zkušenosti, že Fábie III s 1.2tsi 81kw je oproti Octavii II 77kw o hodně agilnější. Rozdíl je to opravdu velký.

 

torrrent*
hodnocení

0x
Tak tento prechod mame taky za sebou. Meli jsme fabii 1.9 tdi 74 kw a koupili jsme novou fabii 1.2 tsi 66 kw. A ja si teda rozhodne nemuzu stezovat. Predjizdet se s tim da lepe jak s 1.6 klasickou atmosferou (druhe auto kia). Tocit se to musi ale ktery motor uz dnes ne. A na nase jezdeni po meste a sem tam nejaky vylet mimo mesto to bohate staci. Pohodlne to zvladne i rychlost 140 kmh na dalnici. Urcite to neni na 10000 km za mesic ale i na te obcasne dalnici je to pohodlne auto. Samozrejmees machrovat pred kamosema a holkama popripade si zvednout ego tak bude i trilitrovy sestivalec malo.

 

jenda2*
hodnocení

0x
Mame v praci zhruba 30 zanovnich Octavii, Audin, Fabii a 1,9 TDi motory jsou skvele. TSi nemaji a ani z principu rozdilnych kompresi nemohou mit stejny zatah. Kdyz presedam do TSi, tak tam snad neni motor. Karbonovani u TSi se deje nizkymi pistnimi krouzky, ktere maji mensi odpor ale vyssi propustnost oleje.
elaba

1.9 TDi už není určitě zánovní, když už se skoro 10let nevyrábí.V případě komprese u turbo motorů je to dobrý nesmysl. Tam právě nižší komrese dovolí vyšší přeplňování, které přinese vyšší výkon a tedy i zátah.

Třeba takové FERRARI F40 LM má pouze 7,7:1 , výkon až 900hp. A to pouze z objemu 3 litry.

xenofob

motor 1.2 TSi je vhodný do mlýnku na kávu

objem ničím nenahradíš

elaba
21.02.19 19:11



xenofob
21.02.19 19:15


xenofob
21.02.19 19:19


 

mathew
hodnocení

0x

Kdyby mi někdo držel u hlavy zbraň tak tu 81kw verzi. Ovšem jinak nevidím žádný důvod proč to dělat... kromě roku výroby je totiž na Octávka ve všem lepší, pravděpodobně i v počtu návštěv servisu;)

vernon
Ha ha ha. Tak jsme se nasmáli, srandisto...
mathew

Jestli ti to přijde vtipný tak můžeš napsat co je na té Fabii lepšího:-P

 

jenda2*
hodnocení

0x
Je smutne, ze nekdo netusi nic o principu zapalovani smesi u dieselu a benzinu. Ferrari neni pripad TSi a to by i mene chapajici jedinci mohli rozeznat. Diesel ma cca 2x vyssi kompresni pomer a tedy vyssi kroutici moment. Tolik k TDi a TSi. Nekdo je proste trolik od narození. OBa motory maji turbo, asi pro nekoho novina...
asd1

Podle tvojí teorie by největší krouťák měl mít klasický atmosférický diesel, vždyť má přece největší kompresní poměr. Přemýšlej proč to tak není a turbodiesel s menším poměrem má krouťák mnohem větší. Podobně turbobenzín..

TSI je vcelku OK, tedy až na těch "pár drobností" u až moc jeho verzí jako problémové rozvody atd.

Z moderních turbobenzínů bych bral litrový Ekobuřt 92 kW nebo úplně nejlíp 1,5 EB. Kdo tvrdí že malej tříhrnek nejede, tak by se v tom měl projet...

 

kabha
hodnocení

0x
Hlavně pozor 1.2 TSI jsou 2 druhy motorů. 77kw (a 63kw) je starý EA111 a 81kw (a 66kw) je nový EA211.

 

krtek66
hodnocení

0x

svižné nebude...už jen z logiky věci...

 

elaba
hodnocení

0x

jenda2> Princip motorů je mi velice dobře znám. *frajer*

Ty jsi napsal toto, a na to jsem reagoval.

TSi nemaji a ani z principu rozdilnych kompresi nemohou mit stejny zatah.

Jenže to je hloupost. Protože většího zátahu většinou dosahují auta benzínová, tedy s menší komresí.(proto se také většinou používají v motorsportu) Porovnáme sériové stejně objemné motory třeba u koncernu, tedy 2.0 TSI vs 2.0 TDI ,tak benzín má větší zátah - tedy výkon. Nebo 1.4 tsi vs 1.4 TDI. Nebo BMW a jejich 3litrové šestiválce. Audi... atd...

Pak jsi otočil a začal jsi psát už o kroutícím momentu, což je ale úplně něco jiného.(snad chápeš ten zásadní rozdíl)

Ale ani maximální kroutící moment nemá přeplňovaný diesel nějak zásadně jiný, než přeplňovaný benzín. Stačí se zase podívat na výše uvedené motory a zjistíš, že průběh kroutícího momentu je v nízkých otáčkách velice podobný, jen ve středních diesel odpadá.

Princip ti nefunguje.;)

jenda2*

Píšete nesmysly.

Zátah motoru je pořád a jedině o kroutícím momentu a otáčkách. Ten má diesel větší z důvod vyšší komprese. Benzínový motor NEMÁ vyšší zátah ve stejných otáčkách, protože ten je odvozený od toho, jakou silou při rozjezdu. A výkon při vysokých otáčkách u benzínu vůbec není to samé jako u dieselu při polovičních otáčkách.

autoforum.cz/...

Ale číst stejně moc neumíte, takže nějaké články jsou pro vás asi méně podstatné.

2 L benzín TSi nemá stejný zátah jako 2 L TDi. Jak jsem psal, máme mraky aut v práci a každý den to vidím.

autorevue.cz/...

Čest...

 

jenda2*

Podobných podivných terorií jako tady jeden vesnický vědec, je v EU spousta, a proto je vše tak podivné a nesmyslné.

Andělíčku můj strážníčku, proč jsi se lépe neučil. Možná by se s tebou v práci dalo vydržet.

elaba

Takže ty opravdu netušíš, o čem je řeč. *smich*

Stačilo si otevřít první odkaz a pokud čerpáš informace z takových článků, tak se ti ani nedivím, že v tom tápeš.(podívej se do diskuze pod článkem, tak je alespoň vidět, že lidé kteří to četli, mají více rozumu, než pisatel)

Zátah motoru je pořád a jedině o kroutícím momentu a otáčkách.

Ano. A dokonce to má název. Říká se tomu výkon motoru. To je to co pohání auto dopředu a dělá ten zátah.

Přemýšlej. Proč má Superb 2.0 TSI zrychlení 0-100km/h za 5,8s a 2.0TDI s "mohutným zátahem" za 7.8s?

Kde se stala chyba. Proč tvé teorie nefungují? *smich*

 

hodnocení

0x
avatar martincakl
Tak já nevím... buď budu teoretizovat a ptát se "co si VY myslíte". Nebo si do toho auta sednu, projedu se v něm na všech typech silnic, vyzkouším si co je pro mne důležité (včetně spotřeby) a pak se rozhodnu (tak bych to udělal já, pokud bych měl dilema).

 

gazda*
hodnocení

0x

Fabia bude asi svižnější, ale chce to otáčky. Je to benzín a tam je to radost :)

zeperfs.com/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]