Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, z ničeho nic se mi začala vybíjet baterie. Mám 2, obě jsou dobré (testované), po nabití vždy vše v naprostém pořádku, ale cca po 14-ti dnech musím vždy baterii vyměnit, protože je vybitá. Jediné, co mě napadlo, že by ji mohlo vybíjet autorádio, které i po vyndání panelu stále bliká (něco jako falešný alarm) a nebo třeba nějaký zkrat u repráků (občas hrajou více, občas méně). Mám Felicii 1,3 benzin combi. Můžete mi poradit, co bych měl případně zkusit, aby se baterie nevybíjela? Je pravdou, že většinou jezdím jenom kratší úseky, ale dříve se mi to nestávalo, až od určité doby se to stává stále. Díky.
Vypnete v aute vse, co je bezne pri klidovem stavu vozu vypnuto a zmerte odber proudu z baterie. Staci na to obycejny multimetr zapojeny mezi zaporny pol baterie a kabel co k tomuto polu obvykle vede.
Pokud se odber bude pohybovat v radech jednotek miliamperu (pro radio, hodiny...), az maximalne par desitek mA s autoalarmem, tak je pravdepodobne spatne dobijeni.
Pokud bude odber znatelne vyssi, tak postupne jednotlive vypojujte pojistky jednotlivych elektrickych zarizeni a ve chvili kdy dojde k vyraznemu poklesu, tak vite, ktery okruh vysoky odber zpusobuje.
Samozrejme to muze zpusobovat vice veci naraz. A ne jenom komfortni systemy jako radio, ale i zapalovani, starter a pod.
Zpusobovat to muzou zoxidovane kontakty, zkrat vodicu ci porucha pristroje.
Samozrejme, pokud si neverite, tak to dejte autoelektrikarovi.
Vezměte v úvahu i vlastnost akumulátoru t.j. samovybíjení. Samovybíjení se znatelně zvyšuje nečistotami víka akumulátoru nezi kontakty , zejména potřísněním těchto míst elektrolytem a pod.Může být také vadný jen některý článek akumulátoru. Pokud akumulátor má přístup k elektrolytu jednotlivých článků , změřte hustoměrem hustotu alektrolytu , hlavně po jeho vybití .Stav měřeného článku lze odečíst ze stupnice hustoměru. miro.
Děkuji všem za rady, měřili jsme to a dobíjení je v pořádku a v klidovém stavu mi naměřil táta tuším 0,5 ale jelikož jsem laik, tak nevím čeho, ale ten měřák měl nastavenej na takový to tradiční, takže možná 500mA? Zkusím v blízký době odpojit to radio, pokud to tím nebude, zkusím to s těma pojistkama. Díky.
Jestli máte v popelníku nebo v odkládácí schránce osvětlení, tak též v kufru vozidla tak zkontrolujte zda stále nesvítí.
Záleží na tom, jak je baterie stará. V předchozím autě jsem měl šestiletou a každý týden nebo ob týden jsem musel nabíjet. Krátké trasy je to nejhorší, protože jede ventilátor, světla, rádio a kdoví co ještě a na pomalu volnoběh ve městě se to nestačí dobíjet. Když k tomu připočtu odběr startéru a pokles kapacity baterie v mrazech není se čemu divit. Pak jsem dal na auto denní diodové světla a bylo po problému.
Akumulátor je tady téma mnohokrát diskutované.Ale stačí měřit a počítat.
Pokud máš baterii 40 Ah kapacitu,plně nabitou,a poteče z ní proud 400mA,za 100 hodin je úplně vybitá.To znamená,že za 4 dny stání auta už nenastartuješ.A toí mluvíme o úplně nové baterii,pokud je starší a kapacita je podstatně menší,třeba o třetinu,tak se doba vybití zkrátí také o třetinu.Test na akumulátor jde udělat lehce.Na baterii připojit žárovku a nechat ji vybít,až žárovky svit zkomírá.Pak ji zapojit na nabíječku,zaznamenat proud,jímž se dobíjí,až klesne téměř na nulu,je baterie dobitá.součin naměřeného proudu a hodin dá skutečnou kapacitu.Pokud je méně než třetinová,baterii je třeba vyměnit.
Právě jsem to udělal u své Felicie a šel jsem koupit aku nový.
JABRAKA
To jde spočítat, když nabíjíš stálým proudem. Moderní nabíječky však při zapnutí dávají velký proud (např.9 A), který postupně klesá až na minimální udržovací proud, při kterém může být nabíječka trvale připojená na akumulátor. Spočítat by se dala kapacita při vybíjení, když by se změřil proud, který bere zapojená žárovka a čas, po který svítila.
Mě se to nazlobilo než jsme na to přišli.Koupili jsme starší auto a bylo v něm zabudované handsfree /nějaký umělec ho tam dal/ já měla pořád vybitou baterii. Nejvíc mě naštvalo,když jsem ráno nanosila věci do auta,že pojedu a ono nic. Pak jsem to odpojila a baterie drží. No to jen příklad, že možná to rádio ,může být zrada .
Jenom další tip: pokud tam máš central, tak může být trochu zaseklý ovládací motorek od předních dveří, který se nějakým přechodovým odporem snaží odemknout či zamknout celé auto...
Měření hustoty je dobré a fungující u akumulátoru nového,nebo zánovního.Pokud o ni nebylo pečováno pořádně,mohlo dojít k sulfataci článků.Může to vést k omylu,že baterie není ještě nabita,protože je elektrolyt řídký,Ale větší množství kyseliny je vázáno na článcích jako tvrdá krusta síranu olovnatého a blokuje část povrchu .Další nabíjení je tedy zbytečné.Další problém hlavně u starších typů aku je samovybíjení kalem z elektrod,usazeným dole v pouzdře.Tato závada také dovede potrápit.Trochu se dá odpomoci tím,že se elektrolyt vyleje do plastové mísy(pozor na potřísnění a oči)vypláchne se destilovanou vodou a po usazení naleje zpět.V tomto případě se do plného stavu doleje kyselina,ne voda. Já jsem minulý týden u své baterie neblahé zjištění udělal také,nabíjení z vybité baterie do plného stavu trvalo jen 2 hodiny.Tato baterie se sama vybila během 24 hodin i mimo auto.Takže zbyla cesta do obchodu pro novou a mám pokoj.Nastartuji bez problémů i při -10 stC.
JABRAKA
Plný souhlas p.jabraka a dvě připomínky:Vylití elektrolytu nedoporučuji , jelikož při převrácení akumulátoru by usazený kal uvízl mezi deskamu a to by situaci ječtě zhoršili.Použít snad v beznadějné situaci vabank , kby je prokazatelně závada způsobena usazeným kalem. A za druhé . Pokud by se to podařilo , nedoplňovat kyselinou ani vodou ale elektrolytem stejné hustoty , jako byla hustota vylitého elektrolyt.
JABRAKA: měření hustoty má smysl i u starých aku, poněvadž podle hustoty vidím, jak na to aku je. Když je řídký i po několika hodinách nabíjení, je baterie slabá nebo KO. K tomu nepotřebuju žádný měřák a zničené už nezničíš!
Vylévat elektrolyt nedoporučuju, poněvadž usazeniny můžou zkratovat kterýkoliv článek. Ono samo o sobě platí, že jakákoliv manipulace s baterií není dobrá, stačí malý náklon při vyjímání z vozu a je po baterii.
Nicméně tohle nemá cenu řešit, pokud baterie šlapaly v jiném autě a ve druhém ne, tak je chyba v autě. Jen bych je proměřil, jestli nejsou zkratované.
Měření hustoty má smysl, tím můžete vyloučit vadný akumulátor, jestliže naměříte rozdílné hodnoty v článcích. Ale vybíjení baterie nevyřeší. Neodborně zapojení rádia, může vést k vybíjení baterie i když je vozido v klidu. Kdysi mi ve vozidlu svítil popelník, i při stání a baterka za tři dny byla kaput. Ještě že to mělo startování i klikou, napumpoval jsem ručně benzín zatočil klikou a chytlo, jízdou se baterka dobila.Ale dlouho trvalo než jsem přišel čím to může být. Žárovku z popelníku jsem vyndal a poté už bylo vše v pořádku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.