Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava Rapidu 136 - broušení a epoxid

Od: holis odpovědí: 16 změna:

Zdravím. Chystám se na opravu karoserie na Rapidu 136. Většina dílu se bude měnit za starové skladové zásoby, sice jsou všechny ošetřeny základovou barvou, ale už začínají rezavět. Až teda budou díly na autě a kastle tak bude po klempířské stránce hotová, chtěl bych Váš poprosit o radu, jak postupovat dále. Celou kastli bych obrousil smirkovým papírem na vibrační, popř. excentrické brusce, možná dráteným kartáčem na flexe nebo oškrabat špachtlí za pomocí horkovzdušné pistole. Dále bych asi celé auto vzal odrezovačem. Doporučili byste mi někdo konkrétní výrobek? Po nanešení odrezovače a uplynutí doby působení, bych celé auto opět brousil smirkovým papírem od odrezovače a pustil se do stříkání epoxidového základu. V této chvíli bych potřeoblva poradit, za jak dluoho po kompletním obroušení kastle po působení odrezovače začne plech opět korodovat, rozumějte, jak dlouhá prodleva můlže být od obroušení na čistý plech a následné nanesení epoxidu?
Děkuji za rady a připomínky.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*
hodnocení

0x

Plechový díl by měl mít nátěr základním nástřikem.V žádném případě se na něj nesahá ani smirkem a ještě hůř drátěným kartáčem.Nátěr odrezovací směsí se nechá působit podle návodu.po zaschnutí se obrousí pod vodou smirkem waterproof.jen tak,aby se vytvořil hladký povrch.Plech poškozený kilnery-je dost těžko zpracovatelný.Na tmelení se používá ne epoxid,ale dvousložkový nebo i jednosložkový polyesterový tmel karosářský.Teprve potom se povrch postupně pod vodou brousí postupně 80 100 150 hrubý smirek waterproof.Povrch by tím měl být už mírně lesklý.

JABRAKA

break

kdes přišel na takovej hardcore postup?...

epoxid je základovka ne tmel...

Zde máš epoxydových tmelů, že je ani nespotřebuješ.

h0042*
Smirek 80,100,150?Ja jsem díl brousil před lakováním 320 excentrickou bruskou,nebavim se o kitovani atd. prostě jen zhruba postup..pak nástřik do plniče,plnič pak jemně poprašit nějakou barvou, třeba černou, je to lepší, ať víš, co máš prebroušené a co ne. Popřípadě zase kit, ale finální a brousíš pod vodou 600,1000 a nakonec 1500, pak lakování. Takto zhruba..
break

ferax:jestli to bylo na mě, tak já psal o epoxidu jako o základu...a ten se mimo jiný dá stříkat ve větších vrstvách a brousit jak kyt...

h0042:pod plnič můžeš brousit excentrem s 240...Plnič brousit na excentru min 320 nejlíp však 400 a vejš.Pod vodou 1000 a vejš...ta 600 a 800 je hrozně hrubá a zbytečně se nabrousíš, aby si to dal do latě...Na drobnosti a matování stačí hamach a pěna 800...

break - tak se vyjadřuj srozumitelně.

break

vyjadřuju se jasně, klempíř a lakýrník to pochopí...

 

break
hodnocení

0x

shnilý místa vyřež, vyměň.S odrezovačem ti moc neporadím.Je spousta druhů.Některý musíš neutralizovat, některý musíš do určitý doby uzavřít třeba plničem, jiný stačí jen aplikovat...

Klidně kastlu obruš excentrem, dvousložkovej epoxid je ideal.Pokud to nebude stát ve vlhku nebo venku, tak máš času relativně dost...

Na epoxid pak můžeš nanášet tmel popř. šprickyt

 

jenda2*
hodnocení

0x
Ze se na plech nesaha smirkem je naprosta hovadina. Plech se obrousi, odmasti a strikne nejlepe reaktivnim zakladem. Idealni je opiskovat. Pak vse drzi ukazkove. Prodavane plechy maji kryti proti korozi jen kratkodobe. Proto je uz mate rezave.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Rad a připomínek dostanete hodně, ale Vy si musíte vybrat, co je správné, neboť mnoho lidí to dělá jinak, ale vždy správně. Pokud Vaše díly byly jen v základovce, je třeba se před namontováním zevnitř ošetřit. Je mnoho barev a pokusů. Osobně jsem nepoužíval odrezovač. Přesný postup, co, kdy a čím brousit, zavisí od toho, jaké máte znalosti, popřípadě použité materiály.

Obrousit smirkem i ocelákem, ale jen podle množství a hloubky rezu. Ocelákem jen hrubý rez, smirkem vše ostatní, očistit, odmastit, aplikovat základní barvu. Vytmelit nerovnosti, obrousit, plnič a nástřik barvou. To ale lakýrník poradí přesně, jakto umí on.

Holý plech by neměl být na vozidle do druhého dne.

Rok 2002: cukrar.rajce.idnes.cz/...

ixuwomo

Milane takové pěkné auto domršit cikánským tuningem. *zed**zed**zed*

Přitom na začátku to vypadalo nadějně.

berger*

Rychle a zběsile 1 uvedeno do kin 2001,oprava Rapidu 2002. Řekl bych,že to vyžadoval ten mladý kluk /syn?/

 

Jak dlouho to vydrželo nereznout?

Přijeďte se podívat, je zabalené v plachtě, teď již nejezdí, nerezne.

Proti gustu, žádný dišputát, někomu se líbí toto, jinému tamto. V tomto případě se bavíme o povrchové úpravě karoserie.

 

olinl
hodnocení

0x

Osobně bych nepoužil chemii vůbec, myslím ten odrezovač. Při "opravě" disků jsem odstranil vrchní rez ocelovým kartáčem, potom napatlal tuhle sra.ku a jen jsem to opláchl horkou vodou podle návodu, přejel nitroředidlem na hadru a nanesl tehdy nejlepší barvu a to suříkovou, červenou. Za dva týdny se objevily odskočené šupinky železa, pod kterými byl ten odrezovač či voda, které předtím nebyly vidět. Takže radši copánkový kartáč na flexe a šroubovák s hranami kde je to užší/nepřístupnější a odřít až na soudržný kov.

krtek66

Tak jestli jsi zničil jen tu povrchovou tak se nediv...taková akce není na 5 min...já když dělal na podzim plecháče tak jsem použil snad všechno, abych rez dostal z kola...od kartáčů tak přes odrezovače i odstraňovače barev...docela jsem si mákl..už bych to asi takto nedělal...jen pískoval nebo elektrolýzou

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]