Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Menší kapacita autobaterie

Od: kroulu odpovědí: 15 změna:

Zdravím. S elektrikou nejsem moc kamarád. Co se stane když do auta koupím menší baterii? Doporučená je podle netu asi kolem 70Ah. Když koupím třeba 35Ah, bude mít sice menší startovací proud, motor ale nastartuje...
Může se s ní něco stát? Třeba se nějak přetížit, když zapnu moc elektrospotřebičů v autě? Jde mi o to, aby se třeba nenafoukla nebo nevybouchla - fakt nevím
Je to obsah 3.2 V6 benzín rok 2004, výbava normální - duální klimoška, bose audio, vyhřívaný sedačky... asi to nebude žrát proud jako luxusní BMW, tak jsem si říkal že by stačila maličká baterie, díky

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar martincakl
A to řešíte kvůli těm pár stokorunám rozdílu ceny, nebo z jakého důvodu?
Máte 3.2 V6 a budete řešit rozdíl ceny rovnající se spotřebě vašeho auta na 100km?

 

hodnocení

4x
avatar dabel
Těch pár ušetřenejch stovek se ti múže nevyplatit
Slabší baterie = menší startovací proud a zvlášt v zimě ti to múže zpúsobit problémy s raními starty
Ja osobně dávám spíš silnější baterie
olinl

Souhlas s dabel. Do dieselové Felicie (má silnější startér) byla od výrobce montovaná 61 Ah a každý mi doporučoval při koupi nové alespoň 70 Ah nebo co se tam vejde rozměrově do těch 80-ti Ah (čím víc v baterii olova, tím líp). Mělo to ale podmínku dobíjení-delší jízdy nebo nabíječka v garáži. Na krátké "popojíždění" baterie(akumulátor) trpí-zkracuje se životnost. Ověřeno mnou i automechaniky.

 

hodnocení

2x
avatar majo78

Neřešil blbosti kup co máš doporučeno a máš o starost míň

 

hodnocení

2x
avatar ferax

Ta baterie tam má určitý výkon z nějakého důvodu. Výrobce dobře ví proč to dělá. Slabá baterie ti přidělá jedině problémy. V zimě nenastartuješ a celá soustava dostane zabrat. Naopak je lepší, dávat baterii silnější.

 

rv*
hodnocení

1x

Za jízdy se nestane nic, spotřebiče běží z alternátoru. Ale mnohem dřív nenastartuješ. U větší stářím poklesne startovací proud třeba na polovinu, což na start ještě stačí. Ale u stejně staré malé baterie ten poloviční proud stačit nebude.

 

bery*
hodnocení

1x
Ušetříte pár kilo a pár stovek, ale nenastartujes v mrazu a do dvou let ani v létě ... Baterku vždycky co největší se vejde.

Jsem rád, že nejsem úplná socka a nejsem otrokem akumulátoru do auta... Potřebuji když dojdu, tak prostě nastarovat a ne pořád dobíjet a a vytahovat baterku... Na to jsem dost línej! A taky není špatný koupit neznačkovou baterii v Bauhausu apod. Tam při "stejné" kapacitě je ještě lehčí... Je tam zřejmě jen stopový množství olova, protože tam obvyklá baterie vydrží 1-2 roky... A hlavně je strašně levná... A to se vyplatí!

kroulu
hodnocení

Taky jsem rád, že nejsem socka :D Já když potřebuju nastartovat tohle auto, tak tam baterku dám, ale když potřebuju nižší baterku, tak koupim prostě celkově menší a je to :D na denní jízdy mám jiný auta... ta baterka to nastartovnání dá, pak stejně bude doma... Jinak taky jsem měl "levnou" baterku z OBI za 3.000,- 68Ah v TDIčku a běhala bez vyndání asi 4 roky, v létě v zimě bez problému, než sem auto prodal, takže spíš je to o chování k tý baterce... stačí aby se v zimě nechala pár dnů vybitá a už se naplno nikdy nenabije... ale když auto jezdí denno denně tak je to v pohodě

 

jabraka*
hodnocení

0x

Jak už bylo řečeno,akumulátor v autě funguje jako startér a zásobník energie pro autopřístroje vb době,kdy neběží motor.Jinak slouží k této funkci alternátor.Akumulátor s menší kapacitou tedy bude fungovat zcela dostatečně.U řidičů,kteří používají auto příležitostně a během roku najedou jen málo kilometrů,se kapacita aku pomalu snižuje,protože alternátor energii,spotřebovanou startováním,nestačí doplnit,skončí provoz vybitím baterie.U nízké kapacity hodně brzy.Také zasulfátování článků je častější pokufd není baterie nabitá na plno.Takže lze doporučit použití nižší kapacity jen provizorně,na krátkou dobu,nebo baterii častěji dobíje mimo vozidlo.

JABRAKA

"akumulátor v autě funguje jako startér"

Zase perla*haha*

jabraka*
15.02.19 14:16

chudák s.

 

vernon
hodnocení

0x
Nemůžeš dát menší baterii a baterii o poloviční kapacitě už vůbec ne. Sice nastartuješ, ale baterie v takovém autě bude spouštěčem motoru podstatně více namahaná a klesne jí životnost. S kapacitou baterky klesá i maximální startovací proud a spouštěč třílitrového šestiválce ti tu baterku prostě časem zničí...

 

jenda2*
hodnocení

0x

Kdo někdy měnil startér u šestiválce zjistil, že je tam startér menší než u čtyřválce.

Při použití menšího akumulátoru se nestane vůbec nic, pouze při chodu motoru na volnoběh a zapnutých spotřebičích o větším odběru bude akumulátor dříve vybitý a krátké jízdy ho nebudou stačit dobít. Jinak nic.

 

kroulu
hodnocení

Díky za odpovědi. S autem jezdím jen občas a baterii mám vyndanou a danou na nabíječce na udržovací funkci. Máterii mám teď asi 55Ah, jenže je trochu vysoká a vadí hadici na sání, takže to nesedí dokonale, potřebuju stejně koupit nějakou nižší. S autem moc nejezdím a když jo, tak tam baterku dám. Takže koupim nějakou malou, ušetřím 10 kg :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]