Nejste přihlášen/a.
Zvažuji výhledově pořídit vůz Citroen C5 kombi r.v. 2010 - 2013. Vždy jsem chtěl zkusit vychvalovaný hydraktiv Rád bych také zkusil automatickou převodovku, která se ale asi nedala spojit s benzínovým motorem (nebo jsem žádný auto na inzertních serverech nenašel), takže i když najezdím za rok málo km nezbývá než vzít naftu.
Nedávno jsme se o tom autě bavili v práci s kolegou a on vyslovil zajímavou myšlenku - jestli je dobrá volba kupovat naftové auto když se pomalu začíná omezovat vjezd dieselů do center měst? Auta neměním, takže počítám, že i ten Citroen budu mít minimálně 5 let.
Vaše názory?
No já nevím, ale auto s HDI z roku 10-13 je podle mě ještě bez močky. Můj minulý služebák - Partner s 1.6HDI z roku 15 měl už ten facelift, ale stále šlo o klasické HDI.
Až poslední služebák má taky motor DV6, ale už je BlueHDI, tedy s močkou. Ale docela jste mě překvapil s tím nízkým životem DPF - já už mám něco okolo 120tkm a podle servisu je filtr v cajku. Je ale pravda, že mám vysoké nájezdy km nezřídka po dálnicích.
Podle toho co jsem zatím načetl na C5 klubu i v inzerátech, tak PDF tyto ročníky mají snad všechny. Podle čeho se pozná, že mají navíc i SCR tedy močovinu netuším.
Zkouknul jsem několik videí - většinou reklamních na čištění zanesených DPF filtrů v přístroji klasickou cestou nějakého roztoku a tlakové vody. Kolikrát se to ale smí dělat netuším. A navíc některé 2.0 hdi mají prý DPF v jednom kuse s celým středním dílem výfuku a to ani nevím zda někde čistí.
Teď mám tdi pd takže jak jezdit s naftou víceméně vím, že je zejména při převážně městském provozu občas potřeba "vyhnat pavouka" ostřejší jízdou po okreskách nebo na dálnici na nižší převodový stupeň a vyšší otáčky (musím zaťukat, že zatím žádný problém s turbem s variabilními lopatkami nenastal).
Popravdě mě DPF a všechny tyhle "eko" vymoženosti trochu straší, ale vím i o lidech, kteří jezdí s DPF jen po městě a bohatě jim stačí jednou za čas najet na dálnici, nechat zregenerovat a s DPF není problém.
Ale ta C5 mě láká Až to bude aktuální hodím se konkrétní dotaz na majítele aby se podělili se zkušenostmi. Pokud se chce někdo již nyní podělit budu za to rád.
Ještě se zeptám - co se musí stát s tím DPF filtrem aby ho nebylo možné zregenerovat při jízdě nebo vyčistit ve specializované firmě a musel se koupit nový?
Pokud je v dobrém stavu je to s hydrem,ne s ocelovým pružením (to je dle mne degradace v dané třídy citroenů!) a s funkčmním FAP filtrem? dp vzít někoho kdo zná dané auta,ne každý však takovou osobu zná.Jít do C5 tak si beru svého dvorního mechanika - hydrospecialistu!
Jj budu muset sehnat někoho na severu Čech - nerad bych koupil zajíce v pytli
S těmi pružinami plně souhlasím - hydro je právě to co odlišuje C5 od ostatních kombíků této třídy. Moc tomu nerozumím, že se Citroen k tomuto uchýlil ...
jo cena-metalique je nenáročné na údržbu,co na tom,že (nwn jak poslědní Xa nebo C5 mají nároky na dofuk...),u BéXa a prvních Xantií na dofuk+ výměnu LHM je cca60 000km ,u ocelového je to nula jen po nějakách +-100 000kmvýměna tlumičů což převýší cenu LHM a dofuku.Ale to nikdo nechce slyšet ,pže hydro je rpý hooodně poruchové ,ve skutečnosti není ale ...Jinak prohledej příslušné kluby-.citroen-club,C5 club a pátrej po m,ajitelích v dané oblasti.nebo na xantii clubu jsou i nějaké odkazy na spolehlivé servisy na citroeny.tak snad to pomůže.
Vy tady brečíte nad nějakými filtry a jak se co vyplatí a nevyplatí.. hlavně že se vám soudruzi chystají montovat filtry i do benzínu.. to pak nevím nad čím budete brečet víc... jinak osobně co jsem vypozoroval, čím novější auto a víc ekovychytávek, tím je vzhledem k udávanému výkonu zdechlejší.. postavím dvě dodávky vedle sebe E4-80kw E6 120kw... E4 jede uplně stejně ne-li líp... nechápu kde ty čísla berou... já bych tu c5 vzal ale pokud možno ještě bez močoviny.. nevím kdy ji tam začli dávat.. ta hydraulika je pohodlná ale bacha... při nejakych ostřejších manévrech mi příjde, že to vůbec nestíhá... jel jsem v té starší a když pořadně vezmeš za volant, tak jedeš skoro po dvou kolech
honzas1: Asi špatně čteš, protože tady nikdo nad ničím nebrečí Jen se tu ptám na úskalí a co to obnáší, protože na svém autě nic takového nemám.
Ale díky za názor na hydrauliku
break: A do jakých aut už to montujou? Mě je úplně jedno jestli ten co mi radí je fanda do značky, garážový mechanik anebo maká ve značkovym servisu, nebo jak ty říkáš hodspodský rádce. Pokud je ta rada pravdivá a dobrá
Tak to je dobrý, to se mě netýká. Jak jsem psal, finanční situace dovoluje C5 zhruba od r. 2010 do 2013.
Otázku případných problému s těmito "eko" vychytávkami jsem zde nadhodil jednak proto, že momentálně mám VW Passat 1.9 tdi pd r.v. 2004 který žádné z těchto věcí nemá a co se motoru a pod. týká je provoz zcela bezproblémový (samozřejmě při dodržený jistých pravidel pro provoz naftového motoru) a také že jsme to řešili s kolegou v práci. Aby s tím případně nebyl v budoucnu problém. Ale jsde již bylo psáno, auta s Euro 5 asi ještě nějaký čas problém mít nebudou.
A i když mě C5 opravdu láká a to jak vzhledově, tak i použitý systém odpružení hydraktiv nerad bych pořídil vůz u kterého bych musel řešit problémy právě s těmito "eko" zařízeními. Zkrátka - ať má auto co chce, ale ať s tím nejsou problémy
Vidíš to mě nenapadlo. Sice ještě nevím kam poskládám na kole celou rodinu, ale řešení to je. Navíc mě to výjde nejlevněji, protože kolo už mám
Ale vážně - těch C5 jezdí celkem dost, tak třeba se tu najde někdo kdo už má pár desítek tisíc s tímhle autem naježděno a bude moct poreferovat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.