Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přidávat olej do nafty?

Od: gorro® odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,četl jsem ,že je možno přidávat pro zlepšení nafty olej M 2 T v určitém poměru. A když tam dám místo toho M2T oleje normální motorový, stane se něco ,je v tom rozdíl?. Díky za odpovědi.


doplněno 02.02.19 15:28:

Samozřejmě bych ho pořádně třeba ve dvou litrech promíchal s tou naftou před nalitím do nádrže.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Nevím do jakýho auta to chcete dát ale má-li DPF filtr tak bych byl jooo opatrný.

 

hodnocení

1x
avatar dabel
De o to jak se ten olej dokáže v daném palivu rozpustit
Motorový olel se moc nerozpouští
Ja osobnè občas šoupnu na plnou nadrž púlitr M2T jinej tam neleju

 

hodnocení

Samozřejmě bych ho pořádně třeba ve dvou litrech promíchal s tou naftou před nalitím do nádrže.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Jeden starší automechani tvrdil že je dobře do nafty (zejména ruské-prý obsahuje dost,více síry) dávat tak litr motorového oleje na nádrž (dle jeho srdcovky)tak nádrž=65l.BEZ ZÁRUKY!

 

hodnocení

0x

A já jsem to zase v životě nikdy neslyšel... A ani nevím jaký by to mělo mít efekt...A to nemluvím o tom, že olej M2T má dost špatnou pověst...

jenda2*

To je stará věc, nic nového. Mazací schopnost nafty je v různých zemích různá, ta naše byla označena za sušší a 1L jakéhokoliv nového oleje v nádrži mazací schopnost podstatně zlepší, čímž se celá soustava vstřikování více chrání před opotřebením.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Tak že se dříve dieselům přidával benzín do nafty, to jsem slyšel, dokonce jsem to u Transita 2,5D i provedl, když prostě v -28°C odmítal nastartovat.

Ale fakt mi uniká důvod, proč do nádrže lít cokoliv jiného, než tam patří - tedy motorovou naftu, takové ty serepetičky typu VIF nevyjímaje. S diesely už jezdím spousty let a vždy ( s vyjímkou toho Transita v krutém mrazu) dostávaly jen a pouze naftu. Nikdy mi žádné auto neodešlo na motor, tak proč vymýšlet takové opičárny?

Nebo nechtěl byste třeba vyzkoušet Coca-Colu? *smich*

autoforum.cz/...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Znám řadu lidí,kteří si ekonomiku upravovali přidáním řepkového oleje do naafty.Pokud byla cena 30 Kč/l tak to nefungovalo.Dnes je běžně za 20Kč,takže by to určitě úspora byla.Nakonec bionafta není nic jiného.

JABRAKA

Ale dotaz nezněl jak ušetřit na palivu! dotaz zněl na malé množstvímotorového oleje pro zvýšení mazivosti nafty či jak to nazvat. RO se lije do dehtů skrze úsporu.osobně jsem takto jezdil se starým XUD (Peu 405 1,9D) RO celé léto (do cca5°C,pak již naftice)-nafta tehdy cca30kč olej lando v kaufu 17kč.spotřeba na naftu -5l na RO lehce pod 5l/100

mazav

Muzu potvrdit vyse napsane. Olej M2T bych do nafty nelil ani ve stopovem mnozstvi (neliju ani do stareho 2taktu Stadion S22), ale misenim repkoveho oleje z Kauflu za 17,90kc v nafte a to v jakemkoliv pomeru snizuje i spotrebu na 100km. Samozrejme ze do obycejneho dieselu bez turba apod, ne do tech co maji vice nez motor a naftove cerpadlo (Bosch). Pridani 0,5dcl Bezaromatiku na plnou nadrz jizdni vlastnosti jeste zlepsi. V teplotach nad +10st jde jezdit pouze na repkovy, nebo i na tzv MEŘO, ale v zime nafta. Jezdim a startuju i v zime kdyz je -22st. (vic u nas zatim nebylo). Mam na tachu uz pres 450tis. a potreba na aute s vozikem a rakvi na strese je 5,1 l/100km, v zime ve meste je to stejne. Same courani po semaforech atd... Jde o motor Fiat 1.7D ktery je hojne rozsireny a nesmrtelny.

Toto neni navod, ale popis toho co funguje spolehlive.

jabraka*

To Diesel:

Na jakýkoliv dotaz lze odpovídat i nepřímo,i to může leckomu pomoci,i když o to tazatel nestojí.A také on především by měl kritizovat nevhodnou odpověď.I olej rotlinný má určité mazací schopnosti,ale u naftového motoru je tento konstruován na použití čisté nafty a tato aplikace je pro něj nejvhodnější.Další přísady jsou záležitostí doporučení konstruktérů a podle mého názoru je to spíše v rovině akademické.

JABRAKA

trochu OT,ale Jabrako trošku se mýlýš-dieselův motor nebyl zkonstruován na naftu ale na olej z burských oříšků,tedy dnešními slovy na RO !ale to je jedno,práve klasika jeden na RO lépe než na čistou naftu ale o tom nebyl dotaz takže více nebudem řešit?

 

asd1
hodnocení

0x

Pokud máš DPF tak bych byl hodně opatrný, to se ti olej v naftě může i prodražit :D

Když už aditiva do nafty, tak VIF, tim opravdu nic nezkazíš.. Mám vyzkoušené že opravdu funguje - hlavně kouřivost (to bylo i hned vidět :D) a starty za studena byly dost velký rozdíl, na spotřebě to bylo znát taky. Rozhodně to není jen placebo jak tu naznačuje Promon..

 

No jo, jenže když mi diesely startují na první drc, nekouří to, jede to v pohodě tak proč bych do toho ještě něco přiléval. Aut s dieselem jsem měl už slušnou řádku. ale vždy jsem preferoval uvést motor do perfektního stavu, než do toho lít něco, co mi navodí pocit - hele, ono to jede líp, nebo hele, už to tolik nečudí a tak i to zadní čelo auta už není tak moc ohulený.

Ale uznávám, že VIF v kombinaci s půlmetrovým nápisem NO FEAR a čepicí šlitem dozadu zřejmě dokáže zajímavé věci *smich*

asd1

Pokud vim tak bereš auta od nového a jezdíš hlavně dálky.. A služebák bych taky neřešil :D Já měl motor na kvalitu nafty citlivý, když to mělo kolem 200kkm tak postupně začal víc čudit a i se zvětšovala spotřeba... A pokaždé když jsem natankoval v D, CH apod. tak okamžitě spotřeba spadla a zmizel i čoud, i to šlo líp za plynem.. Tak jsem to začal víc zkoumat a hledal i alternativu k D naftě a VIF se mi osvědčilo - bylo to něco mezi CZ a D naftou.. Stačí se podívat na konkrétní hodnoty z testů.. Prostě neni nafta jako nafta a že motor sežere i tu horší neznamená že to je jedno.. Zadřených railů/ vstřiků je vidět poměrně dost a u některých motorů (starší Fordy např.) je mazivost nafty dost podstatná.. VIF je vyzkoušené, dokonce často pomůže v prodloužení agonie vstřiků..

Studený start jde taky vidět okamžitě, je jasný rozdíl když při -10 to musí točit 5 vteřin nebo když jednou převalí přes úvrať a jede (ne jednou náhodně, ale pravidelně).. A pokud to první je na naftu bez aditiva, druhé s aditivem, teploty jsou stejné.. Tak čím to asi bude, že by mi někdo tajně vyměnil žhaviče za lepší? :D

Ale zkusim i tu čepici, třeba to pak bude na asfaltu hrabat i na pětku :D

Ano, služebáky mám většinou od novoty - nebo předváděčky s 1500km - jako aktuální Partner 1.6 BlueHDI - ten má teď teprve necelých 100 tkm, běžně se služebáky u nás ve firmě dožívají tak okolo 400tkm. Prostě potřebuji aby mě auto dovezlo z bodu A do bodu B (které jsou ale často 400km a víc od sebe). Podstatné pro mě je, aby to jelo spolehlivě a abych se nemusel zabývat autem, místo své práce. Což se mi daří *smich*

Ale domů si nové auta nekupuji, aktuálně mám SantaFe, před tím jsem měl C-Max, před tím Mondeo s naftou TDCi, před tím Golf II GTD - ten jediný startoval za mrazů váhavěji, ale přesto jistě. Všechny ostatní auta nechám nažhavit, natočím a jedu. Zadřený vstřiky jsem fakt ještě nezažil - a to ani u pro mě nejstrašnějších aut Renault v 1.5dCi, který byly neuvěřitelně poruchový a nespolehlivý, ale i tam nešlo o zadření vstřiku.

Ale jo - fakt neřeším, co si kdo naleje do nádrže, stejně jako se najdou lidé, kteří přísahají na prémiová paliva, jiste i aditiva si najdou svou cílovou skupinu, která to s gustem a radostí bude kupovat. Proč ne?

asd1

Fordi starší tdi (první raily) na zadírání trpěly hodně.. Čerpadlo nahrabalo špony a pápá i se vstřikama.. Skákat kolem auta souhlas, to taky neskáču :D, ale než řešit generálku motoru za desítky tisíc s nejistým výsledkem nebo výměnu auta když stačilo lít kvalitní naftu a problémy vymizely, tak panák aditiva při tankování neni zas tak moc práce.. A zbytek auta byl v pohodě, tak byl nesmysl dávat ho pryč. Jezdilo to normálně, jen spotřeba postupně šla až přes 7L + vyšší kouřivost. S kvalitnější naftou se to vrátilo do normálu, u mně byl v nájezdu rozdíl 100 km na nádrž - prostě vyšší cetanové čílo = líp to hoří. A je velký rozdíl když je těsně nad 51 aby splnilo normu nebo kolem 60.. Pak čisticí schopnost a mazivost - jednoznačně to oddálí opotřebení čerpadla a vstřiků. Pokud najezdíš 200 kkm a auto jde pryč tak to smysl nemá, ale pokud ho chceš mít déle tak ano...

Tim to nechci nikomu vnucovat, jen konstatuju že to neni placebo nesmysl na úrovni kšiltovky dozadu a lepšího pocitu... To bys mohl taky psát že je placebo kupovat kvalitní nářadí, taky střední kvalita stačí, ale kvalitní je prostě lepší a rozdíl tam je...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]