Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Označení přístrojové desky

Od: vaclav70 odpovědí: 23 změna:

Potřebuji rychlou radu. Jak rozeznat přístrojovou desku bez palubního PC a s palubním PC u Škody Fabia 1. generace? Přístrojové desky jsou vymontované z vozu, takže nelze vyzkoušet, jestli má nebo nemá palubní PC. Je možné rozeznat podle nějakého kódu na výrobním štítku nebo i jiným způsobem, jestli se jedná o přístrojovou desku s palubním PC nebo bez palubního PC? Jde o to, že mám možnost koupit použitou přístrojovou desku a chtěl bych, aby měla palubní PC, tak abych náhodou nekoupil přístrojovou desku bez palubního PC. Jedná se o Fabii s motorem 1,9 TDI 74 kW. Děkuji za radu

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bib
hodnocení

2x

No, z dotazu mi neni jasne, cemu rikate pristrojova deska. Pokud myslite skutecne pristrojovku, tedy desku pres celou sirku kokpitu, tak u te by to melo byt jedno, jakym panelem pristroju ji osadite. Pokud ale myslite sdruzeny panel pristroju, tedy lidove budiky, tak to bude asi horsi. Na zadni strane by mohlo byt cislo dilu zacinajici 6Y... pokud tedy mate vymontovany i puvodni panel pristroju, cislo by se melo shodovat vcetne pismene na konci. Napovedet by mohl i maly display pc, ktery byl dole uprostred, ale nejsem si jist, jesli jesli verze bez pc tam nemely treba jen digi hodiny.


doplněno 31.01.19 18:49:

A pokud puvodni panel ve vasem aute pc nemel, tak vam to bude nyni stejne k nicemu, protoze ho nebudete mit k cemu zapojit.

 

gum
hodnocení

2x

Palubní deska = kokpit plastového výlisku - paluba

Přístrojová deska = panel s přístroji (budíky)

V kódu střední trojčíslí označuje CAN či neCAN (ale spíše u OCT jako 920 nebo 919 tuším)

Na konci kódu písmenko A - H (netuším přesně) označuje výbavu budíků. Mimo jiné deska budíků nemá třeba osazenou LED diodu hladiny kapaliny ostřikovačů nebo sjetí brzd obložení, ale FW čipu lze diagem normálně dokódovat a přidat jel LED diodu SMD na desku (Kingbright). Lze takto dodělat třeba onu kontrolku na hladinu ostřikovačů třeba pro nejchudčí fabii clasic (osobně jsem to udělal, takže vím). Na svazku ovšem chybí potřebné vodiče a konektory (ty jsem dodělal).

S PC to bude stejné. Budou chybět čidla třeba venkovní teplota (za levou mlhovkou) a možná bude potřeba i nakódovat nebo vyměnit BSG jednotku.

 

hodnocení

2x

Nemali na mysli tú úpravu s hadičkou.Je to súčasť motorového priestoru.


doplněno 08.02.19 14:44:

Čo sa týka tej kontrolky otvorenia dverí,tak je na auto možné domontovať vyššiu výbavu a naprogramovať ju cez autodiagnostiku.Niekedy je potrebné domontovať časť kabelového zväzku,niekedy nie. Zmenou prístrojovej dosky,sa funkcia tej kontrolky doprogramovala pravdepodobne automatický.

 

vaclav70
hodnocení

V servisu mně namontovali použitou přístrojovou desku místo původní, která byla vadná a po výměně mám na přístrojové desce navíc kontrolku otevřených dveří a kontrolku otevření víka zavazadlového prostoru. Tyto kontrolky byly u původní přístrojové desky neaktivní, nikdy nesvítily. Obě přístrojové desky mají shodné typové označení - 6Y1 919 880 D B41. Myslel jsem si, že by se musel upravit i kabelový svazek, aby ty kontrolky otevřených dveří byly funkční. Jedná se o Škodu Fabii combi 1,9 TDI 74 kW z roku 2002 ve výbavě Classic. Pokud vím, tak výbava Classic nikdy ty kontrolky otevřených dveří neměla. Zajímalo by mě, jak je možné, že tyto dvě kontrolky jsou najednou funkční, když se jedná o tu výbavu Classic?

Ještě jedna otázka. Po návratu ze servisu jsem si všiml, že u té Fabie 1,9 TDI 74 kW vede k airboxu - ke krytu vzduchového filtru podtlaková hadička od regulace podtlaku, která je umístěna u krytu tlumiče pérování (černý modul). V servisu mě informovali o tom, že u auta prováděli nějakou úpravu v zapojení, prý tam byl neodborný zásah od předchozího majitele. Když jsem si všiml této úpravy - zapojené hadičky podtlaku k airboxu, napadlo mě, jestli v servisu neměli na mysli právě tuto úpravu. Předtím jsem si nikdy nevšiml, že by k airboxu vedla nějaká podtlaková hadička od regulace podtlaku. Je normální, že k tomu airboxu vede ta podtlaková hadička od regulace podtlaku a jaký to má význam? Proč to předchozí majitel mohl neodborně upravit? Děkuji za radu

 

vaclav70
hodnocení

Poradí někdo s mým problémem? Zajímají mě ty kontrolky otevřených dveří a ta hadička od regulace podtlaku, která vede k airboxu. Děkuji

 

vaclav70
hodnocení

Na podzim jsem měnil vzduchový filtr a té hadičky od regulace podtlaku, která vede k airboxu, jsem si nevšiml, až když se auto před týdnem vrátilo ze servisu, najednou jsem si při pohledu na airbox ihned všiml té hadičky od regulace podtlaku, proto jsem měl dojem, že ji tam domontovali v servisu. Jaký má význam regulace podtlaku u toho airboxu, tedy z jakého důvodu je třeba regulovat podtlak u airboxu?

Napadlo mě, že u té původní přístrojové desky mohly být osazeny LED diody pro kontrolky otevřených dveří, ale z výroby nebyly nakódované, protože se jedná o výbavu Classic, proto byly nefunkční a u druhé přístrojové desky ty LED diody otevřených dveří při montáži do auta nakódovali, proto jsou nyní funkční. Je to tak?

U původní přístrojové desky se závada projevovala tak, že po sepnutí stěračů docházelo nepravidelně k výpadkům celé přístrojové desky, jako když bych ji odpojil od napájení a zase připojil - ručičky spadly na nulu a opět se vrátily na aktuální hodnotu, znovu se rozsvítily všechny kontrolky a vymazaly se všechny údaje z palubního počítače včetně denního počítadla. K výpadku přístrojové desky docházelo také v okamžiku vypnutí motoru - když jsem otočil klíčkem ve spínací skříňce. Po výměně za jinou přístrojovou desku se závada odstranila. Zajímalo by mě, proč k výpadku docházelo pouze při sepnutí stěračů a ostatní spotřebiče na přístrojovou desku neměly vliv. Mohl třeba ten elektromotor stěračů způsobovat pokles napětí pro přístrojovou desku a kvůli nějaké závadě v elektronice přístrojové desky (třeba stabilizátor napětí) docházelo k výpadku napětí pro přístrojovou desku? Děkuji za odpověď

 

vaclav70
hodnocení

Mohl předchozí majitel upravit to vedení od regulace podtlaku k airboxu třeba kvůli tomu, že mu odešla váha vzduchu nebo z jiného důvodu?

 

vaclav70
hodnocení

Proč docházelo k výpadku celé přístrojové desky při sepnutí stěračů? Jsou ty stěrače u Fabie I napojeny na stejný okruh a pojistku jako napájení přístrojové desky?

 

vaclav70
hodnocení

Jsou ty stěrače u Fabie I napojeny na stejnou pojistku jako napájení přístrojové desky (budíků)?

U původní přístrojové desky mi při nižších teplotách (asi 3 stupně nad nulou a nižší) začala vždy po prvním nastartování ráno blikat kontrolka teploty a hladiny chladící kapaliny a přestala blikat až po opětovném nastartování. Blikala asi 3 roky i přesto, že hladina chladící kapaliny byla mezi ryskami. Po výměně za jinou přístrojovou desku už kontrolka po startu nebliká a to i přesto, že je venku třeba -5 stupňů. Nejčastěji tuto závadu způsobuje vadný snímač hladiny chladící kapaliny v expanzní nádržce, ale expanzní nádržka se neměnila, u mého auta pomohla výměna přístrojové desky. Zdá se mi to trochu divné, protože každý, kdo měl tuto závadu, musel vyměnit celou expanzní nádržku i se snímačem hladiny a u mě pomohla výměna přístrojové desky. Může tuto závadu způsobit kromě vadného snímače hladiny v expanzní nádržce i vadná přístrojová deska?

 

vaclav70
hodnocení

Je možné nastavit, aby byla na přístrojové desce funkční kontrolka emisí? U mojí Fabie 1,9 TDI 74kW z roku 2002 je tato kontrolka nefunkční, nesvítí ani při otočení klíče do první polohy před startováním. U jiných Fabií se stejným motorem třeba z roku 2004 ta kontrolka emisí normálně funguje. Chtěl bych, aby byla funkční i u mého auta. Jde to nastavit? Děkuji

gum

Václave, kontrolka MIL funguje u všech motorizací (tedy aspoň jsem se nesetkal s tím, že bych ji u Fabie neviděl svítit). Spíš je možné, že budíky někdo upravil, aby nevítila (vypájená LED dioda nebo přelepená černou izolačkou).

 

bery*
hodnocení

0x
Přítelkyně taky u 1,4mpi kontrolku vůbec nemá funkční, ať v paměti je nebo není závada.

 

vaclav70
hodnocení

U benzínových Fabií byla ta kontrolka emisí určitě u všech motorů, ještě jsem se nesetkal s benzínovou Fabií, která by ji neměla, ale u dieselových Fabií je možné, že tu kontrolku emisí měly až od určitého roku výroby, možná od roku 2004 a novější. Měl jsem možnost jet s 5 dieselovými Fabiemi a u 4 ta kontrolka emisí nesvítila a všechny 4 Fabie, u kterých kontrolka nesvítila, byly vyrobeny před rokem 2004, pouze ta jedna byla z roku 2006 a u ní kontrolka normálně svítila, u mého auta ta kontrolka také nesvítí, proto se chci zeptat, jestli je možné nastavit, aby ta kontrolka emisí byla funkční, třeba kódováním přístrojové desky atd. Kontrolku chci zprovoznit kvůli tomu, abych věděl, že je v paměti závad ŘJ motoru uložena chyba, aniž bych musel preventivně auto v servisu napojovat na diagnostiku. Děkuji

 

vaclav70
hodnocení

Jaká by byla cena za novou přístrojovou desku (budíky) na Fabii I? Když jsem hledal na stránkách různých prodejců autodílů Škoda, nikde jsem tu přístrojovou desku nenašel. Proč ji běžně nikdo neprodává?

Slyšel jsem o tom, že u motorů 1,9 TDI PD 74kW u Fabie je možné přehráním firmware řídící jednotky motoru snížit hlučnost motoru, motor má prý po této úpravě lepší zvuk, je celkově tišší. Je to možné?

 

vaclav70
hodnocení

je možné dodatečně zprovoznit kontrolku vadných žárovek u Fabie I? Na přístrojové desce tu kontrolku mám, ale není funkční. Jaká úprava se musí provést, aby ta kontrolka fungovala?

gum

Nakódovat panel přístrojů (nemusí tam být pod symbolem LED dioda...), vyměnit BSG jednotku za tu, která tyto funkce umí. Většinou pak umí i nastavit tripling (trojblik blinkrů - lze nákódovat od 1 po 5 bliknutí na jeden impulz páčkou), také funkce dočerpání paliva při otevření dveří řidiče, aby to lépe nastartovalo na šup, apod..

 

vaclav70
hodnocení

Slyšel jsem od lidí, kteří měli podobný problém s přístrojovou deskou, že s tou závadou dlouho nejezdili, protože během krátké doby od objevení prvních příznaků vadné přístrojové desky jim ta přístrojová deska úplně přestala fungovat a museli ji vyměnit. S mým autem jsem s vadnou přístrojovou deskou (při zapnutí stěračů docházelo k nepravidelným výpadkům celého panelu přístrojů) najel zhruba 35 tis. km a závada se nijak nezhoršovala, možná se zhoršila jen nepatrně. Přístrojová deska byla nejspíš vadná už při koupi auta. Tyto závady se obvykle zhoršují rychle, jak je tedy možné, že mi přístrojová deska vydržela s tou závadou fungovat tak dlouho?

 

vaclav70
hodnocení

Proč některé Fabie I s motorem 1,9 TDI 74 kW mají u pravého krytu tlumiče (naproti spolujezdci) elektronický modul k regulaci podtlaku (černá krabička) a některé ten elektronický modul nemají?

 

vaclav70
hodnocení

liší se ta regulace podtlaku (zda je či není použit elektronický modul u krytu tlumiče u spolujezdce) podle roku výroby auta? Třeba jestli ten elektronický modul se začal montovat až od určitého roku výroby?

 

 

vaclav70
hodnocení

Chtěl bych se zeptat, proč mi kontrolky otevřených dveří fungují pouze při zapnutém "zapalování,” tedy když je spínací skříňka v první poloze? Při vypnutém zapalování se kontrolka otevřených dveří nerozsvítí. Jedná se o Škoda Fabia I z roku 2002. U jiné Fabie I, kterou má známý, ta kontrolka otevřených dveří svítí i při vypnutém "zapalování” nebo když není ve spínací skříňce vložen klíč. Jde nějakým způsobem nastavit, případně upravit zapojení tak, aby ta kontrolka otevřených dveří svítila i při vypnutém "zapalování?” Děkuji

 

vaclav70
hodnocení

Poradí někdo, proč u některých Fabií I ta kontrolka otevřených dveří funguje i při vypnutém "zapalování" a u té mojí funguje pouze při zapnutém "zapalování?" Je tam nějaká změna v zapojení? Díky

 

vaclav70
hodnocení

Na funkci té kontrolky otevřených dveří má určitě vliv zapojení elektroinstalace. Takže buď funguje pouze při zapnutém "zapalování” nebo i po vytažení klíče ze spínací skříňky. Nevěřím tomu, že by nikdo nevěděl, jaké musí být zapojení elektroinstalace, aby ta kontrolka svítila i při vypnutém "zapalování.” Děkuji za radu

gum

Už jsem Vám to psal. Vyměňte BSG jednotku. Získáte více možností kódování a více funkcí.

Třeba tam bude i ona kontrolka. Pochybuji, že škodovka navyrábí takovou hromadu svazků a bude mít dva svazky jen k vůli změně funkce kontrolky (podle mě to dělají sami jednotky a jejich upgrade fw).

forum.skodahome.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]