Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se rozjet s Iveco Eurocargo

Od: lukas575* odpovědí: 12 změna:
Zdravím, před třemi měsíci jsem dodělal řidičák na B a začal jsem na SK. C. S osobakem moc nejezdím takže nemám zažité určité věci. Otázka zní, v jaké pozici mám mít nohu při rozjezdu? Když spojkový pedál pouštím stím že nohu mám jen na pedálů a nemám kontakt s podlahou, vždycky to začne škubat. Někdo prý pouští spojku stim že patu má položenou na zemi a pomalu pouští spojku. Co mi poradite?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

daniela*
hodnocení

1x

Co poradím? Naučit se jezdit osobákem alespoň "rodinné" velikosti. Dělat C tři měsíce po získání B je dle mého názoru špatně, ale třeba se pletu a nejsem tak šikovná.

Jak se spojkou, to bohužel takhle detailně neporadím, buď jsem o tom nikdy nepřemýšlela, nebo už to mám zautomatizované. S patou na zemi to zní ale hodně divně, pokud tedy nemáte hodně velkou nohu. Po obnovení stránky souhlasím s @ernie. :)

spitfiremk1*

V roce1980 jsem dělal komplet celý řidičák A-B-C-E-M-T. Nikdy naše rodina nevlastnila auto, pouze motocykl 350 Jawa. Takže jsem neměl sebemenší možnost ja kolega v příspěvku, se nějak rozjezdit na něčem menším.Takže hned vše vstřebávat přímo v autoškole a učit se a učit se..Obecně platí, že si nejprve, pokud sedám do něčeho s čím jsem ještě nejel, vyzkouším pomalu a opatrně, celou dráhu spojkového pedálu. Sešlápnu naplno pedál spojky, zařadim za 1 a pomalu na volnoběh motoru spojku povoluji až do bodu, kdy začne motor zpomalovat otáčky a zabírat do převodovky. Pak se mohu rozjet a pamatuji si polohu pedálu do budoucna. Dle tohoto zjištění potom přizpůsobím polohu chodidla. Nejcitlivější ovládání pedálu lze dosáhnout jedině špičkou nohy. Pamatuji si staré autobusáky, kdy jako malý kluk, jsem je pozoroval při práci, jak ve svých Škodovkách 706 RTO, měli pod spojkou položený cca12 cm tlustý špalek dřeva. Na něm měli právě položenu patu levé nohy, pro citlivou manipulaci se spojkou.Někteří měli to samé vylepšení i u plynového pedálu, jež byl poměrně vysoko. je to vše na zvyku a čas ukáže..:))

 

mnd®
hodnocení

1x

Poradím - v tomto počasí nejezděte a až bude prázdné parkoviště naučte se rozjíždět pata-špička.Patu na zemi je hloupost.Hlavně se musíte s tím autem ,,zžít,, Každé auto je jiné a chová se jinak.Umíte ovládat dva pedáli jednou nohou najednou? Po třech měsících asi ne.To chce cvik a ,,vyjezdit ,, se na béčku a potom sednout na céčko.To jsou ty havárky a zablokované silnice.Nic proti Vám.

 

hodnocení

0x
avatar ernie

To bych chtěl vidět práci se spojkou s patou položenou na podlaze. To "prý" jsi slyšel kde?

 

lmgify
hodnocení

0x

V osobáku s patou na podlaze (dává referenční bod pro jemnou práci se spojkou, ale i s plynem nebo brzdou).

Jak "sedí" noha u Eurocarga nevím. Našel jsem si obrázek. Tam by se pata na podlahu mohla dát použít.

Jak se rozjet s Iveco Eurocargo

 

sollik*
hodnocení

0x

Však od toho si platíš autoškolu aby tě to naučili *smich* Pokud ti něco nejde měl by ti to instruktor ukázat. Jen se nebát a říct si o to. Sednou vedle a podívat se jak pracuje se pojkou on :)

 

hodnocení

0x

Včera mě tu zaujaly některé odpovědi, nechtěl jsem hned reagovat, dokud si to neověřím, takže teď. Jak zvládáte sešlapovat spojku s patou na zemi? Není mi to jasné. Nejde o to, jak je pedál vysoko ( a mimochodem nějaké podložení paty je z hlediska bezpečnosti pěkná blbost ), ale jak s tou patou na podlaze zvládnete fungovat na celé! dráze spojky. Moje chodidlo tedy takovou hybnost, aby to zvládlo, nemá.To tu patu šoupete po podlaze? A než mě tu ukamenujete, zkuste si to. Dnes jsem na to myslel a na dvou osobácích a jedné 7,5t je to holý nesmysl.

lmgify

Já zase nechápu, co je na tom složitého.*ee* Já dokonce s nohou (patou) nehnu celou dobu jízdy. Po přeřazení jen nohu na patě odkulím do strany mimo spojku a před řazením ji zase přikulím zpátky a vím, že je přesně v pozici pro sešlápnutí pedálu. Pedál a optimální šlapání na něj tak nemusím pokaždé hledat. Celý ten pohyb je jen kutálení nohy po (zadní a okrajových) částech paty. Při plném sešlápnutí spojky patou nemusím šoupat. Rozsah pohybu přední části nohy je více než dostatečný.

Pedály mačkám tou částí nohy hned za prsty ("bříškem"), tedy ne chodidlem, což je asi váš problém. Další problém může být, že máte sedák moc daleko nebo blízko volantu. Jestli při řazení (nebo změně brzda/plyn) zvedáte stehno ze sedačky, tak to je také znak, že něco neděláte dobře.

Nechápu, jak někdo může šlapat na pedály bez opory. Vždyť to auto skáče a s ním i vaše volná noha na pedálu. To zní jako neustálé, náhodné "pumpování" plynu a brzdy a mnoho minutých záběrových bodů spojky.

Patu nás naučil v autoškole čerstvý bývalý profesionální řidič městských autobusů s manuální převodovkou, tedy člověk, který byl placený za mačkání spojky průměrně každých 15 sekund. Představte si kloubový Ikarus v kopcovitém městě. Dost často správné používání paty a bříška zmiňoval a nabádal účastníky kurzu k jejich používání.

Sám profesionální řidič nejsem a řídil jsem jen několik převážně osobních aut, takže nevím, jak tato metoda funguje v autech, která mají jiné vzájemné relativní vzdálenosti sedáků a pedálů. Nechci profesionálním řidičům, kteří za rok najedou to co já za život, radit, jak mají správně šlapat na pedály.

Možná si ale jen řidiči bez pat představují pod řízením s patou něco jiného než to doopravdy je a ve skutečnosti obě skupiny používají pedály zhruba stejným způsobem.

Omlouvám se za román, ale ptal jste se. Snad se mi to podařilo vysvětlit.

 

cyklopoutnik*
hodnocení

0x

Tady není co řešit. Jestli do té autoškoly teprve chodíš, naučí Tě pouštět spojku instruktor, od toho si platíš jízdy přece.

Jestli už máš to céčko a nějak jsi vyfasoval náklaďák, neřeš to s námi ale zaplať si kondiční jízdy. Kondiční jízdy možno jezdit ve Tvém vlastním vozidle. Je to vždy lépe než udělat nějaký malér, když to teda nemáš v rukách. Náklaďák je náročnější než osobák a na náklaďák do ostrého provozu by měl být hotový řidič a ne učeň, jinak je nachystaný malér.

Jestli se neumíš pořádně rozjet, náklaďák nic neodpouští. Budeš se muset rozjet někde proti kopci, za Tebou zastaví auto a jestli se neumíš rozjíždět a couvneš, způsobíš dopravní nehodu.

A nejen to. Kromě rozjíždění a to proti svahu bys měl umět taky nasazovat sněhové řetězy. Učit se to v terénu jak mete sníh a všude kolem ledovatka je už pozdě.

Zodpovědný provozovatel by neměl pouštět do provozu začátečníka samotného ale vždycky první dny se zkušeným řidičem. Každý náklaďák se na silnici chová jinak a každý náklad chce svoje. To abys někdy někde třeba nesložil náklad předčasně. Dřív to bývala zásada dispečera, protože dispečeři bývali zainteresováni na beznehodovém provozu podřízených řidičů.

Dnes posadí do kamionu klidně kluka s čerstvým řidičákem. Za to by se mělo zavírat ani ne tak toho kluka, jako toho dispečera.

lmgify

Osmnáctiletí legálně s kamiónem na mezinárodce. To je teprve žrádlo. To jsou trapasy na mezinárodní úrovni.

 

hodnocení

0x

Dobře to popisuje lmgify. Určitě s oporou paty na zemi. V opačném případě by nart a vlastně celá noha byla dost unavená. Např. s autobusem Iveco (hodně podobný obr. výše), se kterým jsem jezdil 7 let po městě, by to ani jinak nešlo, než s opřenou patou. Ať se Ti daří na silnici!

 

nikdo*
hodnocení

0x

Základ správného ovládání pedálů je správně seřízená sedačka. A spojka s patou na podlaze u Iveca je blbost, Nemáte šanci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]