Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nenastartuju Felicii ve vlhkém počasí

Od: tomasf odpovědí: 12 změna:

Zdravím,

mám problém se startem Škoda Felicia 1.3 MPI r.v 1997. Nejčasteji nenastartuju za deště nebo oblevy (vlhké počasí). Motor se točí jen díky startéru, ale nechytne se. Na autě jsem měnil baterii, alternátor (byl K.O - zahlásila kontrolka), dále jsem nechal vyměnit termostat a vyčistit klapku sání (zanesená moc nebyla) a očistil jsem Hallovu sondu (byla zanesená kovovým prachem, ale průběh na osciloskopu je ok, i v otáčkách. Svíčky jsou nové, měněné v létě minulého roku. Olej pravidelně měněný každých 10 000 km. Ještě se mi při startu motoru rozsvítí kontrola vykřičníku (nízký tlak brzdné kapaliny) ale i tak jsem přes to několikrát nastartoval. Mám to natočené i na video, pokud bude mít někdo zájem pošlu.

Děkuji za pomoc

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vernon
hodnocení

6x
Vadná zap. lišta.

 

tomasf
hodnocení

Zdravím,

teď jsem na autě ověřoval funkci čerpadla. Několikrát jsem nechal čerpadlo natlačit benzin do motoru (klickem do polohy 1 a takhle jsem opkoval několikrát) a motor sice naběhl na hovno ale naběhl (otáčky skákaly od 500 do 1000 jak se jim chtělo). Ale bohužel nejsem vybavený na to, abych dokázal změřit tlak čerpadla.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Nastavily ste po vyčištění tu klapku?
tomasf
hodnocení

Klapka skoro zanesená nebyla, akorát se propláchla přípravkem pro odstranění karbonu (bylo ho minimum). Ale tyto problémy co popisuju byly i před čištěním klapky a stále auto startuje podle počasí (a to doslova).

Začal bych tim že tu klapku vyndam a pořádně vyčistim a nastavim
skoda-club.net/...
Pak prověřit čidlo teploty a kouknout zda neni mokro a hniloba v pojistkový skřínce a konektorech
tomasf
hodnocení

Klapka byla vycistena poradne, pres diagnostiku jsme se divali a nastavena je dobre. Čidlo teploty to není, protože jsem nechal vyměnit termostat včetně tohoto čidla,

 

hodnocení

0x
avatar bohumil

Jde o vlhkost v zapalování - zapalovací lišta, případně její přívodní nn konektor. Co kontrola jiskry?

tomasf
hodnocení

Kontroloval jsem jen konektor od lišty(překlesání a zda nejsou zoxidované piny), zda jiskru hází nevím jak zjistit (v autech se moc nevyznám). Ale když jsem několikrát otočil klíčkem abych nahnal benzin do motoru čerpadlem (viz. druhý koment) tak auto naskočilo.

Jiskru zkontroluješ po odmontování zapalovací lišty a demontáži svíček. Pak svíčky nasadíš do lišty, kostru svíčky spojíš s kostrou motoru a protočíš motor. Mezi kontakty by mělo být vidět přeskočení jiskry. Pozor, ne u některého otvoru pro svíčky, vyfoukávají výpary benzinu! U této lišty vždy dochází k přeskoku jiskry u dvou svíček současně. Které to ale jsou, to už si přesně napamatuju.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Kdys naposled měnil palivovej filtr?
Čerpadlo zkoukneš jednoduše odpoj přívod benzínu dej petflašku otoč klíčkem
Pokud benzín poteče tak dobrý
Pokud se bude táhnout jak smrad tedy poteče málo nebo skoro vúbec tak bud betonovej filtr nebo čerpadlo v háji
tomasf
hodnocení

Filtr jsem nemenil, jestli ho menil prvni majitel nevim. Asi to vypada na cerpadlo. Je nejaky navod s tou flaskou? Nejlepe video?
Tak začni novým filtrem
skoda-club.net/...
Jestli je video nevim ale řek bych že se stačí dobře podívat vzít kus hadičky odklopit zadní pravý sedadlo vycvaknout kryt a si u čeradla
V odkazu sou vidět náka fota

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]