Nejste přihlášen/a.
zdravím, potřeboval bych pomoc s výběrem auta. Pro mě, osmnácti letého začínajícího řidiče. Cenové rozpětí do cca 65-70. Alespoň od roku 2007. Denně dojížím 20km do školy tam a zpět, takže nevím, zda-li zvolit naftu. Také se bojím dražších nákladů na servis, případné vady. Žádné fábie nechci, zrovna teď jsem jednu prodal... Od auta v této ceně už očekávám klimatizaci, el. okna a trošku větší komfort. Alu kola by byly fajn. Co myslíte? Líbí se mi Fiat Bravo, ale tato auta jsou většinou v naftě. Případně Peugeota 308 jedna šestku v naftě (Peugeoty s těmito motory máme doma a jsou spolehlivé a relativně úsporné). Potom mě možná napadá Punto, ale nevím, jak bych se v autě cítil při mé výšce 193 cm. Už jenom to vystupování... od VW v této hladině maximálně foxe, škodovky nechci. Mátě nějaké typy? Děkuji
Nač řešit rok výroby když Golf IV je ještě staré poctivé "železo" než začali dávat kurvitka Najeto pres 300 t km a jezdí na pohodu. Kupovat jen kvůli roku výroby nema smysl. I v Německu stále jezdí tyto staré Golfi a proč asi?
Já v Německu potkávám i trabanty...
Němec s takovým vozem jezdí buď z nostalgie, nebo že je na tom totálně finančně špatně. Je to jako jezdit u nás ve Favoritu či Felicii.
U nás je klasický majitel a řidič Golfu IV tmavší pleti do 30ti let.
Nebudu vám to vymlouvat. Díky vám si tyhle šroty drží cenu a naopak novější použitelná auta s cenou klesají. Já už teda raději auta s kurvítkama. Když koupím pětileté auto za 200k, tak dalších 30k za nové DPF mě už nezabije. Jeho stav se navíc dá lehce zjistit přes diag. A nic jiného navíc oproti G4 tam není. Jen je škoda, že v novějších koncernových autech není žádný dobrý benzínový motor.
Pokud Fiat, pak jen slabší motor 1,3 JTD a PUNTO. Peugeot v naftě 2,0 HDi 66/80 kW je dobrý na spotřebu, ale při smůle může být servis až moc drahý...
Na ty km klidně benzín - nafta má dražší servis a u starších je předpoklad opakovaně stáčených km (při převozu hranic najednou ztratíte 200tis km ...- bez možnosti ověření).
Spíš bych se zeptal na typ - 3/5DV? kombík? SUV? ... co s tím autem budete dělat mimo cesty do a ze školy?
Koncerňáci nechápou, že za ty peníze tak mladý auto nekoupíte... a když, tak minimální výbava a strašný stav.
Minulý týden mi jeden servisák říkal - nikdy žádný "F" - žádný ford, fiat, francouz... - No tak k němu jezdit nebudu no...
Já jezdil v oplu - tatík měl několik oplíků - všichni pořád v servisu. Pak jsem kupova seaty - děs, hrůza... furt v servisu. No a když jsem si koupil fiestu - minimální servis 4 roky, pak šla z domu. Dnes další fiesta třetím rokem čeká na výměnu. Brácha má fiata 6 let (ojetina v automatu), nedá na něj dopustit. Posledně nadával, že si připadá trapně a musí koupit aspoň nový koberečky, protože do auta nic neinvestuje - prostě není třeba.
Po xsaře a 140tis km jsem koupil C5 - občas nějaký servis nutný, to je jasný, když se jezdí. Ale v porovnání s OPEL, SEAT -? na desetině nákladů. Ne kvůli ceně dílů, ale kvůli servisu jednou ročně místo každý měsíc.
Motory 2,0 HDI jsou výborné. Pokud mne předjede nějaké to tédéíčko, usměju se - já jedu v souladu s předpisy a nemusím za městem vyrazit hned 130... přitom to 180 km/h dokáže.
Za jednu cenu malého VW z roku 2005 můžu mít dva fiaty v lepším stavu a polovičním nájezdem.
Ať si vyberete cokoliv, nedejte na "recenze" pomlouvačů - prostě hledejte dobrý vůz v aktuálním super stavu. A jak zaznělo - o 20 tis levnější, počítejte s rozvody, základním servisem...
golfa za 75 tis? No to bude rozpadlý vrak... rozhodně ne toho roku výroby...
našel jsem jich na sbazaru 10 - z toho 8 aaa a esa - tj. fiktivní cena "na úvěr" - v reálu o 50 navíc...
Bravo ne, když už tak Stilo nejlíp s JTD motorem.. Punto je v pohodě, prostor musíš zkusit. Vejít by ses měl v pohodě, ale má pedály dost blízko sebe. Motor nejlíp 1,2 8V, hledej Punto 2 po FL anásledující (velký světla, od roku 2003) Jeden z nejlepších malých motorů, vydrží v pohodě 400kkm, stačí měnit olej po 10kkm/ jednom roce a nehonit ho za studena. Běžná spotřeba 5-7L/100km = nafta o moc výhodnější není. Moc much nemá, největší je el. servo - snímač natočení volantu (repas za 5k), to potká tipnul bych za životnost tak třetinu aut. Na dojíždění do školy v pohodě, dobře se s nim parkuje, nikdo to nešlohne atd. Mám v rodině s 1,9 JTD a jezdí se s tim opravdu pěkně.
Jedno z dobrých aut na vyježdění je Marea Weekend s JTD 85, bohužel poslední roky výroby jsou kolem 2003. Ale pořád se dá snadno sehnat slušný kus, kastle je pozink a moc nerezne, slušný kus stojí kolem 20k (protože Marea hnusná Měli jsme v rodině a skončila v 350 kkm na vybourání, pohodlný prostorný auto, motor bez problému spotřeba kolem 6L/100km jezdilo to pěkně.
Je lepší koupit levnější auto a udělat velký servis, nové pneu hlavně zimní atd. než koupit na hraně rozpočtu a pak nemít "na banány" Osobně si auto vozim z D přímo od rodilého němce, obecně tam jsou auta v lepším stavu než tu.. Ale i tak se musí umět vybrat...
Dobrý je Focus, MK1 je většina už shnilá/ naftu nebrat; MK2 za tuhle cenu seženeš v pohodě, lepší po FL.. Ale Fordí vychytávky chtějí mít rezervu aspoň 20k na opravy když se to projeví (přesto Focus obecně je spolehlivé auto). Výborný podvozek, tam kde se Oktávka při 100 kmh vlní jako had tak Focus při 120 sedí jak na kolejích.
Nechápu, proč začínající řidič, který o autech nic neví, ohrnuje nos nad Škodovkami. V této cenové relaci by koupil nejmladší auto, oproti zahraničním vrakům. A pro rozkoukání za volantem je to dostačující. Ale pro někoho to je holt sprosté, jak to není zahraniční. Fabie, nebo Rapid úplně stačí.
na 18letýho floutka jsi docela vybíravý. Fabii nechceš, ale čučíš po Fiatu nebo Pežotu...v tvých letech jsem byl rád za cokoliv
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.