Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

LTO-lehký topný olej

Od: mathers322* odpovědí: 13 změna:

Zdravím,chci se zeptat. Slyšeili jste někdy o LTO? Můj známý na to jezdí v octavii 1,9TDI a prý bez problému už 6 let, Co vy na to? Přemýšlím že bych to lil do své feliny ale nevím jaký to má vliv..

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*
hodnocení

0x

Jedná se o lehký topný olej. Složením velice podobný motorové naftě. V minulosti se vydávala nafta za LTO kvůli ušetření na spotřební dani. V autě technicky není žádný problém, právně jde o používání neschváleného paliva a o daňové úniky.

mathers322*
hodnocení

takže neškodí motoru a neucpou se trysky apod?

 

nu*
hodnocení

0x

LTO je primárně určen k něčemu jinému než k pohonu dieselového motoru, viz přívlastek TOPNÝ , Pokud neobsahuje žádná aditiva a nemá některé vlastnosti nafty, motor se ničí...Důležité je jeho složení...

doplněno 22.11.12 16:53:

pokud soused jezdí bez problémů, měl bys na to jezdit i ty, ale dal bych tam aditiva, něco jako VIF super diesel

doplněno 22.11.12 16:57:

záleží na postupu při zpracování, může mít nižší bodu tuhnutí ( - 10) a také větší příměs mechanických nečistot...

erikch*

složením(řetězce uhlovodíků) je téměř iidentický s naftou-rozdíl byl v položce celního sazebníku(danové zatížení),ale přídavkem aditiva-ideálně české VIF(zimní verze,letní asi už ted ani neprodávají) se dostanete na stejnou kvalitativní úroven jako např. nafta u kterékoli pumpy...Čili není a nebude s tím problém...Jen pro ilustraci-známý-asi rok a půl starou Kii Sportage)poslední model) s 2.0 CRDi a leje do toho od hydraulického oleje po transformátorový-a i v letošním lednu únoru(jak byly ty mrazy pod -20),tak na první cvrknutí a zcela bez problémů(a že je tento motor oproti tomu ve Feldě technologicky trošku někde jinde)...

doplněno 22.11.12 19:24:

osobně,i od známých(z toho jeden "pan motorář") vřele doporučuji český VIF...,hodně "zachranuje" ty sajrajty co jsme nuceni tankovat i u zn.čerpacích stanic...

mathers322*
hodnocení

takže když doleju nějaké to Aditivum mělo by to býk ok?

 

hodnocení

0x
avatar diesel

LTO,Transformátorový olej,fritovací olej-to jsou alternativní paliva pro dehty!Do HDi či jiného CR bych nelil jen klasika-předkomůrkové diesly a TDi-PD a s vstř.čerpadly Bosch (PSA,nwn jak VW),hlavně ten fritovací!Osobně jsem ve Čtyřistapátém jezdil na olej Lando z kauflandu (P405 GRD break,motor 1,9D s namotaným milionem).

doplněno 22.11.12 20:40:

To Erik-asi není CR jako CR, o CRDi v korejcích na kde-co jsem již taky slyšel ale jak píši-hlavně HDi jsou náchylné na naftu,zlaté jejich předkomůrkáče -1,8 a 1,9 D a TD!

doplněno 23.11.12 17:27:

To - právě že u CRDi to není až tak jak tvrdíš,co jsem slyšel,má namotáno úřes 450 tisíc a OK. a stáří rozhodně více než rak a půl!Osobně jsem znal člověka jehož auto nepoznalo snad nic jiného než POUŽITÝ fritovací olej(vysmažený!)I když to nebylo CRDi,byla to naftová 1,3 ve fiatu Panda 4x4!

erikch*

diesel,jak vidno i CRDíčko od Kii(common rail) funguje(osobně bych to do nyvý kárky asi taky necpal.pravda)-je fakt,že TDíčka koncernu VW by to asi zabilo,ale i nejen proto si Kia může dovolit dávat 7letou záruku-prostě fakt je to držák...! Jedinou vícenákladovou položkou(ovšem bohatě vykompenzovanou cenou trafo a hydro -oleje litr 10 kaček) je mnohem častější výměna pal.filtru,ale fakt celý ten asi rok a půl motor jede,tahá a naskočí na první drcnutí-je to taková praktická ukázka toho,jak moc šli korejci za posledních pár let nahoru...

yf5ferimi

Až na tom motoru bude mít najeto minimálně přes 300tis km, pak dělejme konečné soudy, jinak je to plácání do vody.

To že na to jezdí max. 1,5 roku není důkaz, že to motoru neškodí.

doplněno 22.11.12 20:56:

Jasně ,že třeba jiný motor od PSA by se už zastavil, ale jak už jsi psal ty, tak je to minimálně neuváženost nalévat to do nádrže. Ale dojde na něj.

erikch*

no,ono cpát CR natvrdo všechno možné krom nafty samotné po dobu 18 měsíců při denním provozu si myslím hovoří za vše-jsem si jist,že motory TDi by vydržely mximálně pár měsíců...Ale je to jen taková vsuvka...

určitě to nepojede špatně... ale pozor at vás někdo nepráskne.. přišla by vam domu kontrola a mohl by byt z toho pěkný průser.. to same platí u červene nafty..

 

hodnocení

0x
avatar jura2

Pře 20 lety na LTO jezdil blízký větší zemědělský podnik min 2 roky (desítky strojů). Absolutně žádná zvýšená poruchovost motorů či vstřikování, jen při +5 st C se zalepily pal. fitry parafinem. Řešilo se to nějakým modrým přípravkem do nádrží. Šoféři strojů s elektrickým předehřevem paliva si to pochvalovali (měkčí chod motoru) .

 

jirkamatapat*
hodnocení

0x

Nejen že jsem o LTO slyšel,já ho i rozvážel. Vzhledem k faktu,že je LTO sušší než běžná NM nedoporučil bych jej používat v nových vozech bez příslušných aditiv,protože tam hrozí zadření palivového čerpadla. Ze zprostředkované zkušenosti vím,že řidiči,kteří LTO používali,ředili LTO s naftou v poměru 1:1. U staršího vozu nebezpečí zadření čerpadla je minimální.Nebezpečí však hrozí ze strany finančního úřadu,protože LTO,jako topné medium je zdaněno jinou sazbou než je to u motorové nafty.

 

hodnocení

0x

Dobrý večer,

bez obav,maximálně do toho přidáte aditivum.Já jezdil na použitý fritovací olej,který jsem stahoval z hospod.Zde byl nutný předehřev.Takže jsem jezdil v podstatě zadarmo*smich*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]