Nejste přihlášen/a.
zdravím vše rádce,
koukal jsem že je přestupek nepuštění chodce na přechodu pro chodce sankce: cca. 2000,- Kč a 3 body.
V provozu běžně vídám a znám z reálného provozu, že když není přechod se semaforem aby řidiče, (chodce zastavil), tak kde je hodně lidí tak ani není šance normálně projet, člověk může pořád stát, a lidi pořád chodí třeba na Václavském náměstí.
Pokutuje se běžně tento přestupek, pokud je křižovatka pod dohledem z kamery (kopule) otáčecí kamera?
co říkáte na změnu nového bodového systému?
pěkný den
Jako vždy, při debatě o zákonu 361/2000, je spoustu informací nepřesných a špatných.
Podle situace na místě může dostat řidič sankci pokuty na místě do 2500Kč, pokud spáchá přestupek 2x za rok, tak řidičák. Přiděleny budou 3, nebo 4 body, podle toho co poruší.
Ten kdo tvrdí, že dává přednost chodci, necituje zákon přesně. Ty co machrují, k těm se nevyjadřuji.
Každý bodový systém je k ničemu, pokud na silnici chybí kontrola.
Dobrý den, začal bych od konce. Vesměs přestupky, stávající se málokdy, by podle nového měly mít nižší pokuty i body, přestupky stávající se často a způsobovaly rychle (jak u koho) "papíry do čistírny", mají vyšší pokutu, méně bodů. Proč to tak asi chtějí. Podívám-li se na věc politicky, je to jasné, největší zloděj má pořád málo, proto to chce změnit (řidič bez papírů, zaplativší menší pokutu a nemařící výkon úředního rozhodnutí, pochopitelně nemůže být přistižen při přestupku a platit, ten je nezajímavý, dejme mu bodů méně, třeba zaplatí více, než ty papíry bude muset do té čistírny odevzdat). Vše je jen o penězích, o ničem jiném... Od toho to je jistě i navrženo, dle mého názoru, jinou příčinu nevidím.
Jak se pokutují přestupky nebo nepřestupky u přechodů, to je dané v 361/2000 Sb. Kdyby se řidiči i pěší k sobě chovali nějak kompromisně, nemusel by to ani zákon řešit. Obecně kupříkadu pokud jedu poslední z kolony pěti aut, a vidím, že za mnou nic zrovna nejede, že chodec bude moci bezpečně přejít (třeba když k tomu přechodu zrovna přichází nebo zrovna přišel - za těch 5s navíc se snad neposere), jedu. Naopak pokud jako pěší vidím kolonu, pak raději počkám, až je mezera mezi auty větší, aby kupříkladu poslední z kolony nemusel zbytečně zpomalovat či zastavovat - také se kvůli těm 10s neposeru, takové kompromisní jednání. Pokud by se lidé k sobě chovali slušně, nebylo by zákonů ani potřeba (ten 361/2000 Sb. je zrovna takový, no...). Autobus, vyjíždějící ze zastávky, pustím vždy, je-li to technicky možné, dává-li zavčasu znamení o změně směru jízdy, s ohledem na situaci za mnou.
@asd1 - Ovšem podobná sankce by měla být i pro chodce, který se nepřesvědčí že na přechod může bezpečně vlézt...
Chodec nemůže dostat pokutu za porušení zákona?
Problém je v obvyklé nedostatečné jednoznačnosti zákona, jeho nevymáhání a jako vždy i v internetu, kde se šíří nesmysly.
Nedát přednost chodci na přechodu je horší, než nedat přednost autu na hlavní, protože chodec je poněkud křehčí. Přednost přitom mají stejnou.
Problém je v obvyklé nedostatečné jednoznačnosti znalosti zákona a výkladu po svém. Srovnávat dej přednost autu a umožnit chodci přejití je rozdíl.
Ovsem byli uz v druhem pruhu a ja mel svuj cisty...ale Vy jste se dopustil přestupku, pokud to je tak, jak popisujete
Vsechno je to o vzajemne ohleduplnosti a neni treba resit prednosti. ***Ano, naprostý souhlas
Takove lidi normalne propleskat at se vzpamatuji***to lze napsat i o řidičích
Je špatné, že to nevíte...
h) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem,
Pokud jste ho málem nabral, asi jste nesnížil, nebo nezastavil..
Nebo to bylo jinak?
hlavni problem je ze si vetsina chodcu mysli ze ma absolutni prednost, nepodiva se a jde jak vul na porazku
pokud uz chodec ceka u prechodu a situace zamnou to bezpecne umozni tak ho pustim ale pokud nekdo dochazi k prechodu tak urcite nebrzdim
a cim porusuju zakon? tim ze kdyz je nekdo 5 metru od prechodu tak uz nebrzdim a nezdrzuju provoz?
Záleží jak je daleko a jak rychle jde.. Pro přechod platí: obecně par.2 chovat se ohleduplně (všichni), par. 4/ 2f nesmíš ohrozit nebo omezit chodce který přechází nebo zjevně hodlá přecházet, tj. pokud je 5m a jde pomalu tak ok, pokud je 4m a jde rychlou chůzí tak už předpis porušuješ... Posuzovat se to bude bude podle konkrétní situace...
Par. 54/ 3 Chodec nesmí vstupovat na přechod bezprostředně před přijíždějící vozidlo = přednost před vozidlem opravdu nemá
Osobně radši stojim 2m od přechodu a ukazuju ať jede, pouze pokud spěchám tak si auta zastavim... Zbytečné zastavení a pak rozjetí = vysoká spotřeba, když to takhle udělají stovky aut denně tak je zbytečně spáleného paliva opravdu hodně, nehledě na zácpy/ zasekání provozu... A jít o 10 vteřin později chodci prakticky nevadí..
Spousta lidí leze na přechod bez rozhlédnutí, asi mají pocit nesmrtelnosti.. Takovým za zadkem zakvičim brzdama. Sice je to vyděsí a nadávaj, ale v budoucnu jim to může zachránit život - někdo jiný totiž zastavit nemusí... Stejně tak cyklisti - není chodec nemá tam co dělat...
Jako chodci bez sluchátek, kapucy a se základní znalostí předpisů by mi stačilo, aby řidiči brzdili před přechodem se světelnou signalizací u školy aspoň tehdy, kdy mají chodci zelenou.
asd1 - jako řidič musíte splnit povinnost řidiče a ne studovat povinnosti chodce. Když máte před sebou stopku, musíte zastavit a ne studovat, jakou značku tam asi tak může míte ten druhý.
Ta povinnost chodce nevzstupovat před vozidlo tam není proto, abyste mohl projet přechodem sedmdesátkou.
Je tam proto, že chodec může před přechodem stát a náhle vyrazit. Narozdíl od auta na hlavní ..
jj, 4a; 5/2f; 54/3
To že chodec nesmí vstoupit bezprostředně před auto znamená že si to nesmí vynucovat. Ovšem pokud vozidlo může bezpečně zastavit (např. nemá za sebou nalepený kamion) a nezastaví když evidentně chce přecházet tak řidíč spáchá přestupek. Pokud ale chodec před to auto vleze, tak spáchá přestupek taky. Chce to ohleduplnost z obou stran.
Pokud je vícepruh a něco tam jede nebo provoz z druhého směru, tak chodce moc nepouštim, spousta jich vidí že je pouštim a jde a už si nehlídá to druhé, pic bum a je průšvih.. Radši jsem za hulváta než nepřímo zavinit nehodu i když za ní může někdo jiný... V okolí takhle bylo několik smrťáků.. Chodec je rád, s úsměvem kouká na toho hodného řidiče a vyleze jak srnka přímo před to jdruhé auto...
Tak u toho přechodu má korzovat policajt a řidiče co chodci neumožní přejít na místě kasírovat. A stačila by symbolická výchovná pokuta, poprvé klidně jen domluva. Dalekohled + kamera, sledovat přechod a 50m za přechodem to vybírat. Ne jednou za rok, ale často... A vychovávat i chodce kteří na přechod vlezou jak kdyby byli vlak na přejezdu...
Místo toho když už pomahači něco dělaj, tak loví "zločince" na konci vesnice v polích u cedule obec... Měřit v křižovatce nebo mezi barákama jsem je neviděl ještě nikdy, pokaždé klasické bezpečné místo kde nejvíc vyberou...
asd1 - pokud jde o vynucování práva - co kdyby se do přednosti na hlavní silnici dalo totéž? Že když ten chudák na vedlejší je rozjetý a má za sebou kamion, že by třeba ten na hlavní musel zastavit a nevnucovat se.
On ten chudák na té vedlejší tam dokonce nemá ani tolik značek jako je před přechodem a tak není včas varován ..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.