Nejste přihlášen/a.
dobrý den, prosím o zodpovězení, radu, koupila jsem si auto HYUNDAI I10 a zajímalo by mne, na kolik km dojezdu je nádrž, když se objeví kontrolka benzinu, ta nebliká, hned se objeví naplno..25 nebo 30 km?. děkuji
Jednoduchý test. Jakmile se rozsvítí, tak natankujte do plné. Pak počet litrů, který jste dotankovali odečtěte od obsahu nádrže. Tak víte, kolik benzínu v nádrži zůstalo a když víte i průměrnou spotřebu, tak si jednoduše vypočítíte dojezd.
PS, se svým vozem jsem najel po rozsvícení kontrolky dalších 160km, ale většinou se snažím do 100km od rozsvícení.
Tento postup má jeden zásadní problém. Snad u žádného auta nesedí objem nádrže a skutečné množství, které se do ní dá natankovat. Nikdo totiž většinou nepočítá trubky atd.
Já mám třeba ve svém Volvu 62l nádrž, ale klidně se tam vejde i přes 70l.
@praivo: Jedná se o Bentley Continental Gt z roku 2006. Tam je nádž na 90 litrů a při volné jízdě omezuje vstřikování do některých válců, takže ani spotřeba člověka nesežere.
Na to existuje jednoduchý test. Koupíte, půjčíte si kanystr na benzín. Naplníte benzínem a vozíte ho ssebou. A jakmile se vám rozsvítí kontrolka paliva, tak vynulujete denní počítadlo, a jezdíte dál, dokud nedojde benzín. A už víte, kolik najedete. Pak nalejete benzín z kanystru a mažete k nejbližší pumpě. A vrátíte půjčený kanystr.
Praivo, myslíš, že konstruktér auta(čerpadla), nepočítal s tím, že dojde palivo? Dost bych se divil.
A možná vyměníte i palivové čerpadlo. Tomu se totiž nedostatek paliva bude líbit ještě méně než motoru, protože se jím chladí - nedostatek paliva tak může vést k přehřátí a případně i zničení čerpadla. (Mimochodem, fakt mi tu chybí možnost odebrat omylem udělené hodnocení...)
Ono je to sice nejspolehlivější řešení ale opravdu bych nechtěl dolívat benzín uprostřed křižovatky ...
Nikdo - Čerpadlu to asi dobře nedělá, ale tak dramatické to není. Spíš jde o to, že se zavzdušní palivový systém a může být problém nastartovat.
nunici - "...bych nechtěl dolívat benzín uprostřed křižovatky"
Jednou jsem takhle doléval uprostřed "Letenského tunelu" v Praze". Překvapilo mě, kolik je tam místa, vyhnuly se i 2 protijedocí autobusy. Ale docela zážitek.
Souhlas s Praivo, čerpadlo je chlazené palivem a při vyjetí "do sucha" se může přehřívat a přidírat, klidně ho to zkikviduje. Rezerva u většiny aut bývá 5-8 litrů, z průrměrné spotřeby se odhadne dojezd. Vzhledem k tomu že spotřeba u benzínu kolísá o hodně podle stylu jízdy, tak je to jen hooodně přibližný odhad.. Vyjetí do sucha je jeden přesný test, ale jindy to může být úplně jinak. Např. u mojí 1,6 74 kW kolísá spotřeba mezi 5 až 12 L/100km, pokud je rezerva 6 litrů tak na ní ujedu od 50 do 120 km...
Dá se ale říct, že normální auto ujede tak 80 km. Ale zkoušet to a běžně dojíždět "na výpary" je nesmysl...
Objem rezervy - záleží jak je řešená, někde se rozsvěcuje/ zhasíná podle plováku, někde plovák jednou sepne a rezerva svítí furt = v zatáčce benzín nateče ke straně, plovák sepne a rezerva svítí, přitom v nádrži může být klidně ještě 15 litrů...
pánové, děkuji vám za odpovědi, já nechci dojíždět uplně do dna, to byla pouze otázka ,ráda totiž tankuji u OMW , tak proto a denní nulování není možné, nebot to tam nemám, pouze ujeté km vcelku...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.