Nejste přihlášen/a.
Prosím vás, ztrácí se stále kapalina z chladiče, neustále dolévám a někdy je pod autem kaluž někdy né, v expanzce vždy prrázdno když ji otevřu tak samozřejmě podtlak + se voda nahromadí zpět do nádržky a pak mizí.
Když zapnu topení po zahřátí motoru, prostě jde jen studený vzduch
na víčku od oleje není žádná "emulze"
pod víkem válce jako mírné prosaky oleje, ale to si myslím, že u starých aut je "normál"
a do toho bílý kouř z výfuku
auto po nastartování zní jakoby na tři válce, pak někdy jede OK
jde o vůz Lada 2112
Na 99 % těsnění pod hlavou.Vodu v oleji nemáte, protože si jí motor nasává do spalovacího prostoru.
kubinec - No, motoru to určitě dobře nedělá, moc bych s tím nejezdil. Výměna těsnění není až tak moc složitá, ale pokud s tím nemáte zkušenosti a náležité vybavení, radši se do toho sám nepouštějte.
V horším případě múže být prasklá hlava. Nevím, jak moc na to Lady trpěly, ale to není moc pravděpodobné.
Vzhledem k autu se ani nedivím ,že se do toho nikomu nechce. Oprava drahá, majitel s takovým autem nevypadá zrovna důvěryhodně a navíc nejspíš ani nemají díly a nářadí pokud je k tomu potřeba nějaké speciální. Kvůli jedné Ladě v republice si ho totiž pořizovat nebudou.
Na tohle auto žádné speciální náředí ještě potřeba nebylo, dalo se v pohodě opravit někde na mezi. Je ale téměř nutný momentový klíč (v nouzi a s patřičnými zkušenostmi to jde i bez něj), měrky na seřízení ventylů (bez těch to nejde) a pár běžných klíčů. Tedy nářadí, které asi tazatel doma nemá, ale v každém servisu by ho mít měli. Problém ale může být s náhradními díly.
jj, nechce se jim do toho... Bílý kouř = voda shoří v motoru, když koukneš na svíci tak uvidíš i který válec (spalovací prostor bude zcela bez karbonů).. Obvykle těsnění pod hlavou, příp. prasklá hlava nebo i blok.. Co přesně to je se uvidí po rozebrání.. Na tohle auto extra nářadí není potřeba a měl by to zvládnout každý automechanik (pokud to neni jen měnič dílů). Momentový klíč jde nahradit mincířem nebo váhou - moment je síla na rameni, např. 50 Nm je síla 5 kg na metrovém rameni, 10 kg na půlmetrovém atd., tj. nasadíš na klíč metrovou trubku a váhou zatlačíš přesně metr od osy šroubu silou 5 kg; pro 300 Nm zatlačíš 30 kg. Nebo se to udává např. 30 Nm a 90° = nejdřív utáhneš momentem 30 Nm a pak ještě utáhneš o 90°
Mísot Lada servisu hledej spíš nadšence kutila veteránistu...
Jezdit se omezeně dá, pokud nejde voda do oleje tak to motoru až tak nevadí.. Musíš hlavně hlídat vodu abys motor nepřehřál. Určitě ale jen nejnutnější jízdy...
Skôr ako servis, by som skusil nájsť nejakého staršieho mechanika.Myslím že by to skôr opravil ,ako značkový servis.
dobrá a řekněme že by to bylo to těsnění pod hlavou, jak se tak pohybují ceny těchto oprav např u značek jiných malých vozů? Je to drahá oprava v servise
Na motoru 1,1 v Peu106 mne toto i s rozvody stálo 5000kč-materiál 2700 montáž a demnotáž hlavy zadarmo-sám,otlakování ,orovnáníhlavy zabroušení sedel a ventilů+ výměně gufírek ventilů v servisu Kolář Kamenice nad Lipou 2301kč.jde spíše o ceny toho kterého servisu.
nejdražší je zabroušení hlavy, musí se pokaždé demontáži zkontrolovat a srovnat a stálo mi to pětikilo, těsnění pár stokorun
hlava se musí přitahovat v pořadí šroubů podle manuálu, postupně a předepsaným momentem, jinak se prohne a nebude to těsnit...mím s tím zkušenosti, jednou jsem s ní musel znovu na zabroušení když mi soused chtěl pomáhat a utáhl krajní šroub metrovou ráčnou tak že prdnul...byla to lada 2105 ale je to nějaký rok zpšt
kniha udržby a opravy vozidel Lada se dá stáhnout na netu a není nutné í dávat to do servisu
Už jsem to řešil.Tam bude sežraný těsnění pod palicou.Hlava je litinová.Spalovák je klínovitej, takže se dá hlava zabrousit i bez demontáže ventilů...Materiálově v těsnění, filtrech a oleji je to max litr.Práca na den...
sakra, teď mě napadlo ověřit si co to je za Ladu.Popletl jsem si to se starou 1500...Oni Rusáci maj VIN v názvu :D
Tak tenhle model jsem neřešil, ale dost jsem jich viděl uvařenejch nebo jinak poškozenejch...Opravit půjde...
opravit, no jo, záleží taky aby oprava nebyla dražší než celé auto
zalovil jsem v paměti, od kdy se to vše "smolí" a začalo to vlastně někdy září říjen, že prdla vodní pumpa
takže servis a vyměna pumpy rozvody a buhví co vše ještě k tomu patří, dle mne pros servisaky aut prkotina
no a od te doby problémy začaly a auto se začalo často přehřívat,ztrácet voda apod
termostat nekdy sepnul nekdy ne, takže zase servis, neco udělali a pak to zase jelo chvili Ok,pak voda držela pak se zase ztracela, zase voda vařila,takže zase servis - něco udělali chvili ok pak zase voda ztracela, přehřívat
takže za tu dobu se se jen lilo do chladiče nemrz kapalina (možná to nějaký deítek litru bylo )
někdy v listopadu začalo přimrzávaz okolo -3°C a prdla mrazovka, zvláštní, ale dobře no tak stalo se
pak zase pár dní vše OK, a pak zase voda nikde a pořád dokola
v servise , že nikde nic nevidí, že by nekde byl viditelný unik
pak zase pár dní OK, pak zase
no a teď začalo celkem špatne startovat a jakoby na 2/3 válce, z výfuku dýmu jak nějaká dymovnice, když se malinko zahřal motor, tak už motor šlapal "OK", ale dýmu moc bíleho
na víčku od oleje, troška "emulze" je ale není to tak strašné
Podle specifikace vozu a motoru je ten motor nějaká odvozenina/následník motoru 1.5l z Lady 2103 a následujících. Tedy by si s tím měl hravě poradit šikovný starší mechanik, který na těch Ladách dělal. A ani ta oprava by nemusela stát "balík".
@kubinec: Vím, o čem je řeč. Vím, že auto není až tak staré. Ale je fakt, že ten motor je generačně starý a ten starší mechanik si s tím určitě poradí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.