Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odmrazování skla na volnoběh

Od: slavo* odpovědí: 23 změna:

zpravy.aktualne.cz/...

Co na to říkáte?

A jak to děláte Vy?

Já nastartuji a oškrabuji.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

6x
avatar mikihans
Kdybych měl čekat, až mi sklo rozmrzne od topení na volnoběh, dočkal bych se asi až na jaře.
Normálně nastartuji, zapnu trochu foukání, aby se mi sklo nemlžilo a jdu omést a oškrábat.

 

hodnocení

6x
avatar 2masoni

co na to říkám? celý článek je nesmysl, zbytečný. ten pisálek by měl raději zametat ulice. bylo by to užitečnější...

jak to dělám? kouknu z okna a když je sklo namrzlé, vezmu petku, naplním teplou vodou a jdu k autu. Poleju sklo, setřu stěračem, nastartuju, a pomalu odjedu. už cca 25 let, pořád stejně.

 

hodnocení

4x
avatar promon

Poleju sklo teplou vodou, nastartuju a jedu. Tím že je teplé, se ani nezafuní zevnitř, takže - řečeno slovy klasika - jen samá pozitiva a životní jistoty *smich*

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

Co na to říkáte?****nic, každý má právo napsat článek, hloupý a zbytečný.

A jak to děláte Vy?**** Jak kdy a kde, někdy poleji teplou vodou, nebo nastartuji, za 2 minuty oškrábu a jedu.

Sdělení "pokuta 2500Kč" je snad šíření poplašné zprávy, nebo hloupost.

 

hodnocení

3x
avatar jenyk
Nastartuji, pustím topení, výhřev předního skla a než ometu tu trochu sněhu, krásně vidím a můžu jet.

 

asd1
hodnocení

2x
Článej je nesmysl, autor asi chlastal a chytl ho fantas..Zvenku ometu sníh a oškrabu boční okýnka, pak nastartuju, pustim výhřev čelního skla, chvilku počkám, setřu a jedu. Kdo nemá výhřev skla tak musí škrabat nebo tou teplou vodou (ve velkých mrazech hned mrzne tak to chce aspoň 2 litry). Pokud se mlží zevnitř tak se hodí odvlhčovat - noviny, pytel rýže nebo odvlhčovač.. Prevence zasněžené boty nejdřív oklepat aby v autě nebyla louže.Nechávat dlouho na volnoběh je zbytečné a spíš to škodí, stačí 20 vteřin na natlakování oleje, ve velkých mrazech max. minuta a může se jet. Jen do ohřátí motoru se to nesmí honit = otáčky ca 2-3k a chtít po motour ca třetinu výkonu, s ohříváním se může přidávat...(plné zatížení až tak po 10 minutách benzín, 20 minutách nafta - po kompletním prohřátí bloku motoru a oeje, ohřívá se i převodovka.. - podle auta a terénu, do kopce se ohřeje rychleji...
break

20 sekund na natlakování oleje?

Tys asi nikdy neměl auto s ukazatelem tlaku oleje, viď?...nebo s hydroštelama...Ten olej ej tam natlačenej hned i v zimě.Kdyby se 20 sekund k vačce dostával olej, tak to dlouho jezdit nebude...

asd1

Neslovíčkař ;), myšleno i s lehkým ohřátím spal. prostoru... Ale pokud propouští zp. ventil filtru tak je olej steklý a natlakování celého mazání netrvá jen vteřinu, čidlo tlaku oleje není "poslední/, takže zhasne ještě před úplným natlakováním celého systému, podobně tlakoměr (záleží na umístění)... Ale ono těch 20 vteřin je nastartovat, připoutat se a vyjet z parkáče = prakticky se může vyjet "hned"

 

break
hodnocení

1x

nastartuju, zapnu vyhřívání předního a zadního okna, odmetu sníh a jedu...a je mi jedno jestli to běží minutu nebo deset...

 

jurajjuraj*
hodnocení

1x

vetsinou parkuju pod pristreskem ale kdyz nahodou ne tak podle toho jak je cas, bud startnu auto, pustim topeni na celni okno, vyhrivani zadniho a jdu ven skrabat anebo kdyz je cas tak nastartuju auto a necham ho treba 10- 15minut zahrat a pak to jen ometu

a jestli to autu skodi nebo ne? je mi to jedno, auto slouzi me a ne ja jemu, o auto se staram, myju, zbytecne nerozbijim, popripade kdyz se skrabne tak se hned opravuje/lakuje, musi byt ve 100% stavu ale pokud by nevydrzelo par x za zimu zahrani na miste tak jde pryc a beru jine

 

kepler*
hodnocení

0x

Ano, myslím, že takto je to lepší. Během škrábání se motor ohřívá a při odjezdu už začíná foukat teplý vzduch na vnitřní stranu skla, takže nám to znova nenamrzá během jízdy.

 

mathew
hodnocení

0x

Nastartuji zmáčknu čudlík, vylezu si prohlídnout auto, vezmu škrabku, kterou setřu již roztávající námrazu a sníh, vrátím škrabku na místo vysleču se a můžu jet.

asd1

Jen poznámka - pokud nejsou náhradní klíče po ruce, tak je dobré u toho škrabání nezabouchávat dveře, auto se umí samo nečekaně zamknout i nastartované ;)

pokud auto funguje jak má, tak není důvod, aby se po nastartování zamknulo a nikdy se mi nic takového nestalo ;)

mě se taky nezamkne auto, když je nastartované.

asd1

Vim o lidech kterým se to stalo ;) Jeden čekal hodinu než mu žena doveze druhý klíč a druhý vysklil okno ;)

Fakt se to stává, auto umí být sviňa ;) Že se vám to nestalo (ani mně) ještě neznamená že to je možné... Nechávám si pootevřené okno nebo kufr a pokud zavírám tak s klíčema v ruce.

Tak to můžu potvrdit - zažil jsem několikrát, naštěstí se to nestalo mě, ale kolegům, ta úžasná auta s rozvinutým smyslem pro zabezpečení byly Mercedesy Sprinter.

Údajně to dělaly i Octavia II po té, co si nechali v autorizáku aktivovat zamykání za jízdy.

Má to ale i pozitiva - od té doby nevystoupím z auta bez klíče v kapse. *smich*

nikdo*

Na to, aby se nastartované auto samo zamknulo, by musel být upadlý vodič č. 15, k centrálu nebo alarmu. Což se může stát. To ale platí jen u dodatečně montovaných zařízení. Asi většina dnešních aut to má zadrátované v řídící jednotce, a tam to asi moc nehrozí. I když...

 

osel59
hodnocení

0x

Nastartuju, zapnu vyhřívání skel a sedačky a čekám dokud nejde bezpečně jet. Pokut je sníh, v nezbytném rozsahu ometu.

NIKDO mi nebude diktovat, jak dlouho prohřívám vůz na volnoběh před vyjetím.

 

Možná byste změnil názor, kdyby Vám tam někdo prohříval třeba vétřiesku, nebo starou Liazku.

Já to vidím asi tak - jsem rozhodně odpůrcem třeba Start/stop kurvítka prosazeného EU.

Ale to neznamená, že musím smradit studeným autem jen proto, že nejsem schopen třeba polejt okno teplou vodou, nebo aspoň oškrabat.

 

hodnocení

0x

Teda nějak netuším, na co by ten pomahač chtěl tu pokutu navléknout.

Pokud na sedumjednabé, pak bych mu musel vysvětlit, že vidět za jízdy z vozidla není zbytečné. A není tedy ani zbytečné učiniti potřebná opatření k tomuto.

robokazik

Přesně tak. Nad tou blbinou se nikdo nezastaví... Taky to vidím tak, že když jsem v autě, či u auta, tak je dokázování skutku "zbytečné" vskutku zbytečné. Pokud jsem u auta, tak ten motor není nastartovaný zbytečně i kdybych v něm jen seděl, pokud je mi třeba zima, tak to není zbytečné. Chtěl bych vidět osobu, právníka, policistu, která řekne třeba taxikáři, nebo mechanikovi u dílny, že má zbytečně nastartováno. Chápu to tak, že nechat nastartované auto na parkovišti a jít domů se na noc vyspat je zbytečné, ale mnohdy nelze rovnou dedukovat co je zbytečné. Co je pro jednoho zbytečné, může být pro druhého nezbytné. No jde vidět, že jsme demokratická společnost, i nepříliš inteligentní jedinci mohou veřejně šířit bludy.

 

vernon
hodnocení

0x
Na dálku nastartuju a za těch deset minut než dojdu k autu, je odmraženo a vytopeno...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]