Nejste přihlášen/a.
Dnes opět bylo v médiích v televizi, že benzín natural 95 snad letos končí a bude místo něho E10.
Říkali tam, že u vozidel vyrobených před rokem 2005 hrozí poškození motoru.
Už se o tom tady dříve psalo.
Je to jenom obchodní trik prodejců, aby lidi starší auta nechali sešrotovat a pořídili si novější?
Většina majitelů starších vozidel na nové prostě nemá.
Jak staré auta máte Vy?
Já rok výroby 2001 s Euro 3.
No jestli máte Fabii, tak hrozí max. postupné narušení hadiček nebo paliv. čerpadla. V tomhle poměru se to projeví až na konci životnosti dle mě. Pokud chcete klid, tak tankujte Verva 100 na benzině nebo lejte VIF Benzín aditivum.
U Š120 taky strašili, že končí olovnaté palivo a nahrazuje ho bezolovnaté BA95 a dnes...? Máme na benzinkách náhradní přísady olova do benzínu pro aditivace motorů, kde bezolovnatý benzín by zaklepal ventily (nebyly ještě tvrzeny jako u Favorita nebo poslední 135ky).
V TV Vám to neřeknou, protože stát vytlačuje stará auta ze silnic a vše kolem paliv je težký byznys.
Pokud by nové palivo mělo ničit starší motory. tak je to špatně (slušně řečeno).
Když se měnilo síťové napětí z 220 V na 230 V podle evropské normy, tak se to ještě vešlo do tolerance původního napětí +10% a -6% a žádné spotřebiče na 220 V se nezničily a nemusely se vyhazovat. Všechny byly plně funkční a bez jakéhokoliv rizika.
Totéž v zemích, kde měli 240V s tolerancí + 6% a - 10% se při přechodu na 230 V nic nestalo a spotřebiče fungovaly a fungují.
Ale pokud by nový benzín E10 (podle zpráv v tisku a televizi) měl ničit staré motory, tak je to ...jak to říci slušně... no víte, co.
Příměr s přechodem z 220 V na 230 byl jenom jako příklad, že změna nesmí škodit, naopak má být přínosná.
Jak to tedy bude opravdu se staršími auty na benzín s větší příměsí etanolu? Bude nový benzín E10 starší auta opravdu ničit? Proč tedy musí být nový benzín, když ten, co se používá, funguje normálně, není v něm už olovo jako dřív.
Podle reportáže v televizi asi před půl rokem někdo říkal, že nový benzín po delší době nepoužívání houstne a snad prý i rosolovatí a ucpává něco v motorech. Původní benzín bez lihu prý bude, ale jen pro vybrané dopravní služby. Snad než se přejde na E10 tak to někdo lidem vysvětlí a zdůvodní.
Přechod z 220 na 230 má vliv na staré spotřebiče. U těch co mají vysoký odběr se třeba více hřál transformátor nebo topné spirály měli trochu vyžší výkon (protékal větší proud). U žárovek se zkrátila životnost, ale ta se zkrátila i technologií při výrobě.
Není to kritické, ale taky došlo ke zkrácení životnosti.
Když přišlo palivo E85, tak to dodnes někteří mixují a neřeší. Odešlo pár pryžových částí, ale úspora byla zajímavá pro jisté lidi. Auta pak více končili na vrakovištícha nikdo to neřešil, protože ta auta měla spoustu problémů jinde (koroze,stav).
Pokud chcete prodloužit životnost, tak by jste neměl jezdit ani v zimě v posypových solích a břečkách (reakce na odpověď s Fabkou).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.