Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odpojení a připojení autobaterie

Od: vladim* odpovědí: 16 změna:

Dobrý den,
chystám se na odpojení a připojení nové autobaterie, která mi snad přijde zítra. Slyšel jsem, že první se má u staré odpojit mínus? a pak plus? že je to bezpečnější. V čem je to bezpečnější a je stejný postup při připojení nové autobaterie?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

12x
avatar axus

U aut, kde je minus na karoserii (naprosta vetsina dnesnich aut) vzdy prvne odpojovat a jako posledni pripojovat minus pol.

Z jednoho jedineho duvodu. Kdyz budes povolovat minus pol a dotknes se nahodou klicem zaroven karoserie, nic se nestane. Kdyz budes povolovat nejprve plusko a omylem se karoserie vodivym klicem dotknes, zacnes okamzite svařovat. A moznost tohoto nahodneho dotyku je pomerne vysoka.

Po odpojeni munus polu uz samozrejme tento typ zkratu nehrozi.

Jinak je to jedno.

 

hodnocení

3x
avatar jenyk
Proč takhle?
Vždycky nás učili dělat plus při odpojeným mínusu.
Tedy při vyndání napřed minus a potom plus a při montáži nový napřed plus a potom mínus.

 

hm*
hodnocení

2x

Nevím, zda je to důležité i dnes. Kabely (kontakty) k bateriím měly takové matky, které se utahovaly klíčem. Kdybys začal oddělávat PLUS a při povolování škrtnul klíčem o kostru, pěkně by to sršelo. Proto se nejdřív odpojoval MINUS, tam to škrtnutí nevadilo, protože byl s kostrou stejně spojený. No a pak PLUS. Připojování obráceně: nejdřív PLUS, pak MINUS.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Pokud potřebujete k výměně nářadí, odpojte nejdříve mínus. Ten zapojíte jako poslední. Pokud se jen nacvakávají svorky, bez nářadí, je to úplně jinak.

 

hodnocení

1x

Najprv si zistite kód radia pred odpojením,ak je potrebný. Najprv sa odpojoval mínus pól ako prvý a pri pripojení ako posledný. Nenapísali ste o aké auto sa jedná,tak bližšie je ťažko radiť. Niektoré potrebujú novú batériu aj nakódovať pomocou autodiagnostiky.

 

hodnocení

1x

Jen bych doporučil odpojovat starou baterku, až budete mít připravenou novou. U některých aut nezedechnou všechny paměti a nastavení, pokud je výměna dost rychlá.

 

hodnocení

0x
avatar majo78

připojení nové nejdřív mínus potom plus

Omyl. Minus pól se první odpojuje a poslední připojuje.

Díky zas jsem chytřejší dělal jsem to naopak*smich* Naštěstí se nic nestalo*smich*

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Abyste se zde nepoprali, tak čtěte zde.

 

slavo*
hodnocení

0x

Já myslím že při odpojování je to jedno, protože baterka je stejně většinou "mrtvá".

U připojování jako druhou kostru.

Jsou auta která mají jak + na kostru tak i auta mající - na kostru.

Jmenujte aspoň jedno dnešní auto, které má na kostře +. Já jsem se s tím setkal naposled u "Felicie" z roku 1962.

 

vernon
Ano. Tehdy se věřilo, že to zpomaluje korozi.
slavo*

Já u Vaz 2103 i u 21043 - a tu jsem měl ještě v roce 2010.

A taková auta ještě dnes jezdí,

xx*

@slavo

Vaz od 2101 (rok 1970) a další měly a mají uzemněný záporný pól. Pouze baterie má kladný pól nalevo, kdežto většina dnešních aut má kladný pól napravo.

nickys

slavo: To je nějaká blbost, nejspíš si to pletete. Měl jsem jeden z prvních VAZ2103, ještě takový, co měl na zádi azbukou napsáno ŽIGULI, ne LADA. Měl ukostřený určitě mínus.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]