Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chystám se na odpojení a připojení nové autobaterie, která mi snad přijde zítra. Slyšel jsem, že první se má u staré odpojit mínus? a pak plus? že je to bezpečnější. V čem je to bezpečnější a je stejný postup při připojení nové autobaterie?
U aut, kde je minus na karoserii (naprosta vetsina dnesnich aut) vzdy prvne odpojovat a jako posledni pripojovat minus pol.
Z jednoho jedineho duvodu. Kdyz budes povolovat minus pol a dotknes se nahodou klicem zaroven karoserie, nic se nestane. Kdyz budes povolovat nejprve plusko a omylem se karoserie vodivym klicem dotknes, zacnes okamzite svařovat. A moznost tohoto nahodneho dotyku je pomerne vysoka.
Po odpojeni munus polu uz samozrejme tento typ zkratu nehrozi.
Jinak je to jedno.
Nevím, zda je to důležité i dnes. Kabely (kontakty) k bateriím měly takové matky, které se utahovaly klíčem. Kdybys začal oddělávat PLUS a při povolování škrtnul klíčem o kostru, pěkně by to sršelo. Proto se nejdřív odpojoval MINUS, tam to škrtnutí nevadilo, protože byl s kostrou stejně spojený. No a pak PLUS. Připojování obráceně: nejdřív PLUS, pak MINUS.
Já myslím že při odpojování je to jedno, protože baterka je stejně většinou "mrtvá".
U připojování jako druhou kostru.
Jsou auta která mají jak + na kostru tak i auta mající - na kostru.
Jmenujte aspoň jedno dnešní auto, které má na kostře +. Já jsem se s tím setkal naposled u "Felicie" z roku 1962.
Vaz od 2101 (rok 1970) a další měly a mají uzemněný záporný pól. Pouze baterie má kladný pól nalevo, kdežto většina dnešních aut má kladný pól napravo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.