Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat,nevím už kam se obrátit,,,,,?Otec,78 let, má začínající demenci a alzheimera,je ale svéprávný a hlavně svůj.Ačkoliv jsem byla u jeho lékařky, i v místě jeho bydliště jsem zašla na městskou policii pro radu,nikde nepochodím.Jeho stav se horší,zapomíná,něco řekne a za chvíli neví co,nepojmenovává věci jmény protože ty názvy zapomněl a neví,netrefí i na místech ,která notoricky zná,..,nicméně má řidičák a já již druhým rokem bojuju za to,aby ho neměl,nezabil sebe, případně někoho na silnici,Je agresívní co se týká otázek na řidičák,ale protože je svéprávný a dospělý,rozhoduje si sám.Přitom není schopný už nic vyřešit a rozhodnout,..Vidím denně ty havárky na silnicích a kolikrát vinou seniorů a vůbec se nediviím,protože jim papíry nikdo nevezme,dají jim razítko na další rok a ...nazdar,Existuje instituce,kterou zajímají takové věci?Děkuji za případné odpovědi
Já bych to zkusil jednat na registru řidičů, aby vyzval otce k doložení zdravotní způsobilosti. Dají mu 30 dní na to, aby došel k doktorovi. Ten jediný rozhodne, zdali je otec schopný. Na základě vyšetření úřad (ne)vyzve, aby vrátil řidičské oprávnění.
Pak je další možnost, promluvit s doktorem, aby on inicioval evidenci řidičů.
Nejsem si jistá - ale nedokládá se pouze při žádosti o vrácení odebraného ŘP? Respektive může registr žádat i "sám od sebe", bez nějakého podkladu?
@marketanova - Existuje instituce,kterou zajímají takové věci?
Žádná "instituce" mu jen tak ŘP nesebere. Pravděpodobně vám nezbyde nic jiného, než podat soudu návrh na omezení svéprávnosti
NOZ § 57
(1) Soud může omezit svéprávnost člověka v rozsahu, v jakém člověk není pro duševní poruchu, která není jen přechodná, schopen právně jednat, a vymezí rozsah, v jakém způsobilost člověka samostatně právně jednat omezil.
Vzor např. zde http://www.vzory.cz/vzory/svepravnost-a-navrh-na-omezeni-svepravnosti/#more-5855 - sice se týká opilce, ale upravit se dá; případně se poraďte s advokátem.