Dobrý den, koupil jsem ojeté auto, podle svých laických schopností, prohlédl a vyzkoušel. Jediné na co jsem byl upozorněn, je potřeba výměny oleje a z toho důvodu svítící kontrolky servis. Auto jsem večer přivezl a hned ráno jej odvezl do servisu. Tam po pár kliknutích na přístrojové desce zjistili, že závad signalizováno víc. To potvrdila i diagnostika, problém prý je v systému vstřikování paliva, závadu vykazuje i airbag a k tomu dalších pár drobností. Kontaktoval jsem prodávajícího a ten samozřejmě o žádné ze závad nevěděl. Teď čekám až mi servis přepošle data z diagnostiky, prodávající je zkonsultuje s odborníkem a potom se prý budeme domlouvat dál. Chci se zeptat, muže-li být toto důvod pro odstoupení od kupní smlouvy? Za jakoukoliv radu, nebo tip jak postupovat, předem děkuji Jsem si vědom toho že jsem vůl a odborníka jsem si měl vzít s sebou před koupí auta, tak mě prosím trochu šetřete
Jelikož se nejedná o skryté vady, všechny byly objeveny během několika vteřin... tak záleží pouze na dobré vůli prodejce jestli tě pošle do pryč hned a nebo až potom
jirikoo
jak to ze to nejsou skryte zavady, a co tedy?
mathew
Běžné opotřebení. Skrytá vada rozhodně není vada, která jde odhalit běžnou prohlídkou což diagnostika je a to, že ji tazatel dělal až po koupi je jeho problém. Jako skrytá vada se bere oprava po nehodě, stočený tachometr...
krtek66
skrytá vada je cokoliv na co nebyl kupující předem upozorněn! Takže může klidně prodejci auto vrátit
krtku, ale to snad nemyslíte vážně? Copak mu vše musíte sdělit, nebo stačí, že mu vozidlo ukážete, ať se sám podívá na vše, co chce?
Hodně to přeženu, kupec oddělá kryt světla, uvidí odlouplou odrazovou plochu pod žárovkou a to bude skrytá vada, páč mu to neřekl?
krtek66
říká se tomu riziko povolání...kor u autobazaru jakožto u specializované službě... občanský zákoník tohle řeší..dokonce se to oficiálně jmenuje "záruka na jakost při koupi"