Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měkký volant

Od: billy90 odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

Včera když jsem zajížděl na parkoviště, najednou se ozval takový zvuk jako lehké rupnutí (i když to je možná příliš silné slovo). Asi tak jako kdybych přejel nějaký větší klacek na silnici. Hned potom se výrazně změnila citlivost řízení. Volant je ve srovnání s předtím asi tak 2x volnější - když chci např. na křižovatce zahnout doprava, musím daleko více točit volantem, aby se kola otočila tak jak potřebuji. Při tom je volant velmi měkký, tedy otáčení jde daleko "lehčeji" než předtím.

Jde tedy téměř jistě o problém s posilovačem. Ale zatímco s opačným problémem, že vypadlo posilování a volant ztvrdl jsem se setkal už několikrát, toto se mi stalo poprvé...

Nemáte někdo s tímto zkušenosti, o jakou konkrétní závadu by se mohlo jednat? A kolik by stále případná oprava?

Předem díky!

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Super dotaz. Něco luplo, tazetel se nenamáhá ani napsat o jeké jde auto a chce cenu opravy. Blondýna. Nebo snad volejte věštce? *zed* Řízení gumové a on s tim ještě klidně jede *zed* Neni od věci jít vrátit řidičák, tohle je fakt už trochu moc, Když mu upadne kolo tak se bude ptát "při jízdě něco drhne a auto je nakloněné, nevíte co to může být?"

Servis a to na podvalu, příp. jen opatrná jízda max. 20 kmh (kdyby řízení selhalo úplně ať nezabiješ někoho v protisměru nebo na chodníku)

billy90
hodnocení

Díky za odpovědi!

Samozřejmě, že zajedu do nejbližšího servisu, jasně, že po výskytu problému jsem jen velmi pomalu a opatrně dojel nezbytnou vzdálenost domů a dál s tím nejezdím.

Jen mě zajímá, jestli někdo nemá podobnou zkušenost. Abych se mohl psychicky připravit na to, kolik může oprava stát a vyčlenil na to dostatek peněz ze svého rozpočtu... Typ auta - Hyundai Accent RV 2010.

Pokud tu nikdo s takovou zkušeností není, nebo se nechce o zkušenost podělit, tak předpokládám, že není nic jednoduššího než můj dotaz ignorovat..

asd1

Na dálku to je věštění, něco ruplo a je potřeba to vidět na místě... Když se neví ani o jaké jde auto (typ posilovače) tak to nejde ani odhadnout...

 

hodnocení

0x
avatar ferax

To ti řeknou jedině v servisu a neváhal bych s tím. Nemůžeš čekat, že ti někdo poradí cenu, když nikdo nezná ani auto, ani závadu. Závada v řízení není žádná sranda.

 

hodnocení

0x
avatar totak
Nepíšeš tip auta. Dneska není výjimkou, že některé posilovače mají jiný režim při parkování a jiný při rychlejší jízdě. Pokud by ti odešel regulátor který má zrovna tohle na starosti , mohlo by se to chovat jak popisuješ. Při rychlé jízdě není žádoucí aby auto bylo přeposilované a reagovalo přehnaně na každý kousek pootočení volantem.
asd1

musím daleko více točit volantem

Tohle vadný regulátor vylučuje, to by muselo mít i proměnný převod (počet otáček volantu/ úhel natočení kol)

pozn. typ není tip

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]