Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

V kabine je cítit olej po nastartování

Od: goldie* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, mám dotaz. Měsíc jsem byla pryč, auto stálo před barákem. Dnes jsem auto ometla a nastartovala, svítí baterka a olej, motor naskočil a trochu píská a hned do kabiny šel hrozný zápach oleje nebo tak něco. Není to benzín určitě.Radši jsem to hned vypnula. Byla tma, tak jsem se pod kapotu nekoukala (upřímně, nejsem si uplně jistá, jestli tam i při světle něco vykoukám). Nevíte někdo, co to může být?

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar dabel
Typuju že se rozdrbal drážkový řemen
Tím pádem se netočí alternátor a nedobíjí to
Tudíž svítí ty kontrolky
asd1

Jen doplnim že drážkový řemen smrdí spálenou gumou (najspíš nějaká kladka stojí a řemen se pálí o ní, pokud svítí kontrolka dobíjení tak se netočí kladka alternátoru (kouslý alt.). Ovšem pokud po startu nezhasla kontrolka oleje tak tam bude i něco jiného...

= otevřít haupnu a zkontrolovat řemen, množství oleje v motoru (rovnou i ostatní náplně = olej v servu, brzdovka, chladič) a jestli někde neteče (na svody např.), nejdřív za klidu, pokud vše vypadá OK tak nastartovat a prohlídnout za chodu (pozor na namotání do řemenu a sepnutí větráku chladiče)...

PS pokud měsíc stálo tak na 99% zatuhlé ložisko alternátoru.. Prostříknout a zkusit rozhýbat, příp. sundat řemen atd. Nejezdit, řemen může zahořet a od něj celé autí ;)

goldie*

Moc díky za rady, mrknu na to o víkendu, spálená guma cítit nebyla, spíš opravdu olej. Příště dám auto někomu na ježdění, to mě vůbec nenapadlo. V létě to člověk při dovolené neřeší *zmateny*

asd1

PS: byla v chladiči nemrznoucí směs? Jestli jen voda, tak mohl rupnout blok motoru a olej stříká trhlinou...

goldie*

Tak problém vyřešen, byl to roztržený řemen na alternátoru. Mechanik na to mrknul a měl jasno. Díky moc za radu:)

goldie*

Tak teď volal automechanik, že řemen vyměnil a i ložiska v alternátoru jsou KO :(

asd1

To jsem psal hned jako nejpravděpodobnější - stojí kladka alternátoru a o ní se pálil řemen... = repas altíku (výměna ložisek = nic drahého pokud mechanik nechce rejžovat.. Pokud chce rejžovat, tak je asi výhodnější koupit nový altík...

Mmch. mechanika bych vyměnil - u spáleného řemene je první věc zkusit kladky jestli se točí. Ne nasadit nový řemen a pak se divit...

 

goldie*
hodnocení

0x

Nemrznoucí tam byla, bylo to kontrolované před zimou.

 

olinl
hodnocení

0x

Malá možnost by i byla, že skápnulo trochu oleje na výfukové potrubí, z horkého výfuku se výpary mohly dostat přes nasávání vzduchu do kabiny. To se dělo u Favoritů, podobně je to řešeno i u Felicií.

asd1

To by nepískalo... Pokud to smrdí hned a ne gumou tak je to divné... Hned smrdí spaliny tj. děravý výfuk = svody, vlnovec atd, Olej na svodech smrdí až po jejich ohřátí, tj. tak za půl minuty

 

xenofob
hodnocení

0x

může to být moribundus vehicle a proto je nutné předat auto servisu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]