Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zadní mlhovky Škoda

Od: lukasek* odpovědí: 29 změna:
Zdar a sílu! Mám Fabii 3. generace a nedávno jsem si všiml, že svítí vzadu jen levá mlhovka - klasicky. Ale v pravé lampě je žárovka normálně osazená. Nerozebíral jste někdo už lampu nové Fabky? Jen by mě zajímalo jestli je zapojená nebo ne... Protože jestli "šetří", jak už se na diskuzích probíralo tím, že udělají plnohodnotnou lampu, dají tam žárovku a jen ji nezapojí, tak mi to přijde na hlavu :-D
Psal jsem výrobci, ten mě odkázal na servis. Tak jsem psal na servis a odpověděli abych se dostavil, že to nelze řešit po e-mailu, nevím proč mi prostě neodpoví jestli je zapojená nebo nezapojená :-D
Já myslím že spíš ne, protože když v infotainmentu nastavím jízdní režim vlevo, přizpůsobí se pouze přední světla, ale mlhovka svítí stále levá. A rozebírat nic nechci, jelikož je to auto ještě v záruce.
Není to prosím Vás životně důležitý dotaz, tak to rýpalové mohou přeskočit a nedělat ze mě idiota :-D Je to spíš jen kravina nad kterou přemýšlím posledních 14 dní. Vím že to Škodovka posledních pár let tak dělá, prostě mě zajímá, jestli tam je "jen tak" bouchlá žárovka... Díky :)

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar sword

Dobrý den, pokud by jste to chtěl zjistit tak jedině se podívat zda jdou do konektoru k mlhovce dráty, mělo by být stejný počet drátů jako na levé straně, pokud nechcete nic demontovat tak servis.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Vyráběly se varianty se dvěma, nebo i s jednou zapojenou mlhovkou. Stejně tak to bylo s couvačkami. Předpisy umožnily obojí.

lukasek*
hodnocení

Já vím, že předpisy to umožňují, jen mi přijde na hlavu to osazovat a nezapojovat již ve výrobě. Vůbec zadní mlhovky se asi řešit nepřestanou :-D Chápu to tam, kde je auto již takto navržené (mlhovka vlevo, couvačka vpravo), ale takto... *nevi*

martinaztabora

Občas to člověk nepobere. Otec měl v Octavii 1 komplet osazené zadní reproduktory, ale nebyli vůbec zapojené a rádio na ně nemělo ani výstup.

lukasek*
hodnocení

To bych možná i pochopil. To byli prostě ve Škodovce velkorysí a dali tam repro, kdyby si chtěl někdo dokoupit lepší rádio, asi :-D U dvou Fiatů jsem měl u origo radia taky jen dva výstupy - na přední repráky, bohužel jsem pak právě musel dotahovat a zapojovat repro dozadu. To se ještě komfort a už vůbec ne cestujících vzadu moc neřešil. Ale fenomén osazování "falešných" mlhovek žárovkami mi hlava nebere :-D

Ty mlhovky nejsou falešné, ale plnohodnotné, stačí připojit vodič.

 

vernon
hodnocení

0x
Dvě mlhovky jsou zbytečné. Podle některých výrobců aut se to plete s brzdovými světly a tak zapojují jen jednu - levou. Většinou je ale žárovka osazena a může se připojit, zákon to nezakazuje.

 

hodnocení

0x

Nedávno jsme tu řešili něco podobného. Ale váš případ je ještě divnější. Že by tam dali žárovku a nezapojili ji? Lampu rozebírat nemusíte, stačí sundat patici a podívat se, jestli k té žárovce něco vede.

lukasek*
hodnocení

Bohužel musím. Fabia MK3 má lampy jako jsem měl tenkrát u Fiatů, nelze se do ní dostat z kufru. Musí se sundat z kastle a rozdělat. Ale při pohledu zvenku tam žárovka opravdu je. Nechci se v tom kvůli takové kravině hrabat kvůli záruce, pak mi řeknou že mám odřený lak na šroubech, že už jsem s tím něco dělal mimo servis a pošlou mě do háje... Nevím no :) Spíš jsem myslel, jestli tu není někdo, kdo už měl světlo u tohoto auta již rozebrané. Jinak s tím asi dokážu žít :-D

vernon
A to ti to tak vadí, že svítí jen levá?
lukasek*
hodnocení

Je mi to fuk, zas tak často se nepoužívají, jen mě zajímá jestli to je osazeno a nezapojeno - přijde mi to postavený na hlavu :-D. Povídám že je to jen blbost nad kterou pár dní přemýšlím :) To je jak kdybych si do kuchyně pořídil myčku a nepoužíval ji, jen jí tam tak nechal stát :-D

nickys

Jasně že tam žárovka je, na obou stranách. Slouží také jako koncové světlo, dolní část typického "C".

Tahle žárovka je dvouvláknová, na pravé straně svítí jen jedno vlákno, na levé svítí jedno, nebo druhé. Podle toho zda mlhovka, nebo koncové.

Na pravé straně není osazen pin na konektoru pro to druhé vlákno. Propojit zleva doprava bych to nedoporučoval, kvůli možnému přetížení BCM jednotky. Natáhnout to do BCM a nakodovat, se u Fabie ještě nikomu nepovedlo.

lukasek*
hodnocení

Dvouvlákno to určitě není :) Takové to typické "C" je u mého modelu LED. Na 100% je to pozice mlhovky, lampy jsou na obou stranách provedením totožné...
nickys

Jo tak, vy máte facelift. Tak beru zpět.

Tohle má jednoduché vysvětlení. Lampy se kompletují a osazují v jiné fabrice, nevím kdo dělá zadní lampy na Fabii ale možná Valeo, Hella nebo Varroc. Každopádně pokud jsou světla pro daný model auta stejné, jen zrcadlově obrácené tzn. 2mlhovky a 2couvačky. Tak se světla osadí v továrně celé a nerozlišuje se pravostraný a levostraný provoz. Ve škodovce se pak při montáži nemusí řešit jaká světla kam patří a ulehčuje se tím práce. A to co na které straně bude svít určuje druh elektroinstalace. Nevím jestli je tam na Fabii natažen kabel ale na Oktavii jde druhá mlhovka normálně zapnout změnou kódu ve VAG.

lukasek*
hodnocení

To mě nenapadlo... Díky za vysvětlení *palec *
lukasek*
hodnocení

To mi ovšem v hlavě vyvstává otázka, proč tedy lampy nereagují na nastavení v infotainmentu a při přepnutí na levostranný provoz svítí stále levá *nevi* Ale to už asi nevyřešíme. Servis mi takovou blbost odmítá sdělit mailem a kvůli tomu tam fakt nepojedu :-D
nickys

Jak jsem psal výše. Zrovna u Fabie to dokodovat nejde a ani drát tam není natažen.

taalla® - to co píšete o stejných světlech je hloupost. Zkuste si namontovat pravé světlo, místo levého. I kdyby světla byla stejná tvarově (na některých vozidlech to může být, nebo to tak i bylo), zaměnit nejdou, na každém světle je popis a vyznačeno kde je vrchol.

break

ferax:tys nepochopil, co psal...on má pravdu

Ferax: stejná jsou světla pro pravostranný i levostranný provoz, nevyrábí se dvě verze.

mikihans® - ale to já nespochybňuji. Já jsem tomu rozuměl tak, jako že se vyrábí jeden model, který lze použít vpravo i vlevo. Aspoň tak to pro mě vyznělo.

vernon
Levostranný i pravostranný provoz...

feraxi, ale v té odpovědi je to napsáno dle mě naprosto jednoznačně a srozumitelně

OK, mě by nenapadlo, že auto s opačným řízením (a proč by se to mělo řešit u nás, kde jezdíme vpravo), by mělo mít jinak zadní světla. Zadek je pořád jeden a u nás bych to ani neřešil.

 

Zadek je jeden ale u levostraného provozu je potřeba mlhovka na druhé straně. Jsou ale i auta která mají v jednom světle mlhovku a v druhém místo ní couvačku. Tam pak musí existovat pro každý provoz jeden pár světel což prosražuje výrobu.

Ale nechápu proč ty mlhovky nejsou zapojené obě, podle mne by to bylo ještě jednoduší a nemusela by se ve výrobě řešit rozdílná elektroinstalace zadních světel. Ale poslední škodovka s dvouma svítícíma mlhovkama byl Favorit.

gum

taalla® První a poslední Favorit a Felicia. Na to, aby se koukl na drát rozebírat lampu má jednodužší, jinak zlomí koberec nebo plasty v kufru.

 

gumi
hodnocení

0x

V anglii se jezdí na opačné straně vozovky a mlhovka vždy musí svítit k jejímu středu (k dělící čáře). Proto asi ta příprava. Fabia 3 má lampu zasazenou zvenku kastle. Stačí ze sady oprav u rezervního kola vzít takový háček s očkem a pomocí něho vydloubnout krytku po boku lampy od kufru (v krytce je na háček dírka do které se zahakuje a tahem vydloubne). Odkryjí se 2 šrouby a na opačné straně má lapa čepy v jakoby hmoždinkách. Je potřeba vzít plastovou či papírovou tvrdou kartu a do mezery skelet(lampa) lampu odpáčit, ale ve směru trnů. Trny se nedají samostatně měnit a rády se zlomí, takže bacha.

 

gum
06.01.19 15:43
hodnocení

0x

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]