Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olovnatý benzín místo bezolovnatého?

Od: slavo* odpovědí: 14 změna:

Co se stane když se dá do "dízlu" benzín a naopak je mi jasné a je o tom dost psáno na internetu.

Ale mě zajímá teoreticky něco jiného.

Stále existují staré vozy které nemají katalyzátor, tak když skončil olovnatý benzín tak jsem do motocyklu nebo do starého auta dával bezolovnatý a nic se nestalo.

Ale co by se stalo obráceně kdyby se do auta které je určeno pro bezolovnatý benzín dal olovnatý?

Sice to nastat nemůže, ale jen teoreticky co by se stalo?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Když nalejete olovnatý benzín do auta s katalizátorem, odepíšete katalizátor. Motor to přežije. Jiná otázka je, jak to pojede.

Když nalejete bezolovnatý benzín (bez další přísady) do staršího auta, zadřete motor (ventily).

Pravý olovnatý benzín už ale nekoupíte. V tom dnešním "speciálu" není olovo, ale jiná přísada na mazání ventilů.

break

nezadře se motor, ale zaklepou se ventily!

 

break
hodnocení

1x

Olovo bylo antidetonační aditivum a zároveň zabraňovalo zaklepání ventilů.

Nesmí se použít pro vozy s katalyzátorem, jinak jej poškodí.Samotný olovo ani náhrady za něj by zbytek motoru poškodit nemělo...

U motoru bez tvrzenejch sedel se musí použít dneska aditivum nahrazující olovo.Ono se to nezaklepe hned, to by muselo najet třeba tisíc kiláků a víc...

další věc je oktanový číslo, protože starý motory byly stavený na benzíny s daleko nižším číslem...

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Zadřete motor.

break

pán je motorář?

 

berger*
hodnocení

0x

Tím olovnatým benzínem myslíte special? On skončil? Zajímavé,včera jsem ho tankoval do starého vw brouka...

break

Olovnatej benzín se neprodává od roku 2001...za něja byla náhrada speciál...

break - "...za něja byla náhrada speciál..."

Původní "speciál" byl od nepaměti taky olovnatý. Od 60 let minulého století (možná dřív, ale to nepamatuju ;)) byly na trhu 2 benzíny - "normal" (80 oktanů) a "special" (91 oktanů). Později se přidal "super" (96 oktanů). Všechny 3 byly olovnaté. Bezolovnatý byl pak "natural" (95 oktanů) a mnohem později "super plus" (98 oktanů).

Prodej původního "speciálu" byl ukončen v roce 2010. To, co se pod tím názvem prodává dneska, obsahuje zcela jiná aditiva a s původním "speciálem" to nemá moc společného.

break

vím, že byl Speciál a Super...ale v roce 2001 zmizel Super a zůstal Special, kterej už neměl v sobě olovo, ale měl v sobě náhradu za něj.Už byl ale bezolovnatej.Alternativa k Super 96 byl Natural 95 s přidáním aditiv nahrazujících olovo...

On byl myslím i jednu dobu Natural 91...

 

pavelka*
hodnocení

0x
Chlapci to nepochopili...
Olovem spálíte katalyzátor...
Olovem se mažou sedla a vodítka ventilů na starých autech.
jenda2*
Olovem se nespali katalyzazor. Jen se stane neaktivnim diky povlaku. Olovo nemazalo nikdy voditka, to delal a stale dela motorovy olej. Olovo chranilo sedla ventilu, nez zmenili jejich material po zmene paliva.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

A kde seženete olovnatý benzín? Ten se již nevyrábí a místo olova se přidával tuším draslík.
jinak pokud byste do dnešního auta s KAT-em dal olovantý,tak nezadřete motor ani nic jiného,možná se díky olovu zmaři katalizátor.

berger*

Jestli tam je draslík anebo olovo netuším,auto to bez potíží zkousne. Označení special,klasická červená nálepka,jako za mlada. Když jsem se ptal,dokdy jim vydrží,řekli,že mají dost...

Olovnatý benzín místo bezolovnatého?

Tak to je asi jedna z posledních čerpaček kde ještě mají benzín s oč 91.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]