Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vyvaření prahů / půjčení CO2 svářečky Morava

Od: domin* odpovědí: 4 změna:

Zdravím,

snadn nikoho neurazím tímhle příspěvkěm obsahující spíše 2 otázky.

Tou první je ohledně vyvaření částí ( celkem je potřeba vyměnit na obou stranách půl metra) prahů intertorem - samozřejmě že vím, že to je nesmysl, ale náhodou jsem našel tohle video -


youtu.be/... kde to pán ve videu bere elektrodou - otázkou je, jestli se opravdu nedá takhle nouzově použít elektroda

Tou druhou je, zdali někdo nezná půjčovnu s CO2 svářečkama na Moravě za přijatelnou cenu (nejlépe Zlínský/Jihomoravská kraj) - prolézal jsem všemožné půjčovny a všude půjčují jenom invertory

Auto má 3 týdny před technickou a díky logice fordu dát jako podběh koberec a kitovat/pěnu opravdu nechci. Plech by měl tloušťku 1mm ( ta 0.6-0.75 co tam teď je mi příjde hrozně tenká)

Díky

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ridic
hodnocení

2x

Já jsem asi před 25 roky elektrodami vyvyřoval dveře a podběhy. Tehdy ještě "Céóčka" nebyla běžná záležitost a invertory také ještě nebyly. Měl jsem k dispozici trafo s usměrňovačem vlastní výroby. Používal jsem bazické elektrody 2 mm.

Dá se to elektrodami udělat. Má práce byla úspěšná - idkyž to byla piplačka. Auto po provedené opravě jsem měl ještě asi 10 roků a potom ho prodal. Všechno dobře drželo a nebyly žádné problémy. Na dveřích byl plech cca 0,6 mm a podběhy měly o něco víc, snad 0,8 mm. Na opravy jsem používal plech 0,8 mm.

Rada z vlastní zkušensoti: Nedávat plechy vedle sebo (jak je na videu), ale původní plech mírně zahnout do vnitř a nový plech dát přez něj (asi 1 cm přeložit přez sebe). Svařovat "vratným krokem" asi po 15 mm krocích a před dalším svárem vždy předchozí zchladit (třeba hadrem namočeným do vody) - sníží se tím deformace. Oblouk zapalovat na tlustším plechu vedle místa sváru a teprve, až se zapálí, tak přetáhnout tam, kde chci mít svár. A pokud je to možné, tak svařovat s hora dolů - tím se sníží závar a nebezpečí propálení plechů.

Zbytky rezi vedou k propálení plechu, proto vystíhnout až na skutečně zdravý plech bez rzi.

Pokud seženete "COčko", tak postup je stejný, a dělá se to snadněji.

 

break
hodnocení

1x

dá se použít, proč by ne?Šikovnej svářeč jedničku plech zavaří, otázka je, jak to půjde k originálu, kde je 0.8 bez obroušení...ale COčkem to bude lepší a jendodušší...

A ne jen Ford používá koberce na zadních podbězích, i VW naprříklad...

A borec na videu je echt hovado...

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Trochu pozdě shánět opravu. Ale zkus místo půjčovny sehnat nějakou dílnu, kde céóčko používají.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Mno já to řešil,také,sehnal jsem svářečku CO,sehnal jsem láhev na CO skoro prázdnou,ale pže toto neumímtak mi to měl udělat kamarád ale když viděl jak prahy vypadají -nové a torzo starých-vzdal to-navíc týden před koncem platnosti TK odešla převodovka=auto chce na vrakáč.Nehodlám se i přes dobrý méotor s tím už babrat a vrážet do něj prachy-jen tak letmo převodovka - 1000kč naplnění klímy -cca 1500,oprava ventilátorů na saharách cca500kč, rozvody jsem nezjištoval ale pkd jen řemen,tak opět +-1000kč,prahy-práce cca 10 000 a jsem na sumě o polovinu vyšší než zač jsem ho koupil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]