Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opotřebované turbodmychadlo je to nebezpečné?

Od: nic2 odpovědí: 15 změna:
Mam ještě dotaz, auto jsem si koupila s tím že je opotrebovany turbodmychadlo.
Je pro řidiče nějak nebezpečné s tím jezdit? Cca 1 měsíc?
Je pravda že mi svítí kontrolka motoru ale jen před startem při zapalování ale nikdy ne při jízdě. To je vše na palubě zhasle.
Chtěla bych se zeptatpokud tomu někdo rozumí, jestli je pro mě nějak nebezpečné s tím jezdit, dekuji

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Přímo nebezpečné to není. A ve vašem případě se bude spíše jednat o alibismus prodejce, aby se v případě brzké závady turbodmychadla vyhnul odpovědnosti. Podle mě mu nic není.

Kontrolka zapalování před nastartováním svítí běžně, je to kontrola toho, že je funkční.

 

break
hodnocení

2x

poruch přeplňování je spousta.Od prasklý hadice, nefunkční regulaci až po poškozený turbodmychadlo.

Většinou se stane to, že auto může jen v nouzovým režimu, ztratí výkon vlivem ztráty tlaku anebo v nejhorším případě, kdy je turbo cela KO si rafne na olej...to už pak nebezpečný je :)

ale aby opotřebovaný turbo enbyla jen formulka v kupní smlouvě vzhledem ke stavu najetejch kilometrů...

 

nic2
hodnocení

No jenže tatovi se zdá že je tam málo oleje i.
A jak nebezpečné to muze byt pokud si sáhne na olej?
Dekuji
break

stav oleje se zjistí podle měrky.Nesmí ho být málo ani moc, ale v rozmezí rysek...A u VW jsou snad ještě oranžový olejničky, co hlásí stav oleje popř INSP...

Navštivte servis, nic jednoduššího neexistuje.Olje je pro turbo zásadní...

asd1

Olej rovnou vyměň (první věc co se dělá při koupi auta pokud není doklad o výměně) nebo dolej = měrka, mezi rysky (auto musí stát rovně). Turbo - pokud kontrolka motoru nesvítí za jízdy tak jezdit můžeš, pokud teda už nemá zvuk jak tryskáč :D Prodejce se spíš jen sichruje, otázka je proč (tip že turbo začalo měnit zvuk tak šlo auto z domu...)

 

hodnocení

0x
avatar promon

No nebezpečný - viděl jsem jednou, pro mě to bylo zajímavý, dotyčný majitel auta asi veselý nebyl


 

hodnocení

0x
avatar magdon

Pokud turbo začne nasávat olej, znamená to prakticky konec motoru. Motor místo nafty začne spotřebovávat vlastní olej, roztočí se do maximálních otáček a nedá se zastavit. Oleje ubývá, motor tak nemá mazání a poměrně rychle se zadře.

sollik*

Je to tak. Kamrádova mamka takhle umrtvila Lagunu I. V tom překvapení co se to děje, že auto táhne i když nemá sešlápnutý plyn vyšlápla spojku ... Myslím, že ani nedošlo ke spotřebování oleje spíš motor neustál ty otáčky. V každém případě to znamenalo konec jedné Laguny.

break

dvojkový Laguny na tohle umíraly poměrně často.Poddimenzovaný turbo spolu s longlife olejem a výměnou po 30 000km měli za následek to, že se motor přetočil.Na vině samozřejmě byli i majitelé.Nic není samo sebou a turbo nezačne žár olej jen tak během okamžiku...

Nezmatkovat, zařadit vyšší rychlostní stupeň, zabrzdit a přes spojku motor zadusit. Ale nevím zda to jde u automatu.

asd1

Ale houby, viz Jura... Klíčkem sice vypnout nejde (jede na olej), ale stačí zařadit kvalt a brzdou zastavit motor. Pak stačí nahodit nové turbo a jede se dál. Kdo to nezná tak to nechá běžet do zadření nebo rozpadnutí :D (stejně jak ten neznalý ve videu)

Jura2 - Asd1 - "...zařadit vyšší rychlostní stupeň, zabrzdit a přes spojku motor zadusit".

Fajn, akorát nevím, jak přemluvím automat, aby zařadil nejvyšší rychlost a taky netuším, jak mám motor dusit spojkou, když žádnou nemám. V tom případě je totiž problém vůbec zastavit auto.

uhuwewiv

Mě se dvojková Laguna roztočila na olej, který zůstal v sání od špatného turba. Ryhle jsem reagoval,zařadil rychlost a pustil spojku. Bohužel ta nebyla už v nejlepší kondici, takže motor nezastavila, ale začala prokluzovat. To ale stačilo, aby motor zůstal v bezpečných otáčkách. Po cca minutě to zdechlo. Spojka total KO, ale motor to přežil.

asd1

Magdon - automat řadí sám a brzdu to snad má taky...

 

hodnocení

0x
avatar clayman
Většina motorů žere olej. Je potřeba zjistit, kolik ho spotřebuje na 1tis či 10tis ujetých km. Pak se dá něco soudit. Některé automobilky mají v návodu, že spotřeba 1L na 1tis je normální. Což není. U mě je to 1L na 10-15tis km. Někomu nežere nic.
Špatné turbo většinou píská nebo se přes něj dostává olej do intercoleru a z toho to už většinou prosakne ven a pod autem jsou kapky. Pokud jste už auto koupili s předběžnou zavadou na turbu tak ho dejte na repas. Pokud to bude dělat někdo, kdo na to má certifikát je cena 10-15tis dle stavu... A samozřejmě demontáž, montáž a nový olej.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zvuk turba

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]