Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Černý olej - škoda rapid na diesel

Od: nic2 odpovědí: 7 změna:
Nedávno jsme si koupili škodu rapid ojetou
A zarazilo mě, že je olej na měrce černý jak bota.
Je to ok? Celkem mě to desi. Můžu s tím zatím jezdit nehrozí problém?
Auto je na diesel
1.6 turbo motor

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

torrrent*
hodnocení

8x

U dieselu naprosto normální jev. Tam i nový olej je po pár kilometrech černý...

 

break
hodnocení

4x

ten olej je tmavej hned po výměně a za pár kilometrů je skoro černej...

break

Já jen pro klid duše dodám, že to není na škodu.

Olej zbarví jednak starej olej, protože veškerej se vypustit nedá a pak usazeniny v motoru.Jedna z vlastností oleje je krom mazání především čištění.Olej nedovoluje usazeninám se usadit a zasrat motor.

Třeba u benzína, pokud je dodržován interval, tak olej je "čistej" , ale někdy po výmeně hned zčerná, protože nebyl dlouho měněnej olej a novej strhává usazeniny v motoru.

U nafty to ještě obarvují saze.

Takže by se dalo říct, že černej olej je známka toho, že olej v motoru funguje tak jak má.

 

bery*
hodnocení

1x
Černý olej u dieslu je hned po výměně, pokud v motoru zůstalo trochu staryho, případně po par kilometrech i pokud stara náplň vykapala (skoro) kompletne. Co jste vsak neuvedl jsou ujeté kilometry od poslední prokazatelne poctive výměny oleje, razítko v servisce nic neznamena. U ojetiny se olej meni okamžitě, pokud jste poslední výměnu neviděl na vlastni oci. A hlavne žádném Longlife, ale po 10-15 TKM.

 

hodnocení

0x
Pro Váš klid si ten olej vyměňte ať máte 100% jistotu, že auto má olej v pohodě (a taky si tím ověříte tvrzení rádců, že po pár kilometrech bude olej opět černý jak bota).
A hlavně měňte olej co 15 000 km nebo po jednom roce (má-li auto ještě prodloužený interval výměny oleje 2 roky/30 000 km, nechte si to předělat na pevný interval rok/15 000 km).
Olej bude levnější a motor spokojenější. Tak ať to jezdí.

 

xenofob
hodnocení

0x

Pokud tam chybělo 0.8 litru, nespal bych

Také by mohlo jít o původní náplň z výroby...jsou lidé co nioc neřeší a autem klidně najedou 80 tisíc km bez servisu...pokud je to váš případ, také bych nespal

break

0,8 může být u běžnejch aut rozdíl mezi spodní a horní ryskou na měrce, takže nic drastickýho.Ale už jsem zažil motory, kde se dolilo 4 litry oleje - Transit s náplní 6,2 litrů...nebo měl motor v sobě jen 1 l místo 4l - Fiat atd. atd.Samozřejmě pokud je náplň v motoru kolem 3 litrů a chybí z něj 0.8, tak olej rychle degraduje a je to jiný, než když má náplň přes 6 litrů.Nicméně pro některý třeba vysokootáčkový motory s malou náplní je i takovýhle množství smrt.Třeba u některejch V6 s malou vanou, kde může dojít k odlití oleje ve vaně - 3.0 Duratec, Nissan 3.5 V6 atd...

lidi jsou dobytek, stejně tak přetahování intervalu.Obvzláště u moderních motorů s dlouhejma intervalema a motorama napěchovanejma turba a DPF to je prostě bomba přetáhnout olej o půl roku a 5000km :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]