Nejste přihlášen/a.
Zkontroluj těsnost výfuku před lambdou (svody, pletenec) - přisávání kyslíku do spalin, stačí i malá dírka... Mimo klasického přicpání výfuku hadrem a sledování odkud čudí je (dost přesné i na minimální netěsnosti) je omydlení mýdlovým roztokem a fouknutí do výfuku (stačí fouknout pusou - nasadit kus duše z kola a pomocník foukne). I malé trhlinky bublaj a jdou jasně vidět... Výhoda je studený výfuk = jde to i na nájezdech, najet nad příkop atd. kde ležíš pod autem s ksichtem 10 cm od výfuku... Tohle je jedna z možností kterou diagnostika neukáže a ověření těsnosti nic nestojí...
Pak sem příp. napiš co to házelo za chyby... Závad může být víc a diagnostika napoví..
V každém případě pokud nic neopravili a jen zbytečně měnili bezvadné díly tak by neměli nic ůčtovat. = Chtěl bych po nich vrátit původní díly a prachy. (007 tady máš ty tvoje profíky... A podobných je spousta - prachy lítaj a nic není opraveno...)
Některé závady jsou až tak ošemetné, že i v autorizovaném servisu jso bezradní..
To je velmi často ověřené, jediná výhoda ve značce je, že by měli mít hlavně dokumentaci, ale to není všechno...
Co pak? Ono se to takhle od stolu dobře povídá...
Jak se říká v excelu a na papíře funguje všechno...
Pan profík se ozval, doufám, že aspoň neni z těch co mění a účtujou :P Píšu obecně, nevim jak ten motor vypadá a jestli má pletenec před lambdou nebo ne, ale na principu to nic nemění. Mmch. vlasové trhlinky se mýdlovým roztokem hledají líp než nastartovat a čumět kde to čoudí (to najdeš jen velkou díru) a ne každý má velký hever aby mohl pohodlně pod auto. Když se pod tim plazim, tak mám radši před ksichtem studený výfuk než horký.
Některé závady jsou špeky (kdesi přechoďák, kombinace několika detailů udělá velký problém atd.), ale pokud nejsem natolik dobrý mechanik že to dokážu najít a opravit, tak nic neúčtuju. Ne že moje pokusy omyly platí zákazník (jak to tak bývá). Pravidlo by mělo být jasné: nic neopravim = nic neúčtuju. Ale ono je výhodnější mít další a další práci a účtovat další a další díly, nejlíp mu po dílech prodat celý auto...
Pokud svítí kontrolka tak v paměti závad chyba je...
Autorizák - teoreticky by měli mít znalosit i vybavení, ale prakticky (obecně) autorizáky mají sice drahou hodinovku, ale mechanikům platí málo = dobří utečou jinam a zbydou měniči dílů...
přesně tak, franta s juru mají na stodole napis SERVIS aj kombajn už opravovali, nějaku elektronku s katode olomoc take veměnijo
Blbý je, když Franta s Jurou dělaj v tom autorizáku odkud Pan mechanik zdrhnul a dělá sám na sebe jinde (osobně jich znám hned několik A těch Frantů s Jurou jsem v autorizáku už taky potkal víc než dost
teda
Děravej vejfuk je jedna z možností a jde snadno a levně ověřit, nevidim důvod proč tim nezačít... A vejfuk si zkus někdy omydlit, budeš koukat kde všude to buble i když při okukování čoudu to vypadá těsný. Miluju zavrhnout něco co jsem nikdy nedělal... A krásné Vánoce!
Dobrý den. Rodiče mají Suzuki Wagon+R, a stejnou závadu řešili také hodně dlouho. Auto bylo v několika servisech i u soukromníků, ale po pár km se kontolka motoru rozsvítila znovu. Nyní to už řešit přestali, auto jezdí dobře i s rožnutou kontrolkou. Vždy na stk dají auto známému automechnikovi, ten kontrolku přes počítač zhasne a udělá stk. Kontolka se po pár km po technické opět rozsvítí, ale dva roky se jezdí a nic se dál neřeší.
Mám Ford Focus 1,8 TDCi (2004) - svítí mi žlutá kontrolka Porucha motoru a diadnostika mi napsala "motor čerpadla ABS" . Auto jinak jezdí bez problémů. Jak by to šlo odstranit, co to může být? Díky
Mám podobný problém s Xsarou Picasso. Dost mi to záleží na tom, zda jedu na benzín nebo na plyn, a kde a co čerpám. Informace z počítače není příliš jasná, prostě že lambda sonda zjistila divnou hodnotu.
Hodně často se mi to rozsvěcovalo když jsem nabral plyn v Ostravě u MOL. Pak když jsem bral v Polsku, tak to někdy po druhém nabrání zase zhaslo. Znalci psali, že to může být špinavým plynem, že v plynu může být rez z ocelových nádrží, prý tam mají být filtry ale ty mohou být zanesené. Bohužel, obsah rzi v CNG není kvalitativně sledovaným parametrem, tak se to ani stížností na ČOI nedá zjistit.
Teď mi to svítí prakticky neustále, přikládám to k tomu, že už jsem už o hezkých pár tisíc kilometrů překročil plánovanou životnost svíček.
Značkovým servisům se už zdaleka vyhýbám. Osobní zkušensot:
Také se mě rozsvěcovala kontrolka motoru a motor navíc padal do nouzového režimu (otáčky na plný plyn jen 2000 a minimální točivý moment). Po vypnutí motoru a opětovném startu auto zas nějakou dobu jelo.
Ve značkovém servise provedli diagnostiku, kontrolku vypnuli, provedli zkušební jízdu při které se jim závada opět projevila, vymazali chybové kódy řídící jednotky a řekli mě, že to asi dělá MAP senzor (váha vzduchu). Na skladě jej neměli, tak mě navrhli, že jej objednají a za týden vymění - cena 4 500,- Kč. Na internetu jsem našel, že ten senzor stojí 680,- Kč, tak jsem si jej objednal a vyměnil sám (i s dopravou stál 810,- Kč a výměna mě trvala asi 10 minut). Závada se ale projevovala dál, takže MAP senzorem to nebylo.
Při další návštěvě servisu mě řekli, že ta asi bude škrtící klapka (výměna přes 16 000,- Kč). To jsem odmítl a pátral dál, čím by to mohlo být. Když jsem na internet zadal kód, který se při závadě ojevoval v diagnostice, tak jsem našel možné příčiny závady přímo v servisním manuálu. Byly to - MAP senzor, škrtící klapka a řídící jednotka. Bylo jasné, že servis podle tohoto manuálu postupoval, ale s nehorázně přemrštěnými cenami.
Šrtící klapku jsem vyčistil, to nepomohlo. Tak jsem ji vymontoval a sundal kryt pohonného mechanizmu a snímače polohy otevření klapky. Tam jsem sice nic vadného nanašel, ale vše jsem vyfoukal stlačeným vzduchem a opět složil ... Od té doby (víc než rok) auto opět jezdí jako nové. Domnívám se, že vada byla ve snímači polohy klapky - na hřídelce klapky je magnet, který je vsunutý do cívky zalité v plastu. Sice jsem si toho na první pohled nevšiml, ale mohl být kousíček uvolněného magnetu někde v cívce a zkresloval skutečné hodnoty. Vzduchem jsem jej vyfoukl a vše je opět OK.
Teď už konečně rada pro pana Polišenského:
V prvé řadě zjistit chybový kód, který se na diagnostice ukáže po rozsvícení kontrolky motoru.
Potom kód zadat do internetového vyhledávače a vypátrat tak, co závadu způsobuje.
Obrátit se s důvěrou na "Frantu s Jurou", kteří jsou spolehlivější a levnější než specialisté ve značkovém servise.
Aneb závada byla ve snímači polohy klapky, stačilo vyčistit. V autorizáku by to stálo diagnostiku tak 1k; k tomu 4,5k za zbytečně měněný MAP senzor a 16k za novou klapku... Super a tohle je vidět často...
Problém je rozlišit mechanika který umí najít skutečnou příčinu závady, tj. jde najisto (čidla jsou proměřit jestli jsou OK nebo ne) a má rozumné ceny za díly/ práci od měniče dílů, který akorát naslepo mění díly a má drahé jak díly tak práci...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.