Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,mám clio motor 1.2 16 v 54 kw čtyřválec mám najeto skoro 20tisíc na motoru byla provedena oprava těsnění víka motoru byl i problém že na víčku od oleje byla stále emulze po opravě už na víčku emulze není.Ale momentálně jsem při studeném startu zjistil že motor víc klepe před opravou neklepal,po zahřátí už neklepe tak nevim jestli mám reklamovat?vůz je v záruce co potom bude dělat motor při 60tisících?
Emulze znamená vodu v oleji, buď z kondenzace vody ze spalin (krátké jízdy) nebo vadné těsnění hlavy (příp. jiná cesta kudy se dostává voda z chladiče do oleje) = ventildekl na to nemá vliv.
Klepání určitě reklamuj a nenech se odbýt že to je normál. Pokud předtím neklepalo a teď ano tak tam je změna.. Má to hydroštely? / měnil se olej a filtr?
Jestli můžeš tak sem nahraj to klepání.
Nahraj si to i jako důkaz pro reklamaci - stav před/ stav po. Taky to může být vážnější problém a rozsypání motoru těsně po záruce by bylo na tebe...
Mám stejný motor, najeto 315 tisíc km, bez oprav. Motor mírně klepe od té doby, co jsem auto jako nové koupil, klepání je slyšitelnější, než na nahrávce a se zahřátím nemizí. Po přidání plynu klepání mizí. Jeho síla se během těch statisíců km nezměnila a motor chodí naprosto bez problémů.
Co se emulze na víčku týká, tenhle motor ji tvoří rád hlavně při kratších cestách i proto, že nalévací hrdlo oleje je na cca 10cm dlouhé trubce, tudíž jeho teplota je nižší, než teplota motoru a vodní pára, v nepatrném množství přítomná nad hladinou oleje, se tudíž sráží právě tam. A jelikož charakter mého ježdění jsou právě vetšinou krátké jízdy po městě, mám tu emulzi v malém množství na víčku skoro pořád. Zmizí jen na krátký čas po dlouhé jízdě (min. 300km).
Ani na jednu z těchto "závad" nemůže mít vliv přetěsnění víka ventilů. Ovšem motor nemá "hydroštely", ale ruční seřizování ventilů, takže je docela možné, že při opravě byly seřizovány a seřízení se trochu nepovedlo. Tomu by nasvědčovalo i zmizení klepání po zahřátí a nakonec to může být i označeno za normální.
Reklamaci můžete zkusit, solidní servis by měl alespoň zkontrolovat seřízení ventilů.
Ten druhý servis ať jen poslechne a nesahá na to, jinak nebude reklamace tutově uznána!
Možná by to chtělo vědět více o tom problému s emulzí, jak moc to bylo vážné a jak dlouho se s tím jezdilo. Takto postižený olej mohl hůř mazat a některé části se opotřebily víc, než by odpovídalo 20 k. Podle zvuku videa to ale zase taková hrůza není, což ale nemusí nic znamenat, změny zvuku pozná nejvíc ten, kdo s tím denně jezdí.Je dobrá hladina oleje?
To fakt říká ten pravej, když ten motor hydraulická zdvihátka nemá. On totiž nemá vůbec žádná zdvihátka, vačky otevírají ventily přímo a ventily se seřizují ručně. Mám ho ve svém autě.
Myslím, že s tebou je další diskuze zbytečná, na rozdíl od některých tvých dobrých rad v jiných tématech jsi tady šlápl totálně vedle.
Opakuji: Tento motor nemá zdvihátka, vačky působí přímo na vahadla ventilů, seřizují se ručně šroubkem s matkou. Částečně s tebou mohu souhlasit v případě, že vahadla nazýváš nesprávně "zdvihátka", protože klasicky jsou zdvihátka ať už hydraulická, nebo bez hydrauliky, válečky, které dále působí buď přímo na ventily nebo přes vahadla na ventily, výjimečně ještě do toho vstupují zdvihací tyčky u rozvodu OHV, typicky motory odvozené od "boleslavské tisícovky", tedy i Fabia 1.4l, která už dostala hydraulická zdvihátka. A jelikož té fábii zůstalo i ruční seřizování, docházelo ke komickým situacím, kdy mechanik o hydraulice nevěděl, seřídil ventily ručně a po nastartování a následné kontrole zjistil, že je má všachny "natvrdo".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.