Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klepání motoru

Od: oto000® odpovědí: 19 změna:

Dobrý den,mám clio motor 1.2 16 v 54 kw čtyřválec mám najeto skoro 20tisíc na motoru byla provedena oprava těsnění víka motoru byl i problém že na víčku od oleje byla stále emulze po opravě už na víčku emulze není.Ale momentálně jsem při studeném startu zjistil že motor víc klepe před opravou neklepal,po zahřátí už neklepe tak nevim jestli mám reklamovat?vůz je v záruce co potom bude dělat motor při 60tisících?

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Za studena třeba po ránu motor vždy trochu klepe cvrliká či vydává jiné zvuky je to tim že de na sucho a bez oleje
Chvilku totiž trvá než olejové čerpadlo dopravý olej do všech zákoutí motoru
To klepání by ale mělo dle zimy a použitém oleji přestat do cca 15 vteřin po startu
Já mam tdi a olej 5w40 od parama a ted když bylo mínus 5 mi to cvrlikalo cca 5 vteřin a pak ticho
Kdysy sem lil 10w40 a to cvrlikalo v mrazech skoro 20 vteřin
Mam ještě benzínovou oktu a tam je olej 10w 40 a tam to cvrlikání téměř nepozoruju
Takže pokud klepe za studena dýl než jak sem psal bude něco špatnè a bude to chtít zjistit co kde klepe

 

asd1
hodnocení

2x

Emulze znamená vodu v oleji, buď z kondenzace vody ze spalin (krátké jízdy) nebo vadné těsnění hlavy (příp. jiná cesta kudy se dostává voda z chladiče do oleje) = ventildekl na to nemá vliv.

Klepání určitě reklamuj a nenech se odbýt že to je normál. Pokud předtím neklepalo a teď ano tak tam je změna.. Má to hydroštely? / měnil se olej a filtr?

Jestli můžeš tak sem nahraj to klepání.

Nahraj si to i jako důkaz pro reklamaci - stav před/ stav po. Taky to může být vážnější problém a rozsypání motoru těsně po záruce by bylo na tebe...

hodnocení

výměna oleje byla provedena v 13000 km dle garační prohlídky něják v srpnu napádá mě jestli není lepši vyměnit olej za nový když byl problém s rosením víka

uloz.to/...

 

hodnocení

2x

Mám stejný motor, najeto 315 tisíc km, bez oprav. Motor mírně klepe od té doby, co jsem auto jako nové koupil, klepání je slyšitelnější, než na nahrávce a se zahřátím nemizí. Po přidání plynu klepání mizí. Jeho síla se během těch statisíců km nezměnila a motor chodí naprosto bez problémů.

Co se emulze na víčku týká, tenhle motor ji tvoří rád hlavně při kratších cestách i proto, že nalévací hrdlo oleje je na cca 10cm dlouhé trubce, tudíž jeho teplota je nižší, než teplota motoru a vodní pára, v nepatrném množství přítomná nad hladinou oleje, se tudíž sráží právě tam. A jelikož charakter mého ježdění jsou právě vetšinou krátké jízdy po městě, mám tu emulzi v malém množství na víčku skoro pořád. Zmizí jen na krátký čas po dlouhé jízdě (min. 300km).

Ani na jednu z těchto "závad" nemůže mít vliv přetěsnění víka ventilů. Ovšem motor nemá "hydroštely", ale ruční seřizování ventilů, takže je docela možné, že při opravě byly seřizovány a seřízení se trochu nepovedlo. Tomu by nasvědčovalo i zmizení klepání po zahřátí a nakonec to může být i označeno za normální.

Reklamaci můžete zkusit, solidní servis by měl alespoň zkontrolovat seřízení ventilů.


doplněno 31.12.18 13:58:

Ten druhý servis ať jen poslechne a nesahá na to, jinak nebude reklamace tutově uznána!

hodnocení

dám reklamovat a nechám si motor poslechnout ještě někde jinde v servise možná chce fakt jen seřídit ventily

 

mathew
hodnocení

0x
To klepání bude asi normální, spousta nových benzínů klepe pomalu víc jak Zetor. :D Co bude ten motor dělat po 60k km, když při 20k km je už na půl rozpadlej si snad domyslíte

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Tak mi napada pokud se ti na víku od nalejvání oleje oběvuje mazlavá nahnědlá kaše tak to ještě nutně nemusí znamenat špatný těsnění pod hlavou
Todle se děje pokud vuz jezdí kratší trasy a motor se ani pořádně neohřeje
Já to mám na benzínový oktě taky
Pozorovals ještě náký další přiznaky?- špatný topení,tlakovaní hadic chlazení,ztráta chladící kapaliny,lítala voda z expanzky,olej ve vodě či voda v oleji?

 

gazda*
hodnocení

0x

Tak ten zvuk není asi OK. Kolik vteřin nebo minut to dělá? (než se motor zahřeje) Já bych to pravděpodobně reklamoval.

 

hodnocení


kvalitnější nahravka

vernon
Zcela jasně opotřebované nebo ucpané hydroštely...

 

hodnocení

0x

Možná by to chtělo vědět více o tom problému s emulzí, jak moc to bylo vážné a jak dlouho se s tím jezdilo. Takto postižený olej mohl hůř mazat a některé části se opotřebily víc, než by odpovídalo 20 k. Podle zvuku videa to ale zase taková hrůza není, což ale nemusí nic znamenat, změny zvuku pozná nejvíc ten, kdo s tím denně jezdí.Je dobrá hladina oleje?

hodnocení

Olej je na horní hranici max

vernon
Protože ti chčije chladící kapalina do oleje a při jízdě olej do chladící kapaliny...
hodnocení

kapalina by byla zabarvená ne?

vernona ber s rezervou, tady vysloveně vaří z vody.

 

vernon
To říka ten pravej... Někdo radí, ty jen tipuješ. Tak radši drž pec...
Ten motor má zcela jasně opotřebovaná hydraulická zdvihátka, kvůli chladící kapalině v oleji, která tam buď je, nebo byla.

To fakt říká ten pravej, když ten motor hydraulická zdvihátka nemá. On totiž nemá vůbec žádná zdvihátka, vačky otevírají ventily přímo a ventily se seřizují ručně. Mám ho ve svém autě.

Myslím, že s tebou je další diskuze zbytečná, na rozdíl od některých tvých dobrých rad v jiných tématech jsi tady šlápl totálně vedle.

vernon
No dejme tomu. Ale zdvihátka to mít musí, ty má každý motor s ventily. Pokud nejsou hydraulická a seřizují se podložkami nebo šroubky (to asi ne), ať mu je seřídí.

Opakuji: Tento motor nemá zdvihátka, vačky působí přímo na vahadla ventilů, seřizují se ručně šroubkem s matkou. Částečně s tebou mohu souhlasit v případě, že vahadla nazýváš nesprávně "zdvihátka", protože klasicky jsou zdvihátka ať už hydraulická, nebo bez hydrauliky, válečky, které dále působí buď přímo na ventily nebo přes vahadla na ventily, výjimečně ještě do toho vstupují zdvihací tyčky u rozvodu OHV, typicky motory odvozené od "boleslavské tisícovky", tedy i Fabia 1.4l, která už dostala hydraulická zdvihátka. A jelikož té fábii zůstalo i ruční seřizování, docházelo ke komickým situacím, kdy mechanik o hydraulice nevěděl, seřídil ventily ručně a po nastartování a následné kontrole zjistil, že je má všachny "natvrdo".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]