Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jiný benzín

Od: robin* odpovědí: 20 změna:

Dobrý den. Přišel mi email že od ledna bude zrušen benzín který nebude možné brát do starších aut a bude nahrazen jiným benzínem ale dražším. Televize a jiné zdělovací informace ale nedávají informace o změnách. V mém případě máme auto Hundai rok 2009 výroby. Budeme muset čerpat jiný benzín? Děkuji.

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xenofob
hodnocení

2x

prodávat se bude pouze E10, co je 10 procent etanolu...budou se zadírat palivová čerpadla a všichni si budeme muset koupit nová auta s emisní normou Euro 6b, se systémem start-stop, e-call, filtreem pevných částit i pro benzin a s odpojováním 2 válců ze tří z činnosti při ubrání plynu...a doplňkovým elektromotorem

Děkujeme, EU

Mimochodem, pro podbná zvěrstva hlasují i naši europoslanci, které pořád volíte...za půl milionu měsíčně co tam berou zradí vlasntí občany

vernon
Nežvaň nesmysly. Vsechna auta, minimálně patnáct let dozadu, můžou tankovat E10. I moje dvacet let stará sekačka na trávu má u nádrže nápis "max 10% ethanol"...
xenofob

blahopřeju, ty pak budeš jezdit tou sekačkou*smich*

Xenofobe jak je tedy možné že má 22 let stará Xantia 1,8i16V 81kW s normou E2 jezdí, dle předchozího značení, bezproblémově i na čistý Etanol E85?a to na toto palivo jezdím snad přes 5 roků.

jenda2*

Xenofob píše napropsté výmysly. Palivové čerpadlo se nezadře. Na takovou pitomost přišel ráno na WC nebo kde? Všechny motory s emisní normou Euro 4 a vyšší zvládá ethanol až do E85. Že to žere o polovinu více a v mrazech nejde hladce nastartovat je věc druhá. E10 ale motor nijak neohrozí. Pouze stoupne mírně spotřeba úměrně s vyšším objemem ethanolu. Z ekologického hlediska je to nesmysl, z obchodního dobrá finta.

 

hodnocení

1x
avatar promon

To nevím, co máte na mysli - Hyundai z roku 09 není nijak staré auto a měl by jezdit na běžný natural.

Spíš jde o to, že EU z nudy vymyslela přeznačení paliv, více zde

euro.cz/...

vernon
Myslí benzín E10. Ten se u nás ale ještě neprodává, ale v Německu to je sukces, skoro nikdo ho tam netankuje...
Teď je k dispozici zatím jen E5 (N95).

 

hodnocení

1x

Tak naposledy se rušil benzin někdy v roce 2000-olovnatý special a super přešel na dnešní natural na který se bude stále jezdit.Od koho Vám přišel ten email?

xenofob

od Junkera z Evropské komise, která nařídila míchat do benzinu bramborový líh v množství minimálně 10%...takže pokud to bude nějaký natural, tak s označením E10

stačí si to EU nařízení přečíst

xenofob

jen doplňuji, že v nařízení je i závazný harmonmogram a cca do 2 let jiný benzin nebude...a komu to nahrává do karet? Podle všeho výrobcům aut...politici porosdazují zájmy kapitálum, občan je nezajímá

 

danys*
hodnocení

0x
To se řešilo před 2 rokama. Teď ticho po pěšině. Tak uvidíme. Nicméně prémiový benzín bude stale, můžeš tankovat ten

 

gerd*
hodnocení

0x
Píšete obr nesmysly,byly toho plné televize,vůbec nic se nemění,pouze jiné označení benzínu u pumpy,je to proto aby to bylo shodné u všech pump EU.doted má skoro každý stát označení jiné.
vernon
Ty píšeš nesmysly. E10 není současný Natural 95!
danys*
Gerd, píšeš blbosti! Dnešní označení E5 (5% ethanol). E10 nově 10% ethanol.

 

mathew
hodnocení

0x

To jestli to auto pojede a jak dlouho bude celkem jedno, když to neprojde emisemi, protože ty jsou nastavené pro palivo A a když do toho nalijete něco jiného tak to jinak shoří, budou jiné emise a je dost velká šance, že vás vyrazí. Obzvlášť aut, která to mají už ted na hraně bych se radši preventivně zbavil, protože až nebudou mít technickou tak už je nikdo chtít nebude*smich*

vernon
10.12.18 20:43
Nesmysl.

 

xenofob

sekačka pojede, ta na emise nemusí:-P

přesedejte na sekačky*smich*

praivo*

Vyšší podíl ethanolu emise (měřených plynů) snižuje a tudíž ta auta budou mít šanci naopak větší. Už teď se problematickým katalyzátorům před ME pomáhá namícháním benzínu s malým množstvím E85.

kratast*

já byl na stk s autem jen s ethanolem a prošlo bez problémů :) vždyt je to čistší než benzín, proto to EU dělá ne :)

jenda2*
Jenze lambda detekuje vyssi zbytkovy kyslik a ridici jednotka automaticky prodluzuje delku otevreni vstrikovacich ventilu. Spotreba se navysi i o 40% a veskera ekologie jde mimo. Nizsi vyhrevnost nese nizsi vykon a tak dokola.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]