Nejste přihlášen/a.
Doporučuji japonské auta. Ale né Mazdu, ta ráda hnije.
Až budeš vybírat auto tak se dívej na spolehlivost a co nejmenší provozní náklady.
Tak mám forda 14 let starýho a shnilej taky neni. Ale rozhodně netvrdim že Fordi nereznou :D Mazda na tom je ještě hůř a pokud se o ní opravdu nestaráš tak shnije před očima... Prostě to že ochrana proti korozi je u ní naprosto mizerná je fakt...
Měla jsem mazdu 6 a mazdu 3
Mazdu 6 mi jeden blb bouchnul a od té doby to šlo z kopce. Mazda 3 mi pak začla hnít (byť jsem měla antikorozní úpravu). Když mi pak dělali druhou, tak mi servis oznámil, že ta předešlá byla odfláknutá.
Nicméně Mazdu 3 jsem prodala.
Teď mám opět Japonce a jsem max. spokojená.
Měl by ses trochu zamyslet a upravit hodnoty. Je ti 19, nic jsi ještě nedokázal, ale auto bys chtěl bůhvíjaké. Pro začátek by ti mělo stačit nějaké auto, které bude za málo peněz, aby nebylo rezavé a jezdilo za rozumnou spotřebu. To, jestli jich na parkovišti stojí deset, není vůbec důležité (Fabia, Peugeot 205, Ford Fiesta, Renault Clio a pod).
Auto, které si nepotká spoustu bratříčků na parkovišti? To bude buď něco extra (tj drahé), nebo zřídkavé (tudíž problematické servisně).
Auto má především sloužit, jestli ho chceš jako "kočkolap" tak si na něj napřed budeš muset vydělat.
Takže nějaké běžné, nejlépe koncernové auto spraví prakticky kdokoliv. I některé japonské nebo korejské. Zkus se pozeptat kamarádů, kdo má nějakého známého automechanika a s ním si promluv - dá ti neocenitelné rady.
A za mne (přiživuju se jako pojišťovák), nekoukej po starách bavorácích a podobných superautech. Moc by ses pak divil, že pojistka na to auto bude skoro dražší než to auto samo.
Mě dneska okouzlil jeřábový Ural 6320, ale to asi nechceš Já jsem si jako první auto koupil Lagunu II 1,9DCi za 20 tisíc koukal jsem i po C5, P406 a volítaných Bávech, ale na ty to chce aspon těch 70 tisíc a ještě narazit na kus, který dotyčný prodává z jiného důvodu jak, že se rozpadá... U těch ostatních aut se bude slušný kus hledat snadněji navíc si každý myslí, že jsou to nespolehlivá auta s drahým servisem takže stojí méně jak Fabie bez výbavy. Pokud by se našlo nějaké coupe tak by mohlo vyhovovat i tomu, že to nemá každý.
Nevím co chci a nedám pokoj, dokud to nedostanu . Ale vážně. Pořídit si auto za rozumný peníze a ještě takový, aby se jich nenašlo 5 u supermarketu? To půjde dost těžko, pokud má supermarket 500 parkovacích míst.
U nás si místní mladí bohémové, ve snaze se vyčlenit z davu začali pořizovat stodvacítky škodovky. Doba, kdy tohle auto bylo k pořízení za 3000 Kč už minula, ale penězma se to zaplatit pořád dá. Jen užitná hodnota a bezpečnost jsou někde jinde, než u dnešních aut. A upravovat či opravovat můžeš až do aleluja... Asi to nebude cesta pro každého, ale podmínky dotazu jsem, myslím, splnil, ne?
@ivanhorseman: Doporučil jsem Š120, protože to je auto, které není zas tak staré, dá se sehnat v relativním pořádku a pro dnešní mládež je to něco asi jako pro mně oktávka (ta z 60. let). Jinak, já toužil po 110R a měl jsem tak akorát žigula. Na 2 hodiny údržby hodina jízdy, 12l/100km .
Ne, že bych nad 120 ohrnoval nos, ale taková MB1000/1100 to je můj sen. Kdysi jsem je měl asi tři po sobě. Ale dnes je to v jiné cenové hladině. Jinak má rada je následující. Auto co nejlevnější, klidně fabie, P206 či něco na tento způsob a na prvním autě se naučit co vlastně chci, či co hledat a ať mne to nestojí / tato zkušenost / moc peněz. Samozřejmě nikoliv nepeojízdné auto za málo peněz, ale relativně jednoduché/ tím např myslím benzínové/ auto na získání zkušeností.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.