Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzín vs turbobenzín

Od: chudejk odpovědí: 11 změna:

Zdravím, jako řidič začátečník uvažuji nad koupí ojetého auta, ale ne moc - max 4 roky, cena nejlépe do 250tis Kč. Chtěla bych auto s benzínovým motorem, něco běžné velikosti - ne verzi kombi. Zatím mám vyhlédlé Hyundai i30 1,6 99kW, Kia Ceed 1,6 gdi 96kW, pak taky je možná Toyota Auris 1.4-1.6. S turbem Ford Focus 1.0 Ecoboost 92kW. Zajímalo by mě srovnání, zkušenosti s těmito motory. Zejména s životností turbomotoru. Dočetla jsem se, že náklady k jejich opravě jsou někdy vysoké, a je nutné je chladit po větší námaze. Takže váhám mezi klasickou atmosférou s vyšší spotřebou, a možná delší životností, snažší oprava. A turbomotorem s nižší spotřebou.

Důležité je zmínit, že auto budu používat nejet po městě a okolí, ale taky třeba na dálnici, Plzen - Praha, a cca jednou za dva měsíce Plzen-Beskydy (1000km tam a zpět). Rocně asi 10-15tis. km.

Osobně mám větší důveru ve Forda, ale mám obavy z toho motoru, že ho po dálnici "uženu" (hlavně při cestě přes celou republiku). Taky bude mít starší auto už něco najeto - cca 50-70tis. km. Tak nevím zda se to vyplatí vubec koupit, vzhledem k případným opravam.

Budu ráda za jakýkoliv názor, či zkušenosti jak s turbem, tak i s některým jiným výše zmíněným modelem. Případně tipy na jiné auto.

Díky K.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Něco jsem najezdil s i30 kombíkem, jede to použitelně, ve vyšší rychlosti hodně žere.. Focus 1,8 si při dálnici 150 kmh bral kolem 7, i 30 tak 9. Při pomalejší jízdě spotřeba OK. Asi má proměnné časování ventilů tak to klasická atmosféra už taky moc neni.. Teď má asi 200 kkm a nijak výrazně se nesype..

Ekobuřt 1,0 92 kW je z turbomotorů jeden z nejlepších, zásadní chyby nemá, hlavně nemá problém se samozápalama od karbonů (např. na 1,6 praskají písty atd.). Pokud vim, tak bylo jen pár motorů kde vytekl chladič (hadice) a motor se přehřál = zkroucený blok. Jezdí už dlouho a je to spolehlivý motor, stačí nechávat před vypnutím dochladit turbo a bát se ho nemusíš... Dálnice se u něj bát nemusíš, zvládá v pohodě. Ovšem čím novější Focus tím horší, nejvíc se mi líbí ten první po FL (taky si ho udržuju při životě :D )

chudejk
hodnocení

Mám vybraný model, rok výroby 2015 s nájezdem 50tis km. Ten problém s chladičem jsem taky zaznamenala, jednalo se o verzi 1.5. Ještě počkám, nastuduju, ale zatím se jeví jako favorit.

break

proč by měl bejt Focus horší v novějších generacích?...

asd1

Míň místa např. Podvozek mi taky přijde lepší u prvního (lepší odezva od silnice). Je těžší tak hůř jede. Víc elektroniky = víc možností poruch a dražší opravy. Motory taky, mám radši klasickou atmosféru, a např. novější 1,6 je línější (ekolog to zadusil), proměnné časování drahé na údržbu (rozvody včetně kol). Nemá nad dveřma žlábek tak při otevření dveří teče voda do kabiny.. Jediné zlepšení je lepší bezpečnost, pak už to je všechno k horšímu.. Mám radši jednoduché věci...

break

Kvalitativně se generacema Focus lepšil ať už bezpečností nebo antikorozní úpravou.Elektroniky je dost i ve jedničce, ale rozhodně Ford na elektroniku nijak zvlášť netrpí...

FoFo1 je lehčí, to je asi jediný plus, ale podvozkově nejsou daleko od sebe.Jsou tam modifikace, ale v podstatě jsou to až po trojku stejný podvozky...

Atmo Duratec pořád vychází od prvopočátku Zetecu a Sigma z FoFo jedna byla modifikovaná až po poslední trojku.Ve dvojce byly dvě verze 1.6 s varibialní vačkou nebo bez...

Logicky se ty auta vyvíjely, ale rozhodně to nebyl posun k horšímu.Třeba na Dvojce se na podvozku dělá líp než na jedničce...A trojka má perfektně řešený prahy, což se s jedničkou nedá vůbec srovnat...

Pokud jde o naftu, tak od dvojky to byl posun kupředu, protože jednička nabízela jen 1.8 TDDI/ TDCI...Navíc ve verzi ST a RS přibyl pětiválec...

Opravy rozhodně nejsou dražší, na těch autech se většina věcí dělá plus mínus stejně.

Pokud jde o rozvody, tak na variabilce se dělaj jendoduššeji než na klasice...

asd1

Rozvody - jde o to že je dobré vyměnit mechaniku variabilu i když ještě nechrastí = víc dílů = víc peněz.. Taky třeba ložiska - na MK1 vyměníš samotné ložisko, od MK2 musíš celý náboj. V nových je všude ESP a to je za raketu (už jsem to potkal v Mondeu). Podvozek "víc žehlí" tak je míň cítit po čem jedeš, hlavně námrazy atd., na to je jednička lepší... Jojo, rezne jak Filcka, zatim miláčka udržuju bez hniloby, ale musim kolem toho každý rok skákat. Holt pozink jen slabá galvanická vrstvička + nedořešené detaily... Nejlepší by bylo zkombinovat dobré věci ze všech generací.. Nafta v MK1 byla tragédie, novější už jsou na tom líp a nejvíc se mi líbí dvoulitr TDCi. Pak litrový ekobuřt a možná i nový 1,5.. A nejradši bych pětiválec z ST :D Atmosféra v novějších jede o dost hůž než v MK1 - těžší auto, delší převody a ekolog to zadusil...

break

znám všechny tři generace, to se neboj...

Rozhodně se to s generacema nehoršilo.Auta se posouvaj technikou dopředu.To by v tom případě mohl být Golf 2 lepší než 6 , protože má minimum elektroniky...

V jedničce nebyla špatná nafta, ale byla jediná...

Kdybych chtěl Focusa na zábavu, tak jdu do MKI ST

Na ježdění do práce MKII facelift 1.8 TDCI popř. předface 2.0 TDCI

A pro rodinu MKIII v matu v benzínu

 

mathew
hodnocení

0x

Z toho výběru bych nechtěl ani jedno. Osobně bych vzal bud atmo Civica 1.8 a nebo Opel Astra 1,4 turbo. Na nejlepší variantu Fiat Tipo s 1,4 a turbem nemáte peníze. U Hondy je těch vašich 70 tisíc km akorát čerstvě zajetých a Astra na tom bude taky líp jak ten Korejec nebo 3 válec. Co se týká Toyoty tak spolehlivost super, ale je to trochu lenochod...

 

karelsenecaj
hodnocení

0x

Jděte do Toyky. Lepší než ta doporučená chyba na čtyři? FIAT... XD Sama jste si odpověděla s downsizingem a dálnicí, np pokud pojedete stovečkou.

 

break
hodnocení

0x

Z Focusa bych neměl strach, hlavně z 92kw verze...povedenej motor

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Není to tak dávno, co se uvádělo, že Focus má nejlepší podvozek ze všech značek v Evropě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]