Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Topení v autě

Od: tomkol odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

píšu ohledně topení v autě. Mám Octavii 1u2 1.6 55Kw ročník 98. Cca před měsícem a půl jsem měl auto na servisu a měnil jsem rozvody včetně vodní pumpy, topení, termostat, víko termostatu, ventilátor chladiče a nechal čistit chladící systém a poté nalil chladící kapalinu. Důvod výměny byl ten, že auto vůbec netopilo. Důvodem bylo ucpané topení, to je teď nové. Auto teď sice topí, ale pouze, když je v otáčkách. Strašně dlouho trrvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Do práce to mám cca 12KM a po příjezdu do práce ráno (auto mi stojí venku), není auto ještě ani na provozníé teplotě. Z topení jde vlažnější vzduch, ale ne horký. Horký jde pouze v případě, když držím otáčky třeba na 2500. Jakmile se auto třeba po 40 minutách zahřeje, tak topí, ale když se rozjedu, tak začně chladit až moc a z topení už jde vlažnější vzduch. Na chladiči mám přidělanou krytku, abych alespoň trochu urychlil ohřev, ale ani tohle moc nepomohlo. Chápu, že je auto venku a proto topí pomaleji. Kamarád má Golfa MK4, také v benzínu, stojí mu venku a na provozní teplotě ho má zahřátého cca po 4 KM jízdy a topí krásně. Nenapadá někoho, čím by to mohlo být? Nebo je to normální? Díky za odpovědi.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

007cz
hodnocení

1x

pokud se nezahřeje na provozni teplotu je vadny termostat, tu krytku z chladiče sundej, pokud vše funguje jak má tak neni k ničemu

 

hodnocení

0x
avatar dabel

bude problém v termostatu bud je nekvalitní a nedovírá nebo je tam problém který sem vyřešil takto :

skoda-club.net/...

tomkol
Termostat tam je už 2. nový během 4 měsíců. Auto se zahřeje, ale až po 10km třeba.

já na tý feldě z odkazu vyměnil 5 termostatů než mi napadlo to stou podložkou

jinak sehnat slušnej termostat kterj by chodil jak má je docela problém

já bych závadu reklamoval v servisu kde ti to opravovali

tomkol
Díky za odpověď a radu.

 

hodnocení

0x
avatar mikihans
U 1.6 55kW spíše než termostat odejde jeho kryt, ve kterém se promáčkne přepážka a termostat se nemá o co opřít, aby se otevřel. Takže kromě termostatu (těch máte teď asi několik dobrých) koupit i jeho kryt (vyústění hadice ke chladiči).
Kupoval jsem nedávno a vzal jsem nějaký zpevněný, který v tom místě má více materiálu, aby se to zase neopakovalo.
tomkol
hodnocení

Díky za radu. Víko termostatu i samotný termostat jsem měnil v srpnu 2018 a ti z důvodu, že se auto přehřívalo. V říjnu, hak bylo auto v servisu, znovu doslo k přeřazení přepážky, tak se měnil termostat i to víko znovu.

 

xenofob
hodnocení

0x

používám zimní clonu na mřížku chladiče a je to lepší

tomkol
hodnocení

Dobrý den, děkuji za odpověď. Tu mám také přidělanou, ale nejspíše bude chyba v termostatu. Zkusím koupit nějaký kvalitnější a vyměnit to.

 

asd1
hodnocení

0x

Vadný termostat nebo termostat OK, ale protéká to kolem něj z vnitřního okruhu do chladiče.

Zakrytý chladič na to vliv nemá, ale omezí se tím ochlazování bloku motoru průvanem, takže úplně od věci to není. Hlavně u motorů s malým zbytkovým teplem (nafta). Nezakrývat intercooler a pro chladič se musí nechat aspoň třetina "díry"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]