Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nepřepsané vozidlo a následné problémy

Od: cafa* odpovědí: 18 změna:

Dobrý den,

prosím o radu, jak postupovat v této prekérní situaci:
Prostřednictví PÁNA A jsem si pořídil vozidlo dotažené ze zahraničí, které jsem několik let používal. Následně jsem koupil jiný vůz a s PÁNEM A se dohodl, že se postará o prodej původního vozu. Sepsali jsme plnou moc a dal jsem mu veškeré doklady. Auto nakonec prodal svému bratrovi (PÁN B), sepsal s ním kupní smlouvu (prodávající Já, kupující PÁN B) a předal mu doklady. PÁN B pak auto asi po roce používání prodal PÁNOVI C.
Tento týden jsem byl pozván na výslech na policii v místě bydliště. Toto si vyžádala policie o opačného konce repuliky, protože tam předmětným autem byl spáchán nějaký trestný čin(kde a kým mi neřekli ani nevěděli, šlo pouze o prověření vlastníka) a dle registru vozidel jsem stále vlastníkem vozu!
Do protokolu jsem se vyjádřil, že vozidlo jsem prodal a nemám nad ním žádnou kontrolu. Protože mám jak kupní smlouvu mezi mnou a PÁNEM B a mezi PÁNEM B a PÁNEM C z hlediska toho trestného činu snad krytý.
Zpětně jsem dopátral, že odhlášení/přihlášení na magistrátě mezi mnou a PANEM B skutečně neproběhlo, protože PÁN B se mezitím odstěhoval a komunikace s ním byla odtížná. Převod mezi PANEM B a PANEM C byl sice s alespoň rukou psanou smlouvou, kterou jsem dodatečně získal, ale určitě nemohl proběhnout přepis v registru, kde jsem byl uveden já, navíc vůz v té době už měl pravděpodobně propadlou technickou.
Prověřením na ČKP jsem zjistil, že PÁN C na vozidlo neuzavřel povinné ručení. Nechci teď být v situaci, kdy někde jezdí nepojištěné auto s propadlou technickou psané na mě. Podotýkám, že možnost kontaktovat PÁNA B a PÁNA C je velmi problematická. Nevím, jakým způsob to dále řešit, zdali s pomocí Policie, nebo vlastními silami.

Předek díky za rady.

Petr

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

2x

alespoň všichni vidíte, proč je v našem registru takový bordel...a bordel v něm dělají lidé, zákonodárce chtělo lidem umožnit aby nemuseli s každou kravinou běhat po úřadech, aby mohli využít svého práva podle občanského zákonáíku a zvolit si zmocněnce...bohužel plná moc se stala místo toho bezcenným cárem papíru, dnes je mimo jiné plní moc zdrojem nemalých nezdaněných zisklů, spočívající v tom, že na falešnou plnou moc, kterou si může kdokoliv napsat a sám podepsat v čekárně úřadu, bez vědomí toho, kdo je na ní uveden jako zmocnitel, vyřídíte cokoliv...Nikdo ne úřadu nemá právo plnou moc ověřovat, zákon mu to neukládá ani neumožňuje...Tak lze přihlásit, dohlásit nebo odhlásit, vyexportovat atd... problematické auto jménem někoho a na někoho, kdo o tom vůbec neví...

Také lze neudělat nic z toho, k čemu se zmocněnec zavázal zmocniteli...Pak je v registru bordel, jarda a spol tady nadávají na stát...Dnes jsme v situaci, že pokud se zapojíme do jakékoliv spolupráce v EU v soucvislsoti s výměnou dat z registrů vozidel , například pokud jde o vymáhání pokut za přestupky v dopravě napříč evropou, nebo poud jde o společný postup proti kriminalite, dostaneme se do situace že budeme všichni rudnout jako pivoňky, a to právě kvůli tomu bordelu který v tom, registru je...

Novela zákona navrhuje zrušení polopřevodů, každý kdo bude auto prodávat bude pocvinenn vybavit nového majitele svým PÍSEMNÝM SOUHLASEM k převedení vozidla, podpis na souhlasu bude muset být úředně ověřen...

Ten kdo ve stanovené lhůtě nepřihlásí auto, dostane pokutu...Pokud auto někomu prodáte, budete se zajímat o tom, zda už na sebe auto přepsal...Pokud ho ani po několia týdnech nepřepsal, můžete oslovit úřad s podnětem aby zahájil řízení o udělení sankce novému majiteli, protože v registru a TP jste pořád uveden vy...

Pokud se sankce začnou tvrdě vybírat a ukládat, každý si dobře rozmyslí pořizovat si desítky aut, která bude chtít mít jen tak an dvorku, nepřepsané...

Jinak to prostě nepůjde, v celé EU jsou sankce za neuhrazené silniční daně a pojistky tak vysoké,že si každý pečlivě hlídá aby provedl požadované úřední úkony ...Jen u nás se na vše sere, jezdí se v polopřevopdech, nidko nic nehásí, když přijde na lámání chleba, chodí lidé co mají místo mozku v makovici polystyren hledat spásu na policii, na úřadech, u ombudsmana a nevím, kde ještě...

Stačilo splnit si své zákonné povinnosti a byl by klid...Dnes je v CR tzaková atmosféra, že nelze věřit nikomu...

nu, *hej*,

ano souhlasím se změnou předpisu, jen se obávám aby mnozí zákonodárci z toho neudělali "čecháčkovské vylepšení"

Sice jsem nečetl celý návrh předpisu (díky za odkazy na něj) ale doufám že přinese pořádek. jen doplním maličkost, aby někdo nepsal, že ověřením podpisu si někdo nahrabe, že plnou moc s ověřeným podpisem bude jen v případě, když na úřad přijde jen jeden...

je to tak?

nu*

podle navrhovaného zákona kde je uvedeno slovo k převodu " tohoto vozidla" si slovní spojení vykládám tak, že písemný souhlas stávajícího majitele k převodu vozidla bude muset být konkrétní ke každému vozidlu...takže generální plná moc obsahující zmocnění ke všem úkonům by bez uvedené konkrétního vozidla měla být nepoužitelná, pokud se stávající majitel dostaví k přepážce osobně a bude úředníkem ztotožněn dle op, nemusí se nikam k ověření pospisů...Takže nemění se nic, jen se na plné moci bude muset ověřit podpis, je to za 30,- na každém czechpoint atd, ale když už musíte na nějaký úřad, je lepší jít rovnou na ten dopravní...navíc lze pak použít elektronický souhls se zaručeným elektronickým podpisem

ano, souhlasím s vysvětlením.

jarda3*

No myslim, ze prevod vozidel je uz ted dost komplikovany a hlavne drahy, to je asi hlavni pricina toho bordelu. A kdyz nekomu dam overenou plnou moc, aby si to prihlasil, tak se urcite nebudu zajimat o to, jestli to udelal (zvlast, kdyz to nejde online po netu a musel bych nekam jit) takze bordel bude IMHO jeste vetsi. Resenim je podle me jen naproste zjednoduseni a zlevneni prevodu vlastnictvi vozidla, treba jako oznameni uradu dopisem a znacky na dobirku...

Jardo, malinko zkusím nesouhlasit. když někoho zplnomocním k nějakému úkonu, tak nelze se právně domáhat toho aby tento úkon provedl. Takže musí být va Vašem zájmu, aby byl úkon proveden.

Z hlediska změny vlastníka (podle stále platného předpisu) se prodávající dostaví na úřad a během několika minut (registr snad bude rychleji fungovat) nahlásí do databáte změnu.

Je jednodušší způsob nežli tento? Já to nevidím komlikované.

Pokud ale myslíte dokončení změny vlastníka, tak nekomentuji 800Kč. Klidně by to mohlo být zdarma, ale co si budem povídat, někdo ty prachy musí dát. Evidenčka by se mohla "nějak upravit" když je platná technická. Eko příspěvek je taky na polemiku, ale domnívám se, že se lepší stáří (mládí) vozidel.

značky na dobírku?

nu*

online po netu to jde, tedy půjde, stačí si přečíst novelu zákona...ale potřebuješ k tomu zaručený elektronický podpis...nakonec to bude mít i tu výhodu že si odeslaný dokumet uložíš pro případ, kdyby něco...Souhlas si dal, prodejní smlouvu jsis uložil, pojistku jsi zrušil, máš písemné potvrzení...o nic nejde...

Radikální změny navrhni paní Peake, ta má za úkol šetřit...šetřit se dá i omezením zbytečných úkonů a jejich zjednodušením...posílat značky a doklady poštou by stálo něco navíc, ale proč ne, když si to lidé zaplatí...

Podávat žádosti poštou bez zjednodušení úkonů považuji za nemožné...úřednice otevře obálku a zjistí že chybí pojistka, u další obálky bude chybět protokol z evidenčky, u další malý techničá atd...žádost enbdue psoepsaná, tedy neplatná atd...nevím kdo a jak by to doplňovakl a odstraňoval na dálku...a jak by ten člověk jezdil bez doklaldů, když staríé má odevzdat a nové mu přijdou poštou za týden...

Pokud by se změnila legislativa, proč ne? Ale zákon co je v parlamentu s poštovní služnou nepočítá

erikch*

nemusíme (jako stát sám o sobě) objevovat ameriku-stačí se trošku porozhlédnout po okolí(míněno západním směrem)-model Británie by byl ideální-vše lze řešit online,žádosti poštou atd.-ovšem ve chvíli,kdy něco nesedí,nedejbože není platné pojištění-bum prásk ihned natolik citelná sankce,že si nikdo nedovolí cokoli "ojebat"(leckdy rovnou odtah celého auta)...A takoví švýcaři-technická 1x za tři roky,povinné(obdoba) ještě o malinko levnější,nemluvě o úřadech,přístup,žádné nesmyslné poplatky atd.-a jak jim tam vše funguje,jsou svým systémem vzorem pro 4/5 světa...Jenže u nás-stát je prostě nenažraný,každá triviální záležitost x razítek,žádostí ,poplatků(za co 800,-převod? za pár kliknutí do klávesnice...,proč značky stojí 450,- kaček,přičemž hodnota i s distribucí asi 47,-korun-pomalu tisíciprocentní "marže",to není ani na atomový zbraně...) no a čeho tím stát docílí-přesný opak-ignorace,krácení,neplacení apod.,prostě lidi už toho všeho tady mají dost a jen zvýšením daň.zatížením to bude jen pokračovat...Bohužel nemám v oblasti "medializace" dost tvůrčí invence-kam všude pověsit výzvu a třeba v nějaký konkrétní den prostě nenatankovat ani litr pohoných hmot-tohle udělat každý měsíc ,to by stát "čučel",v tom globálu by to bylo sakra znát-to by byla pro stát-narozdíl od všelijakých stávek a demonstrací,opravdu citelná rána-a stejnou "zbraní" jako jedná stát se svými dan.poplatníky-zcela legální ignorací...

 

Potěšilo mne, že hovoříte o našem zákonodárci ve středním rodě :)) Poslanci jsou skutečně jak malé děti!

 

nu*
hodnocení

0x

vlastními silami, policie ze zákona neřeší občanskoprávní vztahy ani povinnosti někoho jiného

 

prochy35*
hodnocení

0x

Tohle bych neřešil. Měl jsem něco podobného, pán tankoval a ujížděl od benzinek , policajti otravovali předložil jsem smlouvu o prodeji a byl klid. Hlavně si schovejte doklady o prodeji , jinak bude problém

 

nu*
hodnocení

0x

podle zákona o odpadech hradí náklady za likvidaci autovraku poslední vlastník který je uveden v registru...

erikch*

nu-náklady na likvidaci hradí objednatel takové služby,stejně jako STK a sjednání povinného,a se jménem v registru to nemá nic společného...

nu, to slyším poprvé, takovouto informaci. kde že je to napsáno?

Díky

 

jarda3*
hodnocení

0x

Měl jsem to podobně, pánům od kriminálky stačilo oznámit, komu jsem auto prodal a byl klid, pak jsem z nich jen težko dostával nějaký protokol, že auto bylo ukradeno a sešrotováno, abych jej mohl odhlásit (normálně jsem na to prý neměl nárok, protože jsem nijak nefiguroval v případu, ale nakonec mi něco co registru stačilo, napsali) Asi jsem to ani dělat nemusel ale zase bych měl problém zrušit PR a pak zas CKP... Auto bylo na mě normálně přihlášeno, roky předtím jsem jej vlastnil a k odhlášce nedošlo, jen jsem jej dal kamarádovi, že se to pak nějak pořeší no a 4 roky se nic neřešilo, až začli vyšetřovat nějakou skupinu co kradla do šrotu vraky ;) .

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Petře, legální cestou to již neuděláte, jedině podvodem. (neexistuje nejde)

Udělal jste přestupek, který je po roce promlčen.

 

buss
hodnocení

0x

Jak chcete řešit něco, co není už vaším vlastnictvím? Ideální je si vše zařídit sám, proč věřit jinému více, než sobě? Jsou bohužel tací, co neplní, víra v dobro se ztrácí v této společnosti. Smlouvu opatrovat. Pojistku jste jistě vypověděl.

 

cafa*
hodnocení

Zdravim a díky za rady. Nechám to tedy být a případné požadavky od policie, ČKP nebo za likvidaci někde odstaveného vraku budu řešít zasláním kupní smlouvy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]