Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
problém: OA včetně pojistné smlouvy bylo psáno na rodinného příslušníka. Po určité době mi auto bylo darováno
v rámci rodiny a já jsem asi v eufórii po přepisu majitele ve velkém TP nenahlásil tuto změnu na pojišťovně (ano, jsem blbec, ale po 6 hodinách strávených na přepisu, byla návštěva pojištovny skutečně to poslední, na co jsem myslel). Takto (majitel AB v pojistné smlouvě, majitel XY ve velkém TP) jsem v naprosté nevědomosti fungoval asi rok, platil jsem ručení, vše bez problémů, pojištovna sama kontaktovala MNĚ, ačkoli jako vlastníka měla u sebe v papírech předchozího majitele, když jsme řešili například předpis ručení na další rok a zelenou kartu...Vše běželo OK - dokud jsem solil.
Nedávno jsem způsobil nedobržděním lehčí nehodu 2xOA, škoda na poškozeném je do 100.000. Pojišťovna vyhrožuje krácením plnění, člověk, co mi smlouvu nastavoval, to komentoval slovy "tohle jsme tady ještě nikdy neměli" ("whut"? - jedná se o jednu z největších pojištoven v republice). Podotýkám, že alkohol ani návykové látky tam nebyly, vozidlo pojištěné, já pojištěný, poškozený řidič úplně v pohodě, nic nenárokuje. Policie to uzavřela, že je to moje vina, dostal jsem správní pokutu, vše OK. Teď to leží na pojišťovně a čekám na vyjádření.
Stalo se tady někomu něco podobného? Jak je to s případným krácením? Dá se odvolat?
Díky!
Pojistné se vypočítává podle spousty parametrů, je to šílená takznaná pojistná matematika.
Jedním z parametrů je, bydliště a věk majitele a k tomu bydliště a věk pojistníka. Vše mají pojišťovny optimalizované podle statistik nehodovosti příslušných kategorií. Kromě toho, některé mají ještě přirážku (až 25%) za odlišného majitele.
Vy máte pojistku se špatnými údaji - majitel je jiný než je na smlouvě, cena pojištění je tedy vypočtená z nepravdivých údajů a pojišťovna po vás bude chtít adekvátní částku podle toho o co jste zaplatil méně. Dokonce by se dalo říct, že jste pojišťovnu úmyslně podvedl ve snaze mít pojistku levnější.
Pokud jste si to sjednával sám přes Klik nebo něco podobného na Internetu, tak je to jen a jen vaše blbost že to používáte.
Pokud jste si to sjednal u pojišťováka, tak se můžete obrátit se žádostí o náhradu škody na jeho firmu (údaje máte v záznamu o jednání s klientem). Pojišťovák nesplnil svou povinnost a nevyžádal si od vás k nahlédnutí velký technický průkaz.
Může pojistit i jiný, ale ne tímhle způsobem, že se nechá běžet původní pojistka. Při změně vlastníka je povinnost toto oznámit bez zbytečného odkladu pojišťovně a POV ze zákona končí dnem oznámení. Co je to bez zbytečného odkladu je otázka, ale určitě to není několik měsíců nebo let.. Pojišťovna škodu uhradí, ale může chtít rozdíl v pojistném který by byl při uzavření nové smlouvy.. Při uzavírání smlouvy je jedna z otázek "je pojistitel zároveň vlastník" Pokud je a nemá bonusy tak může být pojistné vyšší, stejně tak pokud není a pojistí to někdo s bonusama, tak taky bude pojistné vyšší (ale nemusí)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.