Nejste přihlášen/a.
Ahoj, zná tu někdo požadavky STK na opravu nosných částí samonosné karoserie? Zajímalo by mě, jestli mi projde přeplátování dílu plechem (1,5-2 mm) a následné přivaření (MIG) po celé délce, tj. bez vyříznutí původního plechu (momentálně nemám možnost vyndat motor a hořák by se tam po demontáži kladek měl vejít, ale bruska už ne).
Jedná se o spodní stranu (+ cca. 5-10 mm do výšky) předního nosníku u 1. generace Toyoty Yaris (P1). Nový se sehnat nedá a rezne to zevnitř (drží se tam voda), takže vyříznutím z jiného auta bych si s velkou pravděpodobností moc nepomohl.
Díval jsem se do příručky technika STK, ale tam je uvedeno jen to, že neodborná oprava se považuje za závadu, ale už jsem nenašel, jestli takto nazývají jenom prasárny typu montážní pěna + sklolaminát (příp. plech, ale přilepený, ne přivařený). nebo cokoliv, co nevypadá jako originál.
Olej u kladky neřešme, těsnění mám v plánu brzy vyměnit při výměně oleje.
Noo, pamatuju si plátování Š100 ipou... a jezdilo se
Osobně bych se na toto nevrhl, nechal bych to u klempíře, ať si poradí. Tj. demontáž všeho možného a po opravě samozřejmě nástřik. STK pak opravený plech řešit nebude. Vidí, že se o vůz někdo stará a není to zmíněná pěna
Tak jak to odšalujete, udělejte komplet nástřik podvozku. Jednak to bude stejně dobré pro další 2 roky, které chcete jezdit, když už chcete investovat. No a druhak to bude znak pro STK, že vůz měl generálku podvozku a nebude šťourat do jedné části nosníku... Taky to chce po zaschnutí nástřiku projet pár kaluží a bláta... - vůz na TK má přijet čistý, ale podvozek nikdo umývat nebude :D