Nejste přihlášen/a.
dobrý den, koupili jsme si Hyundai 10,-1.2 ,rok výroby 2009, nemáme knihu návodu k autu , vyjeli jsme a zamlžují se nám okna, klimu nemáme, jen ruční ovládání. vyzkoušeli jsme všechny kolečka polohy a pořád se to zamlžuje, prosíme o radu
No...s vnitřní cirkulací vzduchu se Vám neodmlží sklo ani u Mercedesu...
Takže si zapněte to prostřední tlačítko v horní řadě nikoliv to levé...
Pravé se na fotografii hodně leskne, ale asi to bude odmrazování zadního skla.
děkuji za odpověd, vyzkoušíme, a můžete mi prosím tedy říci, k čemu je to levé tlačítko,kdy to použít,, u toho uplně v pravo máte pravdu, děkuji
Levé tlačítko - tedy vnitřní cirkulaci je vhodné použít tehdy. kdy není žádoucí vpouštět do kabiny vzduch z venčí - typicky třeba v tunelech , při jízdě za autem co kouří jako ucpaný kamna, při jízdě do Věže ( pro nezmalé místních poměrů - je tam kafilérka)
promon: přesně tak. Ovšem vnitřní cirkulaci vzduchu nelze dlouho vydržet. Třeba v létě (a ještě v autě bez klimatizace) je to poznat snad po třech vteřinách...
Promone-Věž u HB?
Jinak vnitřní cirkulaci jsem snad ještě nepoužil. Jinak v zimě dávám na podlahu noviny-vysají vodu z břečky na botech a pak popelnice a nové (suché) před dojezdem a po dojezdu hoooodně vyvětrat ...
to tlačítko je na výhřev zadního okna...kolečka na sporáku má dobře nastavený, jen bych sázel na zacpanej přívod vzduchu k topení.Takže vyměnit kabinovej filtr a vyházet listí a podobnej brajgl...
Vnitřní cirkulaci lze použít na chvíli, když je velká zima, než se ohřeje motor. A každopádně zapnout foukání na přední okno. A ventilátor tak stupeň 2, nebo 3.
Je zapnutá vnitřní cirkulace vzduchu (nahoře levé tlačítko co svítí zeleně) = vzduch do kabiny nejde zvenku, ale jen se točí uvnitř kabiny. Používá se pokud jedete za čoudícím autem a je dobré mít to puštěné jen chvilku.
= zmáčknout prostřední tlačítko tj. pustit vzduch zvenku.
Pokud to nepomůže, tak ověřit zatékání z "torpéda" (ucpané odtoky před čelním sklem), ucpaný výtok kondenzátu klimatizace, bláto v kabinovém filtru atd.
PS: Výhřev okna je to pravé.
Staci pootevrit zadni okenko jen mala skvira vyrazne pomuze vetrani dale udrzovat skla cista a nekourit ve voze.
ještě lepší je pořídit si "ofuky" -pak lze i parkovat před panelákem s pootevřeným okénkem!Akorát je chyba ,že dnešní "ofuky" jsou moc úzké. Na seatu z roku 1985 jsem mohl díky totmuto oevří okno ,aniž to bylo vidět snad na 8 cm! u soudobých jen na 1.2 cm ,ale i to musí stačit,využívám to docela dost a nemám problém se zamlženými okénky zevnitř.Viz 1, odpo. jinak zamrzlé okno poleju hoprkou vodou a pak se po zahájení jízdy nemlží!(také jsem zde o tomto psal!)
diesele s tou radou s horkou vodou opatrně, nebo to vezme někdo doslova a chrstne si vodu z hrnce z plotny na okno
možná se budete divit, ale polívalo se to i vodou z varné konvice a sklo neprasklo... jenom to nesmí mít pavoučka, to by asi mohlo polevit.
Vroucí bych se už bál, ale teplá je v pohodě. Pokud to rupne, tak kvůli pnutí ve skle které tam bylo už předtím (chybná montáž skla) nebo pavouk který se rozleze...
Mrknul jsem na youtube a skutečně tam je video, kde frajer vaří vodu na sporáku a pak ji leje na sklo , ale vzhledem k ceně skla a výměny bych to asi nedráždil
Vlažná nebo spíš chladnější musí v mraze stačit.
U několika aut jsem měl možnost vyřešit problém mlžení oken odstraněním "těsnení"u zadní nápravy - v kufru auta. Pod tapecem jsem měl určitý filtr... po odstranění ve voze vzduch lépe cirkuloval, ale na druhou stranu je v zimě větší zima.
Je dobré se o vlhkost ve voze starat nonstop - resp. o sucho. Pokud parkujete venku, pravidelně dávejte do auta několik novin, třeba na podlahu. Tyto měňte... Případně se dají dávat do šuplíků a dveří takové ty odvlhčovací sáčky
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.