Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám přednost?

Od: aloisb® odpovědí: 148 změna:

Na poslední cestě na chalupu se mi stalo, že jsem zastavil na stopce (jako červený) a několik řidičů přijíždějících do křižovatky po mé levé ruce (jako modrý) se klidně rozjelo a nedalo mi přednost. Z mého pohledu mění hlavní silnice v křižovatce směr doprava a tak já dávám přednost všem vozidlům přijíždějícím po této silnici zprava. Domnívám se však, že značka před mým vozidlem STOP nemá vliv na to, že mám přednost před vozidly přijíždějícími zleva (jako modrý), i když oni před křižovatkou zastavit nemusejí.


Mám přednost?

 

 

148 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar martincakl

Tady je opravdu těžké hrát si na pravdu.

Tu křižovatku vymýšlel..a hlavně značil nějaký blbec..Ale co se dá dělat.

Ona ta hlavní po které jako že jedete Vy, je myšlena doprava ale jako že v tom "odlehčovacím" pruhu...to je hlavní a tam máte (měl byste přednost), ale když popojedete až za ten "odlehčovací pruh", tak už jste na vedlejší a máte tam stopku.

Musíte zastavit...ale modré auto, to má na své silnici značku "dej přednost v jízdě" a mělo by Vám tudíž dát přednost zprava--

Ale raději se "kousnout" než trvat na pravdě a mít zmačkané plechy...

 

barbakan*
hodnocení

2x

Nikdy jsem neviděl, aby na hlavní silnici byla značka STOP!

Podívejte se na Street View - fakt to tak mají ! To se za střízliva nedá vymyslet *smich*

hodnocení

Máte pravdu, hlavní uhnula před křižovatkou doprava, ale bez vyznačení na dodatkové tabulce.

jabraka*

Znám silnici v okrese Příbram,kdy silnice přejíždí přes letištní plochu.A před vjezdem je značka STOP...

JABRAKA

 

hodnocení

2x
avatar arne1

Špatně ses díval. Ta stopka není na hlavní silnici před křižovatkou, ale až v křižovatce když už nejsi na hlavní, hlavní už v tom okamžiku odbočila doprava (je tam dokonce ostrůvek).

Můžeš si to znovu důkladně prostudovat.

zde

Tak ono je otázka, kdo se blbě díval, že? Ta stopka je tam proto, že když jedu od Vrutice - tedy po hlavní, tak mi musí dát přednost ti, co jedou k nádraží.

Hlavní totiž ten ostrůvek objíždí - je tam dokonce směrová šipka.

google.cz/...

hodnocení

Ano, ten projektant byl asi dopravní diletant. Pokud už někdo nepokračuje po té hlavní doprava, tak by u té stopky měla být příkazová modrá značka "rovně nebo doleva" a tím by se vše vyjasnilo.

hodnocení

To promon : Díky za Váš obrázek, ale překvapilo mne, že i ten, kdo zahne před křižovatkou doprava na ten připojovací pruh, tam na ostrůvku pak má značku "Dej přednost" :o)) To znamená, že ti, kteří přijíždějí od nádraží a podařilo se jim vjet do křižovatky, mají přednost před vozidly, která jela po hlavní silnici a zatočila vpravo. Možná jsem zde mystifikoval uvedením na obrázku dodatkové tabulky s vyznačením tvaru křižovatky - asi tam žádná nebude *zed* To by pak bylo výhodnější zatáčet doprava až na té stopce.

Tak jsem se na to kouknul ještě jednou a hlavní silnice se před křižovatkou vlivem dopravního značení úplně ztrácí a platí toto značení a přednost zprava. Prostě český

hodnocení

Nyní se podívejte na dopravní značení na silnici od nádraží :

google.cz/...

Tam je dokonce dodatková tabulka s vyznačením tvaru křižovatky, která ovšem neodpovídá skutečnosti !

hodnocení

Tak se omlouvám, ta značka "Dej přednost" umístěná na tom ostrůvku platí pro ta vozidla, která už vjela do křižovatky, ale

musí dát přednost těm, která jedou po hlavní, která před křižovatkou zahýbá doprava (ale není to tam nijak vyznačeno).

 

hodnocení

2x

Ta křižovatka je označená jinak, než uvádí tazatel, stačí si řádně prohlédnout Street View, kde je také možné zjistit související dopravní značení. Ovšem je označená špatně především z pohledu řidiče modrého vozidla, který má dát podle značení přednost řidiči červeného vozidla, ale zároveň řidič červeného vozidla, pokud pokračuje rovně, má "stopku". Tedy mají si dát přednost navzájem, což je nesmysl. Bohužel teď musím pryč, večer si k tomu sednu a zkusím udělat pořádný rozbor a návrh správného dopravního značení té křižovatky.

hodnocení

Těším se na to, pokud to nebude kruháč*palec* Sám jsem úspěšně vyřešil již jednu křižovatku nad náměstím v Žandově u České Lípy, kdy mi Policie ČR dala za pravdu a Správa silnic ÚK pak provedla dopravní značení podle mého návrhu.

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Každý si myslí, že to ví nejlépe, já samozřejmě taky.

Nejdříve sdělím, že RA 252 má NAPROSTOU parvdu. rojektrant nebyl opilý, ani magor, naopak znalý předpisu.

Ta STOPka tam je proto, aby červené vozidlo, které jede rovně nebo vlevo bylo více upozorněno, že musí dát přednost vozidlu jedoucí rovněž po hlavní silnici, z pravé strany. Toto značení je na více místech v ČR, již před časem se podobné řešilo na jiné poradně.

Modré vozidlo musí dát přednost červenému. Dát přednost jsem zvýraznil, aby bylo jasné, že je to právní povinnost. Teď z praxe těchm kteří to tam znají. Červené vozidlo musí zastavit a znava rozjet. Modré zná situaci, ten nemusí zastavovat a může projet, páč dodržel zákona 361/2000, §2, odst:q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy,

Pokud by se ale trošku opozdil, nebo byl jiný časový sled události, došlo by k nehodě, tak modré auto nedodrželo citovaný předpis a porušil ho.

Takže se klidně sjedme 3x na stejném místě a vždy vyhodnotíme situaci jinak.

Pokud někod tvrí, že to jsou dvě křižovatky, tak se mýlí. Další mýlka je, domnívat se, že když mám před sebou stopku, že nejsem na hlavní. Ale jsem, jako v jiných podobných křižovatkách.

Na závěr, Toníku, máš naprostou pravdu, máš přednost před modrým autě, ale jak jsem již napsal, on klidně projede a přitom dodrží předpis.

Dokonce je i rozsudek soudu, že nemusíte dávat přednost všem vozidlům jedoucím po hlavní silnici, ale jen těm, které neohrozíte a neomezíte, tak jak je popsáno v citovaném předpise.

Jak jednoduché což?

Když na tuto křižovatku,

mapy.cz/...

(ne)umístíte na sloup veřejného osvětlení, pod zrcadlo STOPku, změní se průběh jízdy vozidel?

pěkně vysvětlelno, souhlasím, přesně tak to má být, bohužel praxe tam ukazuje kolik lidí je držiteli řidičského opravánění a kolik idí je řidiči

pest, díky, stále tvrdím, že na povinné školení mají chodit všichni řidiči.

Milane, nebudu tvrdit, že nemáš pravdu. Ale bohužel přestože tu pravdu máš, je to DZ nesmyslné z hlediska vlivu na řidiče a na případné následky. Pokud tam ty značky nebudou, je situace úplně jasná (tak, jako v situaci z tvého odkazu). Jejich instalací dochází k ovlivnění vnímání řidiče, popř. u některých i k jejich zmatení. A to je právě věc, se kterou projektanti neumí kalkulovat, protože nechápou, že většina lidí může jejich fakticky správný návrh vnímat jinak než oni.

Dělal jsem dopravního inženýra dost dlouho a vždy jsem se snažil, aby navržená situace byla především srozumitelná pro maximum řidičů. Pokud by za mého působení došlo k návrhu této situace, fakticky správnému, nepustil bych ho s odkazem na negativní ovlivnění bezpečnosti provozu na té křižovatce.

satam: A potom, když neumíme vyřešit křižovatku, nastoupí naše oblíbené "flákneme tam kruháč, ten vše vyřeší". U nás se tak děje snad obden. V našem městě je lehce problematická křižovatka, jejíž zjednodušení se dá vyřešit instalací dvou dopravních značek v hodnotě několika málo tisícikorun. Ale návrh? Kruháč za několik milionů.

Zrovna zde by by ten kruháč byl na místě, nemyslím kvůli zbytečenému značení ale vzhledem k provozu a i ke skutečnosti, že jsou zde stavebniny, sklad stavebnin, nedaleko silo a velkoobchod se zeleninou, tudíž provoz vetších vozidel a občas i potřeba se někde otočit, cemu by ten kruháč taky prospěl. S nesmyslným umísťovaním kruháčů - kousek odtud Roudnice nad Labem ulice Alej 17.listopadu - takzvaná olimpysjká - pět kruhů :D Roudnice je všeobecně městem kruhových objezdů z nichž jen tak 1/3 má smysl

No, pánové, když je řeč o kruháčích - v Náchodě na sebe dodnes strany hází, kdo za to může, že je tam mají. Zrušili semafory a nahradili je kruháky a denně mají několikakilometrové postávající kolony až za Vysokov ..

Ra, ale když tam budou semafory, bude to ještě horší, jako to tam bylo předtím. Je obecně známo, že kruháky mají větší propustnost křižovatky a menší následky při nehodě.

Milane, dostali jsme se trochu jinam, ale tady souhlasím s ra252.

U nás v Chebu byla křižovatka, řízená SSZ, do křižovatky z každého směru 2 pruhy. Chytré hlavy vymyslely kruháč a jelikož bylo málo místa, vymyslely jednopruhový. Už před 20 lety vyplynulo z hodnocení projektu (hodnocení dělalo CDV Brno), že ten kruháč snad vyhoví na tehdy současný provoz, ale za 20 let (což pžadovaly a snad ještě požadují příslušné normy) bude totálně nepropustný. Jak myslíš, že to dopadlo? Nejdřív v pátek odpoledne, dnes už každý den odpoledne se ke kruháči táhnou několikasetmetrové kolony vozidel. Částečně to má na svědomí neschopnost českých řidičů projíždět kruháčem plynule, ale hlavní podíl je v nesmyslném návrhu, který příslušné orgány protlačily. V té době jsem dělal dopravního inženýra, bohužel jsem byl "utlučen" a nepodařilo se mi nesmyslu zabránit.

Ty semafory, navíc "inteligentní", by při zachování 2 pruhů do křižovatky, zvládly situaci daleko lépe.

Nemůžu komentovat, nezmám to.

K té křižovatce v HK:

Mysli si, co chceš. Ale nedej Bůh aby tam někdo "nacpal" nějaké dopňující a rádoby bezpečnost provozu na PK zlepšující dopravní značení. Ta křižovatka je podle mě naprosto srozumitelná a pokud řidič dodrží vše, co dodržet má, nemůže mít při průjezdu touto křižovatkou problém.

Takže stojím za svým názorem: Méně je někdy (spíše často) více. A tento názor zastávám obecně, když vidím, jak jsou naše komunikace "přeplácané" zbytečným dopravním značením. A když se podívám na vodorovné DZ, je mi často do pláče z toho, co naši "garanti bezpečnosti provozu na PK" dokáží stvořit.

K té křižovatce u nás v Chebu dodám za chvíli snímek.

Pro Milana: Křižovatka v Chebu:

mapy.cz/...

Jen doplním, že levé rameno je otevřené cca 2 roky, předtím bylo zaslepené. A na tu původní situaci pasuji své názory.

OK, já nechtěl popis křižovatky, jen sdělení, jak bude probíhat přednost, když tam (ne)bude STOPka.

Klikni na Tvůj odkaz, mne to nejde.

Našel jsem to jinda, a nevidím problém?

mapy.cz/...

Nějak mi to nejde, pošlu za chvilku.

mapy.cz/...

Milane, ta křižovatka v HK podle mě funguje dobře. Doplněním "stopky" se z toho udělá sice zákonný, ale stejný paskvil, jako v případě, na který se ptá Tonda. Nevím, co bych k tomu víc řekl.

Milancukrar 18:21 - ta propustnost kruhaku není až zas taková samozřejmost. Např v Č Krumlově, kde byl první semafor v ČK okresu( starší pamětníci znají), tak před nedávnem dostala módní kruhový tvar. Ale před cca rokem se opět vracel starý model klasické křižovatky se semafory, kvůli totálně zaspuntovanemu kruhaku- je to ten u Mlýna.

 

hodnocení

2x

To,že je niekde menej známa kombinácia značiek neznamená,že sa aj niejako inak zmenia všeobecne zaužívané predpisy na základe paragrafov.

Ako vodič červeného idúci po hlavnej vo všeobecnosti dávam prednosť oprotiidúcim vozidlám idúcim po hlavnej pri odbočení doľava.To ,že táto povinnosť je zvýraznená značkou STOP,daj prednosť v jazde v križovatke nijako nieje v protiklade k inému paragrafu,len trochu omedzuje vodiča červeného auta pri odbočení v križovatke do prava,že musí zastaviť. To obmezenie je tu kompenzované odbočovacou cestou pred križovatkou. Čiže nijako neprikazuje dávať prednosť vozidlám idúcim po vedľajšej ceste.

Ako vodič modrého vozidla idúceho po vedľajšej dávam prednosť vozidlám idúcim po hlavnej a z prava. Ako vodič sa riadim dopravnými značkami platnými v mojom jazdnom a neberiem v úvahu značky pre iné smery jazdy a už vôbec sa neriadim predpokladaním niejakej značky,ktorú ani nevidím.

Ak by na tejto križovatke došlo ku kolízii modrého a červeného vozidla,tak vina by bola pripísana vodičovi modrého auta.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Podle mě máte pravdu - ta křižovatka je podle mě překombinovaná, ale to nemění nic na podstatě, že ten modrý je na vedlejší silnici a tudíž musí dát přednost vozidlům jedoucím na hlavní.

Že tak mnohdy neučiní - no to je , bohužel, realita našich silnic, blbců za volantem se najde skutečně pozoruhodně velké procento...

hodnocení

Jak může řidič červeného vozidla při současném značení této křižovatky vědět, že modré vozidlo není na hlavní silnici? Stojí totiž před značkou STOP ! Dej přednost vozidlům na hlavní silnici !

Toníku, ale to snad nemyslíš vážně.

Jak může řidič červeného vozidla při současném značení této křižovatky vědět, že modré vozidlo není na hlavní silnici?

Vždyť sám stojí na na hlavní silnici, minul značky, které mu to jasně říkají.

Stojí totiž před značkou STOP ! Dej přednost vozidlům na hlavní silnici !

Ano, musí dát přednost těm co jedou po hlavní, a ze značení na křižovatce ví, že to je vozidlo zprava.

Neříkej, že to nevíš, že hlavní je doprava. Páč to vědí všichni řidiči na křižovatce, i někteří zdejší poradci, kteří se domnívají, že řidič modrého auta vyhodnotil situaci , že ho červený pouští.

 

asd1
hodnocení

0x

Dobrý paskvil :D V každém případě modrý musí dát přednost červenému.

Proč myslíš? Modrý tam má jen trojúhelník, červený pokud jede rovně tak stopku

Protože obě značky znamenají dát přednost v jízdě a červený je po pravé straně, tedy má přednost?
Ovšem bez vyznačení tvaru křižovatky je to celé totální prasárna.
hodnocení

To arne1 : Když zastavím u té stopky, tak mohu jet i doprava a přesto mi modrý musí dát přednost*ua*

 

petr73
hodnocení

0x

Samozřejmě že máte přednost před vozidly zleva. A samozřejmě taky lidi, co to tam znají, vědí, že musíte zastavit, takže to stihnou před váma.
A samozřejmě taky chápu všechny diskutující co tvrdí, že takovou věc projektant nemohl navrhnout zastřízliva. Tohle místo neznám, posuzuju to jenom podle streetview, ale těch rezolutních jedinců se zeptám co by bylo, kdyby byl po hlavní silný provoz, a já potřeboval jako modrý jet rovně? Chvíli jede "vláček" zprava, potom zase "vláček" zepředu, vjet se tam nedá. Tím, že se provoz po hlavní zprava oddělí, dávají "modrá auta" dvakrát přednost vždy jen jednomu směru, místo aby čekaly, až bude volno najednou z obou stran.

 

radis
hodnocení

0x

"Modré" vozidlo příjíždějící z leva v tomto případě musí dát přednost všem vozidlům jedoucím po hlavní pozemní komunikaci.

Přednost a situaci na křižovatce poměrně dobře vyobrazují a upravují svislé dopravní značení "hlavní komunikace" a dodatková tabulka "tvar křižovatky".

Tedy "červené" vozidlo, jedoucí po hlavní pozemní komunikaci má přednost před "modrým" vozidlem, zároveň však musí "červené" vozidlo dát přednost vozidlům jedoucím v protisměru po hlavní pozemní komunikaci.

hodnocení

Červené vozidlo má v protisměru vedlejší silnici, ale pokud by chtělo odbočit vlevo k nádraží, tak by muselo dát přednost těm protijedoucím přijíždějícím od žel. přejezdu.

 

pestn
hodnocení

0x

jéé naše slavná křižovatka :D :D a davy tápajících a zmatkujících pražáků co jedouna chaty :D nic ve zlém...praxe která tam funguje již desítky let, byť nevím jestli to má pořádně oporu ve vyhlášce, ta Stopka se bere jen jako zdůraznění že vlastně odpočujete z hlavní doleva, alespoň místní to tak řeší, takže přednost přeed autem máte, dokonce, a učili to tak i v autoškole pokud z vaší poziceodbočujete vlevo máte přednost před protijedoucím, který přijíždí proti po vedlejší, nikoliv předtím co jede z prava po hlavní. Praxe? zmatky a zmatky, zvláštěpátek odpolede a neděle večer, v uvozívkách je to tam jak v Indii rychlejší vyhrává. Docela se divím že tam ještě není kruháč, zrovna zde by měl smysl a je na něj místo a točit zde soupravu dvou valníků za traktorem je taky lahůdka, kousek odtud je silo, kruháč by prostě bodnul :D

hodnocení

Zdravím Polepáka a jsem rád, že to zmatečné dopravní značení uznáváte. Také mne napadlo, že by kruháč byl nejlepším řešením a vešel by se tam v pohodě*frajer*

Jen s tou předností před protijedoucím, pokud zastavíte na té stopce a jedete doleva, nemáte pravdu a mohlo by se Vám to vymstít*zed*Když stojíte na té stopce, tak jste totiž už na vedlejší silnici !

pestn

no to je právě ta otázka, ale vzhledem k tomu že to nění nějak rozlišeno dále, považoval bych to za jednu křižovatku, pokud by tam ta stopka nebyla jak píše Satam pod námi, tak přednost při odbočení vlevo před protijedoucím mám, dávám přednost jen autům, co jedou po hlavní zprava, na téhle křižovatce se nevyplátí si přednost vynucovat. Jinak situaci co popisujete jsem tam ještě nezažil, co byl větší problém tak ze směru od nádraží, máte z vedleší přednost vůči těm co jedou od přejezdu zleva také po vedlejší, v téhle situaci jsem tam zažil tak nějak nejvíc přetahování a gestikulování, ono přeci jen od nádraží je provoz minimální, ale od přejezdu naopak někdy maximální.

zde pro odlehčení,z této křižovatky, sice jel po hlavní, sice jel asi 45 dle tachografu, nic tedy neporušil, ale stejně to neklaplo :) litomericky.denik.cz/...

hodnocení

Kdyby tam ta stopka nebyla, tak která by byla podle Vás hlavní silnice? Ta vpravo nebo ta vlevo od toho ostrůvku? Nebo obě?

Ta stopka vůbec nemá vliv na to, která silnice je hlavní a která vedlejší. A trvám na svém názoru, že ta stopka jen mate řidiče a zhoršuje podmínky bezpečnosti provozu na PK!

hodnocení

To satam : Prosím, abyste odpověděl na stejnou otázku, kterou jsem položil Milanovi : Jak pozná řidič, který zastavil na té STOPce, ze současného dopravního značení, která silnice je hlavní? Musí to poznat, jinak by nevěděl, kterým vozidlům má dát přednost. Značka mu přikazuje dát přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici a nic jiného !

Toníku jasně že to pozná, že je na hlavní, páč zná značky.

google.cz/...

Vidíš tam značku?

hodnocení

Ano, značky znám a vidím, že dodatková tabulka neodpovídá skutečnému tvaru křižovatky. Hlavní silnice mění směr vpravo a ten, kdo jede přímo, z ní vyjíždí na vedlejší, kde má značku STOP! Dej přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici. Vůbec nehraje roli, že ta vedlejší silnice je dlouhá cca jen 10 m. Ta dodatková tabulka také ukazuje, že silnice od přejezdu a od nádraží jsou také vedlejší.

Omlouvám se, že neumím zobrazit situaci na wiew street, na tuto dodatkovou tabulku jsem si nemohl vzpomenout. Správně by na dodatkové tabulce měly být vyznačeny oba směry hlavní silnice a mezi nimi ten kousek vedlejší. Jenže to bychom asi chtěli od těch dopraváků moc*pusa*

Toníku, opět jseš mimo, ale promiň u Tebe mne to nepřekvapí. Od doby řešení zatáčky a křižovatka. Musíš vědět, že řidič vjde do křižovatky a po celou dobu jede ve stejné situaci. jedeli po hlavní celou dobu průjezdem křižovatkou jede po hlavní. Nikoliv tak, že nějaká část vozidla je ještě na hlavní a jiná část vozidla je již mimo křižovatku. Je jesné, že v tomto případě jede červený po hlavní, celou dobu, jen musí dát přednost vozidlům, se kterým se kříží. Naprosto nirmální situace, přesně tak jako na odkazu na křižovatku v HK.

Pokud si ale chceš ohýbat předpis podle svých výkladů, prosím, klidně to dělej.

hodnocení

Milane, už jsem si svoji chybu uvědomil a omlouvám se. Máš pravdu, že řidič červeného vozidla je stále na hlavní silnici, i když zastavil na té STOPce. Trvám ale na tom, že tato značka nemá na hlavní silnici co dělat a vidíme, jaké komplikace způsobil ten, kdo ji tam nařídil instalovat*afro*

Toníku, omluvu přijímám, ale není důležitá. Spíše je důležité, abys uvěřil tomu, že tam je značka legálně a podle zákona. To že se někomu nelíbí, že může neznalým řidičům dělat problémy, to je fakt.

Ale když zastaví vozidlo před značkou, nebude vědět co dělat, ostatní někteří taky nebudou vědět co dělat, tak nemůže dojít k nehodě. Páš všichni čekají, co udělá ten druhý.

Nebo máš snad pocit, že tam je nehoda na denním pořáku?

hodnocení

Milane, vznesl jsem dotaz na BESIP, to jsou odborníci, kterým uvěřím. Budu Tě informovat, jak odpověděli.

hodnocení

Milane, tak ten nápad osadit takové dopravní značení, aby řidiči nevěděli před křižovatkami, co dělat, si dej patentovat. Pokud ho schválí Ministerstvo dopravy, tak budeme mít na křižovatkách nulovou nehodovost.*ua*

 

hodnocení

0x

Vracím se, jak jsem slíbil. Jsem rád, že jsem měl čas přemýšlet a ujasnit si celou křižovatku.

Základní zádrhel už jsem uvedl: Nesmyslné vzájemné dávání přednosti. Tím zároveň odpovídám na původní dotaz: Přednost nemá bohužel žádné z těch dvou vozidel. A vidím 2 možnosti řešení. Naváži na tvrzení některých rádců v jiných "křižovatkových" tématech a beru křižovatku jako jeden celek, ne jako dvě oddělené křižovatky, k čemuž svádí nesmyslně použité dopravní značení. Takže:

Buď 1. Odstranil bych obě DZ upravující přednost (P04 a P06), umístěné na tom "ostrůvku". Po kontrole rozhledových poměrů bych v případě potřeby vyměnil DZ P04 na komunikaci s modrým vozidlem za DZ P06. Pokud pak budou řidiči dodržovat obecná pravidla o přednosti v jízdě + instalované DZ, nemělo by docházet k nedorozuměním.

Nebo 2. Především v zájmu zdokonalení zajištění bezpečnosti provozu na PK bych odstranil tu jednosměrnou "odbočovací nudli" hlaví komunikace, čímž by se křižovatka změnila na klasický tvar a veškeré dohady a potíže by byly eliminovány. Ze Street View je zřejmé, že i bez onoho ramene má křižovatka víceméně vyhovující oblouky a nedošlo by ke zhoršení průjezdnosti.

Jestli jsem něco opomněl, prosím o upozornění.


doplněno 24.11.18 21:37:

Zajímavé je, že při značení té křižovatky nikoho nenapadlo stejným způsobem řešit i ten druhý "ostrůvek". Tam platí v podstatě obecná pravidla přednosti a za předpokladu, že se jedná o jedinou velkou křižovatku je v souladu s nimi i DZ. Tam nejspíš ani nyní žádné problémy nejsou.


doplněno 26.11.18 00:19:

@aloisb: Jak jsem uvedl, jedná se o jedinou křižovatku a to červené vozidlo je stále na hlavní silnici, a to dokud křižovatkou neprojede. A právě z tohoto pohledu je ta DZ P06 (Stopka) nesmyslná.

Ta "získaná" přednost zprava je také nesmysl, nemůže tady platit už proto, že obě vozidla mají před sebou DZ P04, resp. P06, přitom modrému vozidlu dodatková tabulka říká, že červené auto jede po hlavní silnici a červenému autu dopravní značení neposkytuje žádné relevantní informace, pouze mu bez zjevné příčiny nesmyslně přikazuje zastavit na hlavní silnici(!), když předtím mu dodatková tabulka pod P02 poskytuje úplně jinou informaci.

Takže vzniká situace, kdy řidič modrého auta dává přednost červenému, ten však zastavuje a řidič modrého auta se domnívá, že se červený své přednosti vzdává. Tady nějaký dopravní inženýr z jednoduché situace vytvořil uměle velmi kolizní situaci. Za to by zasloužil nejméně bejzbólkou po zádech a nechat mu zaplatit všechny škody, které vznikly z nehod jeho paskvilem zaviněných!

hodnocení

To satam : Nemohu souhlasit s Vaším úvodním názorem, že přednost nemá žádné z těch zobrazených dvou vozidel. Jakmile totiž červené vozidlo jelo přímo a zastavilo na STOPce, tak se ocitlo již na vedlejší silnici stejně jako modré a získalo před modrým vozidlem přednost ZPRAVA.

Pro přehlednost by se měl směr od Litoměřic vybavit dodatkovou tabulkou s vyznačením tvaru křižovatky nebo zde vybudovat kruhový objezd.

Satam, omlouvám se, ale v doplnění nemáš pravdu. Zkus rozebrat můj příspěvek v 17:54. Čekám na oponentůru, i když mi lichotí i pochvala...

Bohužel modrý nemůže vědět, že má před červeným přednost, protože má špatně vyznačený tvar křižovatky a tedy předpokládá, že je červený na hlavní silnici.

Miki, ale modrý nemá přednost před červeným!

Správně předpokládá, že je červený na hlavní. Špatně vyznačený tvar nemění hlavní silnice.

Pokud míjím značku "stůj, dej přednost v jízdě", nejsem přeci na hlavní a nemám přednost. Není vyznačen tvar křižovatky, takže hlavní pro mě skončila přijetím první (části) křižovatky, a následuje značka přikazující mi dát přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici. Ale já nevím, která to jsou, protože neznám tvar křižovatky.
Je to celé zmateně značený nesmysl.

Miky, mýlíte se, jste stále na hlavní silnici, jen místní úpravou je dána značka STOP. Nelze průjezdem křižovatkou měnit její význam z hlavní na vedlejší. měl jsem známého, který tvrdil, že do půlky jede po vedlejší, a druhá půlka křižovatky je hlavní. Ale tak to přeci není.

Koukněte na můj odkaz na podobnou křožovatku, jak to tam proběhne?

hodnocení

To Milan : Ahoj, jsem potěšen, že jsi se také zapojil do diskuze. Pokud jsi přesvědčen, že i na hlavní silnici může být umístěna značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", tak si prosím přečti ustanovení zákona :

§ 22

Jízda křižovatkou

(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.

Z tohoto důvodu je dodatková tabulka ve směru od nádraží skutečně zmatečná a neodpovídá skutečnosti. Jakmile jedu od Litoměřic a nezahnu doprava kolem toho ostrůvku (to je ta hlavní silnice), jedu přímo a zastavím před tou stopkou, tak už jsem na vedlejší silnici.

Toníku, ale nelze si přeci vytrhnou nějaký kus znění zákona, k úplné jiné situaci a domnívat se, že je to správně a pasovat ho do jiné situace.

Hned v úvodu cituješ, že přijíždí po vedlejší, ale to není tento případ. Takže musím doplnit info ze zákona, přesněji citaci ra252 nahoře, o umístění značky do křižovatky. Pan Ra252 a jen pár jedinců zná předpis a pochopili situaci, která je v ČR častá.

Nevím, proč někdo ze své neznalosti napíše, že je to paskvil, projektant blbec a podbně. Jen kvůli tomu, že neznáme pravidla, nadáváme jinému?

Zamylste se na chvilku, když tam značka bude, nebude, bude ,nebude. Jak se bude postupovat, stále stejně. jen musí zastavit, i když nic nejede. To je jediný rozdíl. Právě proto, aby vozidlo MUSELO zastavit, je tam ta značka. Proč tam je, to by musel zdůvodnit někdo z dopravního odboru obce, města, páč je to uloženo ve spisu.

Tady jde hlavně o to že hlavní silnice je největší provoz, kdysi ještě větší než byla dálnice atd. Takže on ten ostrůvek tak marný není protože doprava se odbočuje v podstatě pořád v opačném směru se také jede plynule a těch pár aut co chce jet rovně se schová za ostrůvek a nikoho nebrzdi. Představte si to bez ostrůvku ten co by z hlavní chtěl jet rovne, tak v případě menší křižovatky brzdí provoz za sebou pokud musí dát přednost proti. Sám jsem názoru že vzhledem k dnešní situaci by zde byl lepší kruhový objezd, ale svým způsobem ta křižovatka je tam více jak třicet let a funguje, a to dříve tam byl provoz hustejsi než dnes.

pest, naprostá pravda. Je vidět, že přemýšlíte.

hodnocení

Milane, tak Ti ještě jednou kopíruji znění předpisu, který upravuje umístění značky "Dej přednost" a který uvedl nick Ra252 :par 8 f)"Stůj, dej přednost v jízdě!" (č. P 6), která označuje vedlejší pozemní komunikaci; značky se může užít iuvnitř větší nebo složitější křižovatky, kde se řidiči přikazuje, opakuje nebo zdůrazňuje povinnost dátpřednost v jízdě a kde je řidič povinen zastavit vozidlo;V zaměstnání jsem pracoval s právními předpisy a také jsem jich několik v oboru bezpečnosti práce vytvořil, takže vím, že není možné, aby v pokračování nějakého ustanovení byla popřena jeho základní myšlenka. Zde je tou základní myšlenkou fakt, že značka č. P6 označuje vedlejší pozemní komunikaci - a přes to, jak se říká nejede vlak ! Znamená to, že pokud se značky užije i uvnitř křižovatky, tak to musí být vždy na vedlejší silnici !Jiná věc je také fakt, že se v poslední době tato značka zneužívá i tam, kde skutečně není potřeba. Je to například ve Velvarech, kde při vjezdu na náměstí ve směru od Kralup je do obou směrů hlavní silnice dobrý rozhled. A opět zde vzniká riziková situace, kdy stojím na té zbytečné stopce a zleva z vedlejší silnice mi nedává přednost zprava vozidlo a drze vjíždí do křižovatky. Zde je užití značky P6 opět kontraproduktivní, protože dříve, když tam byla jen značka "Dej přednost", tak se mi nestalo, že by mi někdo přednost zprava nedal.Pokud by byl výklad předpisů možný tak, jak uvádíš, tak by to byla tzv. cochcárna*blee*

@aloisb: Mluvíš mi z duše a v podstatě jen jinými slovy vykládáš to, co já už jsem tady dvakrát řekl*palec2*

Ale Tondo, takto to určitě není, jak se domníváš a vytváříš si vlastní výklad.

Zkrátím Tvůj text.

... značky se může užít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky, kde se řidiči přikazuje, opakuje nebo zdůrazňuje povinnost dát přednost v jízdě a kde je řidič povinen zastavit vozidlo...že značka č. P6 označuje vedlejší pozemní komunikaci ...Znamená to, že pokud se značky užije i uvnitř křižovatky, tak to musí být vždy na vedlejší silnici !---

Takže nikde naní napsáno, to co píšeš. Je třeba přečíst Vyhláška č. 294/2015 Sb. Tam pod písmeny P6 najdeš výklad značky.

Stůj, dej přednost v jízdě!

Značka přikazuje řidiči zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled, a dát přednost v jízdě. Značku lze použít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky. Značka se používá také před železničním přejezdem v kombinaci s výstražným křížem v případě, kdy je nutno přikázat řidiči zastavení vozidla.

Nikde se tam nepíše o tom, co píšeš Ty. Na stránkách nějaké autoškoly píšou podobně, jako Ty, ale to je přeci špatné. Podle tebe, přijedu k přejezdu a je tam stopka, tak jsme na vedlejší silnici?

-----------------------------

Pavle, Ty kde jsi pracoval, musíš vědět, že takto nelze vykládat značku, když předpis nic takového nesděluje.

Vyjádři se taky ke křižovatce v HK, jak jsem dal odkaz.

Pavle, je to složité čtení, příspěvky začínají být nepřehledné, těžko se reaguje na něco nahoře, dole a uprostřed, ale píšeš toto?

Milane, nebudu tvrdit, že nemáš pravdu. Ale bohužel přestože tu pravdu máš,...
Naprosto s Tebou souhlasím.

Milane, správně cituješ příslušnou vyhlášku. Ovšem z té citace (a dát přednost v jízdě) vyplývá opět malý nesmysl, protože v řešené případu tomu řidiči červeného vozidla pouze přikazuje zastavit, ale v žádném případě ne dát přednost v jízdě modrému vozidlu! Dává ji pouze vozidlům, jedoucím po hlavní silnici!Tedy ani ty mě nepřesvědčíš, že ta křižovatka by byla pro řidiče daleko srozumitelnější bez té "stopky" a P04 na ostrůvku.Takže pořád trvám na tom, že litera zákona sice byla naplněna, ale došlo ke zhoršení situace ve vztahu k zajištění bezpečnosti provozu na PK.

Milane, možná, že bychom si přehledněji mohli popvídat v SZ, ale ochudili bychom ostatní účastníky.

Na tu křižovatku v HK se kouknu a za chvíli se ozvu.

Já to vidím jako vzorové současné řešení v duchu EU. Tam, kde by normálně uvažující člověk použil kýbl bílé barvy a když už je to tak nutné, udělal klasický odbočovací pruh, kde i blb pochopí, že musí dát přednost protijedoucímu v situaci, kdy odbočuje doleva, tady vytvoří něco x- násobně dražšího, ale hlavně nebezpečnějšího. Protože v situaci, kdy běžný řidič v situaci modrého auta vjíždí na hlavní a spatří, že červené auto na hlavní zastaví - řekne si : ,,Fajn, pouští mě´´ a vyrazí vpřed - načež bum. Ono totiž z jeho pohledu

google.cz/...

tu stopku nevidí a pokud to místo nezná je k bouchanci blízko.

Prostě řečeno - méně je někdy více a jen doufám, že se dotyčný projektant nebude realizovat ještě někde jinde. Nebo že aspoň přestaně chlastat, nebo v čem to jede. Jenže čemu se divit, když si člověk připomene, jak se budovala D8, kde ujížděly svahy ještě dřív, než se rozjely auta, na D1 u Ostravy, kde se vlní jak zkušební polygon Tatrovky, nebo konec konců i D11 mezi Opatovicemi a Chlumcem, kterou natáhli přes bažiny a pak se diví, že to cvičí. Prostě jak říkal Terazky : Na všetko nám treba odborníkov... *smich*

Promone,

...použil kýbl bílé barvy a když už je to tak nutné, udělal klasický odbočovací pruh, ...vytvoří něco x- násobně dražšího,

Ale no, tak, přeci značka nemůže být dražší, jak malování pruhu. Navíc značení musí být znatelné i za sbněžení, kdy čárování nevidíte.

...řekne si : ,,Fajn, pouští mě´´ a vyrazí vpřed - načež bum. Ono totiž z jeho pohledu tu stopku nevidí a pokud to místo nezná je k bouchanci blízko.

Pokud si někdo takhle říká, neměl by jezdit po silnici a nehoda bude z jeho viny. To vůbec nevadí, že nevidí stopku, ale musí dát přednost vozidlu na hlavní silnici.

Hledáte v tom složitost, hledejte normální výklad práva, netahejte do toho EU..

--------------------

Pavle, značky nemůžou říkat, že má dát přednost modrému autu, nebo auto z vedlejší. Musí dát přednost vozidlu na hlavní silnici a to jistě víš, že je to vozidlo zprava.

hodnocení

Ve vyhlášce je napsáno :

§ 5

Značky upravující přednost

Provedení, význam, popřípadě užití značek upravujících přednost je uvedeno v příloze č. 2 k této vyhlášce.- To jsi celkem dobře popsal v komentáři, takže už to nebudu opakovat.

O souvislosti hlavní nebo vedlejší pozemní komunikace s umístěním této značky není ve vyhlášce žádná zmínka.

Pak je napsáno v zákoně :

§ 22

Jízda křižovatkou

(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!"nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!"musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.

(2) Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava.

Podle odstavce (1) neexistuje možnost, aby řidič přijížděl na křižovatku po hlavní pozemní komunikaci, která by byla označena dopravní značkou P6 - to by bylo porušení zákona při umísťování této značky !

Podle odstavce (2) existuje možnost, aby i vozidlo, které zastavilo na značce P6 a dává přednost v jízdě vozidlům na hlavní silnici, mělo přednost v jízdě před vozidly přijíždějícími do křižovatky po vedlejších silnicích (přednost zprava).

Toníku, máš naprostou pravdu, Tvůj výklad předpisu je (ne)správný.

"Pavle, značky nemůžou říkat, že má dát přednost modrému autu, nebo auto z vedlejší. Musí dát přednost vozidlu na hlavní silnici a to jistě víš, že je to vozidlo zprava."

Milane, značky mi musí jasně říkat, jak se mám zachovat. A tedy P06 bez dodatkové tabulky mi jasně říká, že mám zastavit a dát přednost všem, co mi "jedou napříč". Pokud nad tou stopkou musím uvažovat, zhoršuje ta značka bezpečnost provozu na PK!

Prosím, uvědom si, že 80% řidičů jsou (nerad to říkám) blbci, kteří potřebují jasné pokyny a jasný výklad. Ne "pitomosti", kterými se tady my zabýváme;)

že mám zastavit a dát přednost všem, co mi "jedou napříč

Kdepak, mám dát přednost jen těm co mám dát, nikoliv všem. Kde všichni berete Vaše citace?

Já čtu v zákoně:

q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy,

navíc judikát..sp. zn. 11 Tdo 639/2008

Když jsi mi již dal za pravdu, necháme toho, vždyť to nikam nevede. Každý si necháme svoji pravdu, já že zákon připouští tutu situaci, Ty zase že značka mění hlavní silnici na vedlejší.

Milane, promiň, ale připadá mi to, že nežiješ v reálném světě. Snažím se tady vysvětlit, že znění předpisů je jedna věc, jejich výklad věc druhá a jejich chápání běžným občanem, v našem případě řidičem, věc třetí. A my (no, spíše ti, co to navrhují a realizují) jsme tu od toho, abychom běžnému řidiči co nejjednodušeji ukázali, jak se má v běžných situacích na silnici zachovat.

Už delší dobu tady říkám, že sice máš pravdu, ale ta pravda vychází z precizní citace a vnímání předpisů, ale pohužel je na hony vzdálená vnímání běžného člověka. Neměli bychom tedy tomu běžnému člověku jeho situaci zbytečně komplikovat, ale naopak zjednodušit na nejvyšší možnou míru právě v rámci těch příslušných předpisů. A právě o to se snažím já!

PS: V životě jsem neřekl, že značka mění hlavní silnici na vedlejší. Prosím, nevkládej do mých úst něco, co jsem nikdy neřekl!

Velmi rád bych se s tebou sešel u piva a o některých věcech podiskutoval. Ale bohužel to asi zatím není reálné.

Pavle, ale naopak zjednodušit na nejvyšší možnou míru
jasně, ale nejlepší asi bude, naučit je předpis. Nikoliv udělat kruhák, namalovat pruhy, nadávat na inženýry, starosty, policii, ale dělat školení pro VŠECHNY řidiče.

Co ten HK.

Ke křižovatce v HK jsem se vyjádřil v 18:53 v komentáři k tvé odpovědi z 25.11. 17:54 hod.

A co se školení řidičů týká, mám stejný názor, jako dosud. Ano, máš pravdu, školení je třeba, ale na silnici je třeba řidičům vytvářet co nejjednodušší podmínky bez ohledu na platné předpisy. Pochopitelně ne v rozporu s těmi předpisy.

hodnocení

To satam a Milan : Značka P6 mi přikazuje dát přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici. To říká zákon.Tedy nikoliv těm, co mi "jedou napříč" ani všem, co jedou do křižovatky.

Už i z této dikce zákona vyplývá, že osazovat značku P6 na hlavní silnici je protiprávní.

Toníku, jak protiprávní? Když je v prováděcí vyhlášce k zákonu napsáno, že to může být. Ty tvrdíš že nikoliv, ať si každý rozmyslí, kdo má pravdu.

hodnocení

Milane, citoval jsem tu prováděcí vyhlášku a konstatoval, že tam není žádná zmínka o umístění značky P6 na hlavní silnici.

Nechci se přít a tak Tě prosím pouze o odpověď na tuto otázku : Jak pozná řidič, který zastaví na této křižovatce před značkou STOP, dej přednost !, ze současného dopravního značení této křižovatky, která silnice je hlavní? Prosím identifikovat a popsat to značení.

Jako nahoře ti odpovím, jede po silnici a vidí značku, že je na hlavní. Výdyť to znáš i Ty.

google.cz/...

hodnocení

Milane, díky za ten snímek, musím se to naučit vyrobit, pak bych se tolik neptal*smich* Jinak odpovídám stejně jako nahoře, ta dodatková tabulka neodpovídá skutečnému tvaru křižovatky, chybí tam ta krátká vedlejší silnice spojující oba směry té hlavní a osazená tou značkou STOP.

ale dodatková nemusí být přesná, je to jen dodatková...

Navrhuji ukončit, debatu, nebo jí začnou jinde. Ztrácím přehled, kde mám ještě raegovat.

 

hodnocení

0x

Podle mne se jedná o jednu křiživatku - jeden plánek na dodatkové tabulce. Červené vozidlo má povinnost dát přednost vizidlům přijíždějícím zprava- též hlavní - a to tak, žezastaví. Červené má přednost před modrým, protože je na hlavní. Otázkou zůstává zdali je schopen tuto svou přednost využít, protože červené vozidlo má povinnost zastavit, kvůli případné přednosti vozidel z pravé hlavní.

ivanhorseman má pravdu.

Cituji naši poněkud zmatenou "vyhlášku":

par 8 f)
"Stůj, dej přednost v jízdě!" (č. P 6), která označuje vedlejší pozemní komunikaci; značky se může užít i
uvnitř větší nebo složitější křižovatky, kde se řidiči přikazuje, opakuje nebo zdůrazňuje povinnost dát
přednost v jízdě a kde je řidič povinen zastavit vozidlo; značky č. P 6 se užívá též před železničním
přejezdem v případě, kdy je nutno přikázat řidiči zastavení vozidla ..

Čili v tomto případě stopka neoznačuje vedlejší komunikaci, ale zdůrazňuje přednost zprava na stejné hlavní. To ovšem nikdo netuší a všichni na to koukají jak z jara ..

Ten důvod @ivanhorseman je nesmysl, protože červené vozidlo má velice dostatečný výhled vpravo na to, aby vozidlu přijíždějícímu po hlavní a navíc zprava, dalo přednost. Ovšem za to nemůže ivanhorseman, ale ten prudký inteligent, který tam tu DZ nechal bez přemýšlení osadit.

To znění zákona (ne vyhlášky, ale zákona č. 361/2000Sb.) není zmatené, je zcela v pořádku. Ovšem zákon s těmi "prudkými inteligenty" nějak nepočítá*smich*

Ale Satame - dávání přednosti vůbec nemusí souviset s výhledem. Mne se několikrát týdně pokusí zabít řidič, který mne může velmi dobře vidět na 400 metrů, protože přijíždím s kopce.

Jenom mi nedá přednost jako protijedoucímu při odbočování vlevo.

hodnocení

To ra252 :Zásadní je 1. věta v zákoně, kde se píše, že značka STOP se osazuje na vedlejších silnicích ! To, že se dále píše, že může být i uvnitř křižovatek, na tomto základu nic nemění. Prostě jakmile zastavíte na STOPce, tak už nemůžete být na hlavní silnici. Proto také na jediné dodatkové tabulce, která na značení této křižovatky existuje, je vyznačen ten jednosměrný oblouk kolem toho ostrůvku jako hlavní silnice. A pak je ještě jedna značka opět v křižovatce DEJ přednost těm vozidlům, co projíždějí tím obloukem*hej*

To Ivanhorseman : Z uvedených důvodů je mylný Váš názor, že červené vozidlo má přednost před modrým, protože je na hlavní silnici. Má totiž přednost zprava a obě vozidla jsou na vedlejších silnicích *ua*

Jsem rád, že se v diskuzi podařilo značení této křižovatky rozebrat a objasnit.

aloisb - může být stejná silnice v jednom směru hlavní a v opačném vedlejší? Koleje jsou hlavní silnice?

@ra252: To už si děláš srandu. Osazování DZ P04 a P velice úzce souvisí s rozhledovými poměry v křižovatce. Kdežto to , co píšeš ty o pokusu zabít tě nemá s úpravou přednosti v jízdě nic společného. To je jen o debilitě těch dotyčných řidičů, kteří obvykle nerespektují nic a nikde.

A dále: Víš vůbec, co to znamená "dát přednost"? Přešti si pořádně §2 písmq) zákona č. 361/2000Sb. a zamysli se nad ním. Velice podstatné je tam to slůvko "náhle":-D

PS: Pokud se týká tvé reakce na @aloisb, mám dojem, žes nic nepochopil. Raději už přestaň hulit*smich*

Oprava: Nějak mi tam vypadlo P06

No, já bych řekl, že původně tam nebyly ty dva jednosměrné oblouky (a tedy ani ostrůvky a značky na nich).

Bylo jasné kde je hlavní a kde vedlejší silnice, kdo má přednost a značky a jejich doplňkové "mapy" odpovídaly.

Jenže byl problém s velkým prostorem a tím, kudy mají jet a jak se míjet auta přijíždějící po hlavní. Tedy v případě, že zprava jede auto, které hodlá pokračovat dolů a zdola auto, které chce pokračovat rovně a tedy dává přednost zprava jedoucímu. Kde má případně zastavit. (Skoro bych čekal, že tam dřív byla zástavba a podivný volný prostor tam nebyl).

Řidiči jedoucí zdola volili jinou "stopu" v případě, že hodlali pokračovat vpravo a jinou, pokud chtěli rovně nahoru. Při jízdě nahoru zůstali stát skoro v prostředku křižovatky a zprava jedoucí je pak mohli "podjíždět" kratší cestou zleva. Tím se ale mohli ocitnout čelně proti těm, kteří jeli zdola a chtěli doprava. I byly vytvořeny dva ostrůvky a kolem nich jednosměrky. Zprava jedoucí tedy musí vždy až do středu křižovatky a nemůže si cestu zkrátit. Nebýt té stopky, všichni by to nadále považovali za jednu křižovatku, o značkách a doplňkových "mapkách" by nebylo sporu.

hodnocení

Velmi dobře popisujete situaci na křižovatce. Pokud však současné úpravy dopravného značení byly provedeny jen kvůli tomu, že někteří řidiči jedoucí po hlavní od Vrutice "podjížděli" zleva vozidla odbočující z hlavní v přímém směru a dávající jim přednost zprava, tak se udělala chyba. Stačilo, aby se tam několikrát postavila hlídka dopravní policie a tyto přestupky trestala. Rozkřiklo by se to a byl by pokoj.

 

hodnocení

Tak už jsem dostal odpověď od Policie ČR, Územní odbor Litoměřice :

Vážený pane,

situace v uvedené lokalitě je nám známa. Vaše upozornění bereme na vědomí a sdělujeme, že tato křižovatka, včetně stávajícího dopravního značení není dle našich představ, ale je plně funkční.

K uvedenému Vám ještě mohu sdělit, že dotazem na SÚS Litoměřice bylo zjištěno, že bylo reagováno na naše upozornění ohledně této lokality a již byla zadána projektová dokumentace pro zhotovení malé okružní křižovatky.

Jistě uvítáte i informaci o skutečnosti, že již v roce 2015 jsme o tomto neutěšeném stavu písemně informovali příslušný silniční správní úřad pod MÚ Litoměřice, kdy jsme Vámi a ostatních diskutérů navrhovaná řešení v podstatě předkládali v totožném duchu. Mimo jiné okružní křižovatka, vzhledem ke vznikajícím kolizním situacím, odstranění fyzických ostrůvků, atd. Odbor dopravy nám na naši žádost o úpravu této křižovatky sil. II/240 a sil. II/261 do dnešního dne neodpověděl. Proč tomu tak je, se musíte, stejně jako to uděláme my, zeptat tam.

S pozdravem

důstojník Územního odboru Litoměřice, PČR

Toníku, přesvědčí Tě sdělení policie?

ale je plně funkční.

hodnocení

Milane, funkční je, protože se po ní dá jezdit. Funkční ale neznamená, že je bezpečná. Nakonec jsem si uvědomil, že moje teorie o krátké vedlejší silnici se značkou STOP není správná a Tobě i všem se za toto omlouvám. Není totiž možné, aby silnice byla v jednom směru hlavní a v protisměru vedlejší*zed* Celá problematika této křižovatky vyplývá z umístění značky STOP ! Dej přednost v jízdě! na hlavní pozemní komunikaci, což je porušení zákona. Také to zde v diskuzi už někteří nickové konstatovali. Nějaký "dopravní expert" chtěl řidičům zdůraznit přednost zprava a nedomyslel důsledky, které přinese umístění značky STOP na hlavní pozemní komunikaci. Pro bezpečnost této křižovatky by úplně stačilo tuto značku STOP odstranit*bum*

Toníku, promiň, opět nesmysl.

Dej přednost v jízdě! na hlavní pozemní komunikaci, což je porušení zákona.
Proboha, jak to můžeš napsat, když v zákoně a ve vyhlášce je to umožněno, dokonce i policie Ti sdělila, že je to OK, jen se jí to nelíbí.

hodnocení

Milane, opět mne nepřesně cituješ. Umístění značky STOP na hlavní silnici je porušením zákona a na tom trvám. Nemůžeš nikde najít ustanovení zákona ani vyhlášky, které by to legalizovalo. Když, tak ho zde vytapetuj a omluvím se Ti.

Pokud ses ještě nepodíval do znění vyhlášky, kterou jsem ti dal v odkazu, nečteš příspěvky některých, třeba RA 252, který první napsal, že je to dle zákona, pak není pomoci. Umístění této značky v křižovatce připouští předpis.

Pokud se domníváš, že nikoliv, tak máš pravdu a v předpise nic není.

Cituji Tě přesně, protože kopíruji Tvůj text.

hodnocení

Bohužel kopíruješ jen kousky vět, které nedávají smysl*nevi* Správně jsi měl zkopírovat celou tuto větu :Celá problematika této křižovatky vyplývá z umístění značky STOP ! Dej přednost v jízdě! na hlavní pozemní komunikaci, což je porušení zákona. Jinak v žádné citaci z některého příspěvku jsem nenašel, že by se značka P6 mohla dávat na hlavní pozemní kominikaci a nick satam, který dělal dopravního inženýra, také tvrdí, že to nejde. A ještě další to tvrdí také.

Nevím, o čem se tak úporně dohadujete. Tady je přesné znění významu DZ P06 ve vyhlášce 294/2015Sb.:

Stůj, dej přednost v jízdě!
Značka přikazuje řidiči zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má do křižovatky náležitý rozhled, a dát přednost v jízdě.
Značku lze použít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky.
Značka se používá také před železničním přejezdem v kombinaci s výstražným křížem v případě, kdy je nutno přikázat řidiči zastavení vozidla.

Takže použití nejspíš je v souladu s vyhláškou, i když můj názor je, že zákonodárce měl na mysli něco jiného a tady byla ta značka použita minimálně v rozporu s požadavky na bezpečnost provozu na PK. Ale to už tu říkám nejméně potřetí a jak se zdá, málokdo tomu chce rozumět.

Nakonec stejný názor jako já sdílí i ten policejní orgán, jen to je napsané "kulantně". Pokud by měl pravomoc, kterou jsem svého času disponoval já (stanovení dopravního značení, později byla tato pravomoc přesunuta na silniční úřady a od té doby je bohužel v DZ zmatek, protože PČR je jen poradní orgán a nemá právo veta), tak by podle mého názoru obě značky (P04 a P06) z toho ostrůvku obratem zmizely.

hodnocení

To satam : Ze znění zákona vyplývá, že pokud se jedná o křižovatky, tak se značka P6 používá na vedlejších silnicích. Ve zvláštních případech, což je třeba před železničním přejezdem, se tato značka může umístit i na hlavní silnici. Vznesl jsem dotaz na BESIP a budu Vás informovat o výsledku.

Toníku, promiň, je to zbytečné s Tebou diskutovat o jiné možnosti názoru, nežli je ten Tvůj. Přesně jako debata (několikrát) o značce zatáčka před křižovatkou. Odkazuješ na Satama, ale ten od samého začátku píše, že je to legální ale nebezpečné.

Takže ne protizákonné.

Až se ozve Besip, pak budu pokračovat, ale teď je tolika otázka rozvětvena, že nevím, kde hledat čerstvou reakci.

@aloisb: "Ze znění zákona vyplývá, že pokud se jedná o křižovatky, tak se značka P6 používá na vedlejších silnicích".

Bohužel nic takového ze zákona nevyplývá, a to ani implicitně. Ba přímo naopak: "Značku lze použít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky". Zákonodárce ovšem jistě neměl na mysli nevhodné použití v "tvé" křižovatce, kde řidič podle značky musí zastavit a dát přednost vozidlům, jedoucím po hlavní PK, ale zároveň má přesto přednost před vozidly zleva, která přijíždějí po vedlejší PK.

DZ P04 a P06 se mohou používat uvnitř především rozlehlých a složitých křižovatek tam, kde vznikne potřeba upřesnit a ujasnit vztahy mezi jedotlivými účastníky provozu na PK, v žádném případě však ne způsobem, kterým byly použity v křižovatce z dotazu.

I mě docela zajímá odpověď BESIPu.

hodnocení

Tak zatím mi odpověděl BESIP na moji otázku, zdali byl umístěním značky P6 na hlavní silnici porušen zákon, takto :

"Nevím kde máte umístění DZ P6 přímo na mysli. Nicméně DZ P6 "Stůj dej přednost v jízdě" označuje vedlejší pozemní komunikaci při křížení s hlavní pozemní komunikací a musí být umístěna před křižovatkou. V případě složitější křižovatky i uvnitř. Jinak se smí použít před železničním přejezdem, vyžaduji li to okolnosti a rozhledové podmínky.!"

Na to jsem zaměstnanci BESIPu zaslal wiew - street fotografii křižovatky v Polepech a čekám, co mi napíše.

Toníku, napsali Ti "V případě složitější křižovatky i uvnitř" Takže to nemůže být protizákoné, jako Ti to sděluji já i odborník Satam

hodnocení

Milane, zase si z odpovědi vytrhuješ jen to, co se Ti hodí. Základní tvrzení v odpovědi je, že značka P6 označuje vedlejší silnici. Tak jak může být umístěna na hlavní silnici? Umíš trochu logicky uvažovat?

Značka může být umístěna i uvnitř křižovatky, ale vždy musí označovat vedlejší silnici !

Tondo, je to marný, je to marný. Stejně jako zatáčka v křižovatce.

ANO, je to protiprávní, jen to tvrdíš Ty a nikdo jiný, Ani policie Ti nedala za pravdu.

hodnocení

Nemáš argumenty, jen posměšky. Jen aby ses nemusel nakonec chytit za nos*bzum*

Kdyby se k tobě přidal alespoň jeden člověk, tak to bude lepší. Ale jseš osamělý v tvrzení, že je to protiprávní, ale všichni Ti dokládáme předpis, kde je to dovoleno.

Ať je po Tvém, nemám další argument, nežli zákon a prováděcí vyhlášku, pak i texty od policie, které sám dodáváš.

Argumetny mi nedochází, ale síla na marný boj.

@aloisb: Cituji tvá slova: "Značka může být umístěna i uvnitř křižovatky, ale vždy musí označovat vedlejší silnici !" Prosím, zkus už pochopit, že mnou červeně zvýrazněný text nemá oporu v zákoně č. 361/2000Sb. ani ve vyhlášce č. 294/2015Sb.! Rovněž mi není jasný pojem "vedlejší silnice uvnitř křižovatky", tento pojem v žádném předpisu neexistuje. Už jsem tu jasně napsal a trvám na tom, že toto DZ se umisťuje uvnitř křižovatky tam, kde vznikne potřeba upřesnit a ujasnit vztahy mezi jedotlivými účastníky provozu na PK. Ovšem nesmí působit zmatečně, jako v případě "tvé" křižovatky.

Zatím sis asi neuvědomil, že v principu s tebou souhlasím v tom, že osazení těch značek není, mírně řečeno, v pořádku a má negativní vliv na bezpečnost provozu na PK. Ovšem tvá "vysvětlení" už jsou demagogická a jsou v rozporu s příslušnými předpisy.

hodnocení

Tak už podruhé cituji zákon 361/2000 Sb. :

§ 22

Jízda křižovatkou

(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.

A co musí podle tohoto zákona dělat řidič, který přijíždí na křižovatku po hlavní pozemní komunikaci označené dopravní značkou P4 nebo P6?

Musí udělat to stejné,dát přednost těm,co přijíždějí po hlavní pozemní komunikaci,jinak se dopouští přestupku.Tak je stanoveno,tak hovoří zákon.

hodnocení

Umíte číst? - Ustanovení § 22 odst. (1) se týká pouze řidičů přijíždějících do křižovatky po vedlejší pozemní komunikaci označené z načkou P4 popřípadě P6.

hodnocení

Tak už jsem sám našel odpověď na otázku, kterou jsem výše položil.Vzhledem k tomu, že ustanovení § 22 odst.(1) zákona nemůže platit pro řidiče, který přijíždí do křižovatky po hlavní silnici, plní tento řidič povinnost podle odstavce (2) :(2) Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava.Dát přednost v jízdě vozidlům přijíždějícím zprava ovšem neznamená zastavit na hranici křižovatky, když zprava nic nejede.Takže značku P6 umístěnou na hlavní pozemní komunikaci v rozporu se zákonem mohu ignorovat, aniž se dopouštím přestupku.

Toníku, všímáš si, že s Tebou nikdo nesouhlasí. Tak jako se zatáčkou v křižovatce, tak i zde si představuješ a domníváš se, že máš naprostou pravdu a všichni tomu nerozumíme. Vůbec jsi nepochopil, že popisuješ několik situací ze zákona a mícháš je dohromady.

Ale jak tvrdíš, na ty STOPce nezastavuj a jeď klidně dál. Ignoruj značku, která je JEN podle Tebe v rozporu se zákonem. Nenašel se jediný, kdo by sTebou souhlasil, přesto se domníváš že to víš nejlépe. Ano, máš pravdu, víš to nejlépe. Přeji Ti hezký víkend, hodně zdravíčka a těším se nad další debatu o dopravních předpisech.

----------

Ještě poslední věta, na zkoušku...

Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci...ale Ty jedeš po hlavní, takže vše co je dále neplatí na tento případ.

Pochopil?

hodnocení

Po zaslání Google street wiew křižovatky v Polepech jako doplnění dotazu na BESIP jsem dostal tuto odpověď :

Dobrý den pane,

Velmi zajímavé značení. Abych Vám mohl poskytnout náš relevantní názor na dopravní značení, i když nejsme dopravní inženýři, poslal jsem to ještě dvěma kolegům, krajským koordinátorům.

Jakmile odpoví, zašlu odpověď i Vám.

hodnocení

Milane, ale tady se mnou souhlasíš, že ustanovení § 22 odst.(1) zákona neplatí pro řidiče, který přijíždí do křižovatky po hlavní pozemní komunikaci.

@aloisb: Cituji opět tvůj dotaz: "A co musí podle tohoto zákona dělat řidič, který přijíždí na křižovatku po hlavní pozemní komunikaci označené dopravní značkou P4 nebo P6?"

No co asi? Přece nechceš, aby každý tvůj krok, každé tvé hnutí, každý okamžik tvého chování byly upraveny zákonem! Takže se budeš chovat podle obecně platných pravidel, v tomto případě podle těch, o kterých hovoří z. č. 361/2000Sb. a vyhl. č. 294/2015Sb. Takže na příkaz DZ P06 zastavíš a dáš přednost. Obecně dáš přednost, konkrétní situaci už musíš řešit sám.

Toníku, samozřejmě nesouhlasím.

Nebo souhlasím, co Ti udělá větší radost?

@aloisb: "Takže značku P6 umístěnou na hlavní pozemní komunikaci v rozporu se zákonem mohu ignorovat, aniž se dopouštím přestupku."

A tohle je už totální anarchie. Až se takhle zachová některý jiný řidič a v důsledku toho chování tě nabourá, možná to pochopíš.

Pokud je tedy značka "stůj, dej přednost v jízdě" umístěna uvnitř složitější křižovatky na hlavní silnici, u níž není dotatkovou tabulkou vyznačen tvar a tedy nevím, která silnice je hlavní a která vedlejší, komu bych měl tedy dávat přednost a proč, když jsem, jak tvrdíte, na hlavní silnici?

Ne, tak beru zpět, dívám se že tvar křižovatky vyznačen je, i když nepřesně.

@mikihans:

1. DZ P06 umístěná na do té doby hlavní PK znamená, že v tom místě ta hlavní PK končí. Byť je to uvnitř křižovatky.

2. DZ P06 bez dodatkové tabulky znamená, že máš dát přednost vozidlům na hlavní PK, která tu "vedlejší" křižuje. Takže pokud tam dodatková tabulka není, mělo by se jednat o prosté křížení. Což u křižovatky z původního dotazu splněno není, proto tvrdím, že ta DZ je chybně umístěná.

hodnocení

To satam _ Tak nyní jste to pěkně zamotal*bzum* Ta hlavní silnice tam nemůže končit, vždyť i v protisměru je to stále hlavní silnice, po které projíždějí vozidla ve směru od Vrutice a mají přednost před všemi vozidly. Ovšem na rozdíl od profesora Milana Cukráře máte pravdu, že ta značka P6 na to místo nepatří. Já tvrdím, že je tam umístěna v rozporu se zákonem. Uvidíme, co nám ještě napíše BESIP.

Alois (Toníku?), nauč se číst. V podstatě od začátku říkám, že umístění značky je nesmysl, a to i z důvodů, které uvádíš ty. Ovšem druhá věc je, že příslušný předpis je nedokonalý a podobné umístění DZ bohužel umožňuje. Takže příslušný silniční úřad(?) vymyslel blbost.

Nic jsem nezmotal, motáš to ty, protože nerozlišuješ obecná pravidla, která tvrdě obhajuji já i Milan, a debilní konkrétní situaci na té křižpovatce. Když mluvím o obecné křižovatce, napadáš mě s odkazem na tu konkrétní. Takže opravdu další diskuze nemá cenu, dokud si neujasníš, o čem je kdy řeč. Prosím, neber to jako napadání a trochu se zamysli.

PS: A toho smajlíka si odpusť. Beru ho jako urážku!

hodnocení

Co to jsou obecná pravidla? Snad máme pro úpravu povinností řidiče nějaký zákon. Vyhláška žádné povinnosti řidiči nemůže ukládat. Tykání jsem měl navrhnout já asi jako starší, ale neurazilo mne to. Pokud Tě uráží použití smajlíků, tak navrhni aministrátorovi, ať ty smajlíky zde zruší *andel*

Asi fakt budeš starší, protože se chováš jako nerudný 80letý dědek.

Ano, řidič má určité povinnosti, ketré upravuje zákon. A jelikož zákon nemůže obsáhnout vše, pak to co není v zákoně, se řídí obecnými pravidly. Pokud nevíš, co jsou "obecná pravidla", je mi tě docela líto.

A opravdu asi budeš starý nerudný a nechápavý dědek, protože jsem měl na mysli konkrétního tebou použitého smajlíka, který mě v kontextu s tím, cos napsal, opravdu uráží.

hodnocení

To, že jsi mne nazval 80 -letým nerudným dědkem, neberu jako urážku*haha*

Překrucovat umíš. Nenazval jsem tě 80letým nerudným dědkem, napsal jsem, že se tak chováš. Chápeš ten rozdíl?

hodnocení

"Asi budeš" má téměř stejný význam jako "jsi".

Sice už jsme někde jinde, ale fakt neumíš číst. "Asi budeš" jsem ve svém příspěvku nespojil s 80letým dědkem.

Tím bych debatu o dědkovi uzavřel a věnoval se dále té blbé křižovatce se špatným dopravním značením.

 

hodnocení

Jak jsem slíbil, dávám sem konečné vyjádření od BESIP :

Dobrý den,

omlouvám se, ale trochu v tom fofru v závěru roku jsem Vám zapomněl poslat odpověď. Podle vyjádření kolegů, a krajský koordinátor Ústeckého kraje to konzultoval i s PČR je značení v pořádku.

V případě, že by jste měl pochybnosti, tak se jedině obrátit na krajské ředitelství dopravní police PČR, kde je i dopravní inženýr, který se vyjadřuje i k dopravnímu značení.

S pozdravem

Milan Vaníček

Odborný referent oddělení BESIP CSPSD

Centrum služeb pro silniční dopravu

Nábř. L. Svobody 1222/12

110 15 Praha 1

Mobil: 724 130 741

e-mail: milan.vanicek@cspsd.cz

Zdravím, Toníku,

Co říkáš na sdělení "vyjádření kolegů, a krajský koordinátor Ústeckého kraje to konzultoval i s PČR je značení v pořádku.", které je stejné, co Ti většina psala? Děkuji Ti za vložení stanoviska, ne každý by ho sem dal.

Už nám věříš? Teď ještě tu značku zatáčka v křižovatce.

Přeji jen dobré a pohodu.

Milan

hodnocení

Ahoj Milane, na ten můj problém s umístěním značka "zatáčka" před křižovatkou se chystám osobně navštívit BESIP, které připomínkuje metodické pokyny MD. Až se trochu oteplí :o))

OK, Toníku, obávám se, že ale neuspěješ, páč ta značka je opět v souladu se zákonem a vyhláškou, přesně jako tato Stopka.

hodnocení

Duplicita.

hodnocení

V souladu se zákonem bude tehdy, až tam správa silnic nainstaluje dodatkovou tabulku s tímto textem : "Mimo vozidla jedoucí v křižovatce přímým směrem". *ua*

14.01.19 14:44

Blbost.

 

hodnocení

0x

Já v tom mám jasno- jsem buď na havní či vedlejší dle schematu křižovatky. Asi logičtější by byla značka s vykřičníkem a dodatkovou tabulí - POZOR - dej přednost zprava. Dosáhnul by se efekt zpozornění a uvědomění si faktu, že řidiči přijíždějící také po hlavní zprava mají vyšší kartu a já případně musím zastavit vozidlo abych jim dal přednost.


doplněno 10.01.19 10:01:

Jinak samozřejmě se připojuji s díky za závěrečný "report" kdy se diskutující a hledající "Pravdu" mohou poučit. Mne např dost mrzí situace, kdy někdo žádá o pomoc ohledně netopícího radiátoru, několik až několik desítek diskutujících se snaží pomoci dohledat příčinu problému, ale ve finále se tazatel neobtěžuje, když nic tak poděkováním, nebo sdělením kde byl nakonec problém.

 

bo
hodnocení

0x

Ano.

Ti co přijíždějí z vaší levé ruky, by vám měli dát přednost jako vozidlu, které přijíždí do křižovatky po hlavní silnici a odbočuje doleva. Vy dáváte přednost vozidlům přijíždějícím z protisměru, ale po té hlavní silnici. Oni jedou stále po hlavní a vy jim křižujete dráhu.

Pro zjednodušení vám nabízím malou hru - narovnejte hlavní jako přímku a obě vedlejší se budou napojovat zleva. Čili modrý automobil z té "levější" dává přednost vám a samozřejmě vozidlům přijíždějících po hlavní z protisměru. Má ale eventuelně přednost před autem přijíždějícím z té druhé levé (dle pravidla tzv.pravé ruky).

Praxe vás naučí, takže pokud si nejste jistý, opatrnosti nezbývá. To, že mezi řidiči jsou drzouni a šmejdi, to je jako i jinde.

Naopak, zaslzel jsem, když auťák na hlavní pozastavil a umožnil mi provést vycouvání z parkoviště na tu hlavní. Zkrátka všechno je v lidech.

hodnocení

Tím, že byla pro vozidlo jedoucí po hlavní silnici umístěna značka "STOP", byla zvýhodněna vozidla přijíždějící ZLEVA po vedlejší silnici. Když totiž vidí stojící vozidlo, tak naplní literu zákona a dá mu přednost zprava i tím způsobem, že klidně vjede do křižovatky a projede mu před nosem aniž ho "donutí změnit náhle rychlost nebo směr jízdy" ( u stojícího vozidla je to nereálné).*bzum*

Toníku, už zase? To je jen Tvůj výklad a nikdo s Tebou nesouhlasí.

 

hodnocení

Tohle se mi konkrétně na této křižovatce stalo. Vozidlo jedoucí zleva z vedlejší nemá povinnost zastavit a když mě vidělo jak stojím na stopce, tak jelo stále, protože vědělo, že než se rozjedu, tak bude pryč. A podle litery zákona mě skutečně "dalo přednost v jízdě", neboť mě nedonutilo "náhle změnit rychlost nebo směr jízdy", protože jsem stál *smich*

bo

Ten přjíždějící zleva má povinnost dodržet příkaz značky - Dej přednost jízdě na hl.silnici. Tzn. tobě a přijíždějícím po hl. slilnici z protisměru.

Stopka pro tebe znamená stůj, dej přednost jízdě na hl.silnici, což jsou ta vozidla přijíždějící po hlavní z protisměru. Rozhodně ses neocitl v místech, kde bys nebyl na hl.silnici (jak někteří tvrdí), ale je zde jen vyjádřen důraz na bezpečné odbočení. Přijíždějící vozidla z protisměru mohou být částečně nebo i celé být kryta vozidly přijíždějícími z tvého směru.

Domnívám se, že ta stopka se tam mohla objevit až po té, co došlo ke kolizím vozidel přijíždějících jako ty a těch z protisměru.

Ti ostatní se mají chovat tak jak jim sdělují značky před křižovatkou.

Toníku, ale toto "protože vědělo, že než se rozjedu, tak bude pryč" jsem psal již dávno. Nedošlo k porušení předpisu. To je standardní situace a výklad pojmu, dát přednost v jízdě. Nikoliv všem, ale jen těm...to se zase opakuji.

Nech to plavat a uzavři otázku tím, že umístnění značky není v rozporu se zákonem, jak ses domníval.

hodnocení

Pro nicka bo : Tu značku STOP tam dali z toho důvodu, že někteří řidiči zapomínali na dání přednosti zprava. Je tam však velmi dobrá viditelnost doprava na dosti velkou vzdálenost. Navíc, jak jsem napsal výše, tato značka značně a zejména zcela zbytečně znevýhodňuje řidiče jedoucí vlastně po hlavní silnici a pokud by si některý z nich chtěl vynutit přednost v jízdě, tak by to mohlo přinést i riziko kolize s vozidlem přijíždějícím zleva z vedlejší silnice. Veškeré problémy budou vyřešeny vybudováním kruhového objezdu*ua*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]