Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Špatná chladící kapalina

Od: admel1 odpovědí: 7 změna:
Zdravím,chci se zeptat,omylem jsem dnes nalil do auta do nádobky chlazení motoru špatnou kapalinu,je tam předepsaná červená G12 a já tam nalil modrou G48,ani ne půlku litrové láhve,autem jsem musel dojet domů,mám to odčerpat? Hrozí něco? Děkuji za odpověď jsem začátečník

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

mathew
hodnocení

0x

Když vidím, že má každé jinou barvu tak to tam snad neleju ne? Nejspíš se nic nestalo, ale odčerpáním a kompletní výměnou nic nezkazíte spíše naopak. No a taky by bylo vhodné zjistit, kde se těch 0,5l ztratilo, protože to rozhodně není standartní

hodnocení

0x

Modrá a zelená se prý míchat můžou, ale červená se mixovat nesmí - podle některých zdrojů. Také doporučím vyměnit komplet v servisu a zjistit důvod, proč jste tam musel nalít půl litru. Příčinu úbytku odstraňte, může vás to zachránit od nepříjemností v nevhodný čas.

doplněno 23.11.18 17:14:

tribotechnika.sk/...

asd1
hodnocení

0x

Ano hrozí rozleptání dílů v motoru jako těsnění pod hlavou atd. = vypustit, proplach a nalít to co tam patří. Čim dřív tim líp... Příště nejdřív zjistit co lít a když nevíš tak dolít jen destilkou. Taky hledej proč ubyla, často teče napojení hadic, vodní pumpa atd, v místě úniku to bývá berevně vykvetlé...

hodnocení

0x

Obě chaldicí kapaliny mají stejný základ (etylénglykol), liší se v použitých inhibitorech koroze. G12 je primárně určená pro moderní hliníkové chladicí soustavy, starší G48 je určená hlavně pro soustavy s železnými a mosaznými částmi. Dolitím 0,5l G48 do G12 se nestane vůbec nic, dokonce ani není pravděpodobné to naleptání a destrukce těsnicích součástí chladicí soustavy a už vůbec nic to neudělá s těsněním pod hlavou*bzum*.

Zdroj: Odborné weby.

Pro klid duše si to nechte klidně vyměnit, ale je to zbytečné vyhazování peněz;)

doplněno 23.11.18 17:05: