Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sjetá přední pneu na vnitřní straně

Od: folta odpovědí: 28 změna:
Dobrý den,
zjistil jsem, že mám přední levou pneumatiku u řidiče sjetou z vnitřní strany více.
Co je špatně? Co je potřeba napravit? Pravá přední je vpořádku.
Děkuji

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x

Špatná geometrie nápravy, vymlácené čepy, příčin může být více. Servis.

 

jabraka*
hodnocení

4x

Kvůli tomu jsem opakoval STK.Ovšem pokud opotřebení v některém místě není pod normu(1,6mm)pak pneu projde.Vesměs důvod je v seřízení geometrie.

JABRAKA

 

hodnocení

4x
avatar milancukrar

Odklon kola, rozbíhavost..

Musíte udělat geometri nápravy, jinak je to věštění z křištálové koule.

 

olinl
hodnocení

2x
Na svém autě jsem tenkrát použil čínský svislý čep a sjížděla se mi pneu obdobně.
ridic

To ale nebylo čínským výrobkem, ale špatnou montáží a následně špatným seřízením. I origo čep vyžaduje po výměně seřízení geometrie.

 

asd1
hodnocení

2x

Tohle je ještě celkem v poho... Pokud to chceš mít oprvdu v cajku, tak zkontroluj geometrii včetně odklonu kola (nejlíp někde kde mají laser), taky vůle v zavěšení kol = čepy, silentbloky. Nebylo auto bourané?

 

folta
hodnocení

Dobrý den,
dá se geometrie seřídit doma?
Případně udělá geometrii každý servis?
Děkuji
folta
hodnocení

Levá vnitřní strana je na hraně sjetá.
Sjetá přední pneu na vnitřní straně

Doma to neuděláš, když nevíš jak a nemáš patřičné vybavení.

Doma to neuděláte, páč se ptáte. nemáte znalosti a měření.

Podle fotky nerovnoměrné sjetí není zas tak hrozné, ale samotná guma je hrozná - tu už jste měl dávno vyhodit.

stemp, proč vyhodit? Co je na ní špatné? Vy fakt nevidíte ten velký rozdíl ve sjetí vlevo?

No, viděl jsem gumu, kde na jedné straně bylo 5 mm dezénu a na druhé lezly dráty. :D
A vyhodit, protože je zteřelá a podle designu vzorku bych to tipoval na nějaký 10 let starý lowend.

stemp, děkuji za vysvětlení, ale zde nejsou drátky a vím, že lze jezdit i na takových pneuškách. Dříve (10-20 let) se jezdilo na takových pneuškách normálně a bezpečně. Určitě ne závody, ale to zde nehrozí. Jen dojen vzorek.

ridic

Podle fotky to vypadá na špatný odklon kola. Špatná zbíhavost by se projevila na obou předních kolech a u špatné zbíhavosti není sjetí vzorku stejnoměné, ale "šípové" sjetí jedné strany (plošky dezénu jsou na jedné straně vyšší).

Odklon orientačně zjistíš tak, že postavíš auto na rovinu, koka v přímém směru a přes blatník spustíš olovnici (nejlépe rybářský vlasec se závažím). Od vlasce změříš horní a dolní vzdálenost k ráfku a vypočítáš rozdíl.

U kola, které se sjíždí stenoměrně bude asi odklon správný, takže ten rozdíl mezi vrchní a spodní částí ráfku na tom kole by měl být stejný i na tom kole, které se sjíždí nestejnoměrně. Pokud je jiný tak je třeba svislý čep seřídit a potom i sbíhavost, protože ta se seřízením čepu pravděpodobně změní.

ridic

Opravuji - ne "šípové", ale "pilové" sjetí pneumatik.

Stačí zadat do vyhledávače a podívat se na obrázky, pokud vám ten výraz není jasný.

 

folta
hodnocení

Dobrý den,
zajímá mě, geometrie se dělá jen na přední nápravě?
Budou na geometrii sundávat přední kola?
Děkuju za radu
break

na geometrii se nastavuje to, co se u konkrétního auta nastavuje...

na každým se nastavuje př. sbíhavost

u spousty aut s víceprvkem vzadu i sbíhavost, na některejch autech se dělá vepředu i vzadu odklon...

doma to nemá smysl.Ve slušným servisu to stojí kolem 500,- bez DPH za př. sbíhavost...

Normálně se kola nesundávaj, pokud tam ale na něčem bude vůle nebo půjde těžko rozhejbat spojovačku, tak jo...

A na sjetejch gumách nemá smysl dělat geometrii...

Já akorát sundávám z plecháčů poklice...jinak auto musí stát při seřizování na kolech...

folta
hodnocení

Dobře zajedu do servisu.
Je potřeba mít na autě už dobře sjetá kola a nesmím mít obutá špatně sjetá?
Rád bych jim to v servise ukázal.
Děkuju
break

na seřízení nesmí být špatně sjetý pneu...

Nechci polemizovat, ale proč by na seřízení nesměly být špatně sjeté gumy? Když mi to dělali, zvedli auto na zvedák, na kolech vůbec nestálo a na jednotlivá kola dali nějaké přípravky právě pro to laserové měření, porovnávali pak hodnoty na monitoru. Čemu by tu vadily špatně sjeté pneu? *zmateny*

nevím, nevím, ale domnívám se, že nemůže být auto na zvedáku, když se dělá geometrie.

ridic

" milancukrar" Přesně tak.

Kola při měření nemohou být ve vzduchu. Pokud se auto zvedne (kvůli lepšímu přístupu), tak na zvedáku musí stát na kolech.

Dokonce, pokud má být měření skutečně přesné, má být v autě i zátěž jako při jízdě - zátěž přibližně 2 osob.

asd1
Když mi to dělali, zvedli auto na zvedák, na kolech vůbec nestálo a na jednotlivá kola dali nějaké přípravky právě pro to laserové měření, porovnávali pak hodnoty na monitoru.Hehe, Break - pořád chceš tvrdit že se geo doma nevyplatí? Tady to borci dělali sice na laseru, ale s kolama ve vzduchu, krásný případ kdy zaplatíš odborníkovi a je to blbě... *zed* I když teoreticky borec může mít u konkrétního typu vyzkoušené, že sbíhavost se se zdvihem kola nezmění a může jí měřit/ nastavovat i ve vzduchu. Ale i tak bych jí nakonec zkontroloval na zemi a auto předtím projel..Tyhle pneu jsou tak na vyhození = koupil bych nové a geo nastavil s novými. Křivě sjetá guma ovlivňuje polohu kola, takže geo je tím zkreslená.

 

break
asd1:chceš mě popichovat?Dělám geometrii obden, nemám s tím problémy nebo reklamace...Taky auto musím přizvednout kvůli změření házivosti, na záklon a seřizování už se auto spustí na točny...
asd1

Popichovat ani ne ;), taky tebe nepovažuju za lempla ale za lepšího automechanika kterýmu bych auto s klidem svěřil... Popis je, že mu borci dělali komplet geo ve vzduchu, to jsem si rejpnout fakt musel ;) Tady v okolí většina geo neudělá pořádně, nechce se jim to ladit několikrát, jen aby to zhruba sedělo a šup na další auto... Největší perla byla borci z autorizáku - po čepech a geo byl volant křivý asi o 30° = reklamace, vyřešili to přesazením volantu a zmršili u toho kroužek bagu. Reklamaci poškození zamítli jako běžnou závadu a že to neni od nich, tj. vymáhat složité a nejisté... Takže nový kroužek a práci. To se jim fakt povedlo... Od té doby radši sám a opravdu s latí, laserovou vodováhou a metrem to udělám přesněji než většina servisů.. Časově to je mnohem rychlejší než jet na geo, čekat až jí udělaj a odvézt zpátky. Ušetřený pětikilo se taky hodí (ale o to pětikilo mi jde až na posledním místě)...

 

folta
hodnocení

Dobrý den,
v servisu mi udělali sbíhavost a nastavili kolo, už to mám prý vpořádku.
Mám teď v garáži letní pneu na Alu, jedno z nich je trošku asi 1mm více sjeté do vnitřní strany. Mohu to kolo normálně pak nasadit a jezdit s takovou pbeumatikou? Bude to mít nějaký následek?
Děkuji
asd1

1mm jde pro normální ježdění zanedbat...

Spíš už začíná mrznout, tak bacha na bruslení ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]