Nejste přihlášen/a.
Lidičky mám taky jeden dotaz, dostala se mi do ruky kamarádova Fabia první generace motor 1,4. Já jsem měl před lety verzi 1,2 s tříválcovým motorem. V zadních sdružených světlech jsou také mlhovky. Pokud si dobře pamatuji u toho mého vozu bylo každé světlo v páru (jak mlhovky, tak couvačky). Na této jednačtyřce svítí pouze levá mlhovka a slyšel jsem od mechaniků, že to je v pořádku, že to tak je z výroby. Nějak se mi to nezdá. Rozumím tomu, že některé vozy mají konstrukci světel tak, že na jedné straně je mlhovka, na druhé couvačka. Ale nevím jak je to u Fabie, když tam jsou fyzicky dvě mlhovky i dvě couvačky (včetně žárovek). Jestli se to nějak měnilo v průběhu výroby.
Díky za postřehy.
To je samozřejmě nesmysl. 2 mlhovky měla i jedničková Oktávka a Superb II a III. Jak jsou na tom nový SUV nevím, ale myslím, že je mají taky 2x...
mathew® - samozřejmě, u většiny vozů jsou mlhovky i couvačky v páru, ale dřív to tak nebylo vždy, asi šetřili (když to předpis umožňuje), nebo měli konstrukci světel, že to v páru nešlo. V sdružené lampě bývala třeba vlevo mlhovka, vpravo couvačka, nebo byla jedna couvačka uprostřed. Dnes by to byl docela problém, protože některé vozy mají dost slabé žárovky v couvačkách a to jsou v páru (a světlo pak nic moc). Měl jsem KIA Rio, nyní Hyundai ix20 a couvačky v obou případech jsou bídné.
Díky moc, věděl jsem, že v tom bude asi "guláš". Asi tam natáhnu drát od té levé, když už tam je, tak ať funguje. Ty covačky taky svítí obě.
Já jí nebudu dodělávat, ta lampa tam je i se žárovkou. Pouze ji připojím. Když to jde, tak proč ji nevyužít, vždy je to pro zviditelnění auta v mlze lepší.
Jet v mlze za někým kdo si dodělal druhou mlhovku a teď mě oslňuje -tak to je na pěkných pár přes drž-u.
Jedna mlhovka je vidět dostatečně.
udo5® - to bys nemohl jet za většinou vozů, protože dnešní auta mívají mlhovky dvě. Jiná věc je, že mlhovky zapínají někteří pitomci i když není mlha. Dnes už na to pamatují tučné pokuty.
ferax: Tak tak. Je jedno jesti jedna nebo dvě. Důležité je zapnout opravdu v mlze, nebo za skutečně hustého deště. Na co ale vyhláška nepamatuje to je stání na brzdách v křižovatce. Proč nutit za tmy toho za mnou aby koukal do rozsvícených 21W? Bohužel dnešní asistenty v moderních autech svítí do očí tomu za mnou i když já na brzdě nestojím ...
v Česku asi funguje něco jako denní svícení na mlhovky nebo to většina řidičů zapíná a vypíná v garáži...ve městě nepochopitelný.
Stání na křižovatce?Běžně stojím na brzdách, jen na přejezdech nebo rozkopanejch úsecích kde se na semafor jezdí kyvadlově stojím na ručku...
007cz: Vloni jsem chvíli jezdil zánovním Golfem. Přijel jsem v kopci na semafor, zastavil a mohl dát nohu z brzdy. Auto stálo v kopci samo a brzdovky svítily. A mírni slovník, na tvoje řeči o "kravinách" tu není nikdo zvědavý.
break: Mě osobně není příjemné když musím koukat v noci do rozsvícených brzdových světel auta přede mnou. Proto ani já nikomu nesvítím zbytečně do očí a v kopci zatahuju ručku.
Solik pokud jsi jel v automatu zaradil p tak auto stoji je zablokovana prevodovka pokud to byl manual tak je to kravina takovy asistent neznam ale rad se poucim jestli mas na mysli asist, rozjezdu do kopce tak ten ti podrzi brzdu asi na dve sekundy
to ze auto stalo v kopci "samo" to je dneska bezna vec - asistent rozjezdu do kopce akorat ze pri nem nesviti brzdova svetla
Jak se ten asistent jmenoval nevím, na mém starém Passatu ho nemám. Ten Golf byl manual, v kopci jsem zastavil nožní brzdou, tu jsem pak mohl pustit a držela libovolně dlouhou dobu. Povolila až v okamžíku kdy jsem zařadil za 1 a pouštěl spojku. Po celou dobu svítila brzdová světla jako bych na té brzdě stál.
sollik:pokud zastavím na červenou, tak mě snad ani nemůže naštvat, že někdo stojí chvilku na brzdách.Oproti mlhovce je rozdíl v tom, že auta na červený se většinou nehnou, tak to nerve oči tak, jak když nějakej pablb má rozsvícenou zadní mlhovku, nejde ho předjet a člověk se za tím táhne, než se objeví nějakej rozumne úsek na předjetí...
Špatně použitá resp. zbytečně rozsvícená mlhovka je na plácačku o tom žádná. Co se týká brzdových světel na semaforech, samozřejmě za dne nebo soumraku mi to taky nevadí. Ale jsou dny, kdy není zbytí a celý den čučím do monitoru a oči už jsou večer unavené. A když tě pak někdo nechá koukat na semaforu minutu a půl do brzdovek, tak to taky moc nepřidá. Asi to máme každý jinak, ale podle mě jsou brzdovky potřeba v okamžiku kdy auto zpomaluje. Pokud už stojím a za mnou další auto jsou zbytečné.
druhá věc je ta, a pozoruju to i u sebe, že stojím v koloně, mám rukáv a chystám se na to, že se za chvíli budu třeba rozjíždět a připravím si nohu k pedálu, jenže je to svině citlivá a svítěj brdy, ikdyž to ani trochu nebrzdí...
A znám lidi, co raději stojí na brzdě, protože se jim kdysi u starýho verglu stalo, že jim nešlo rychle odbrzdit -což se stává a nervní řidič za nima začal troubit.
Mě třeba stání na brzdě nevadí, ale za co bych zabíjel je stání na spojce ať už se zařazenou nebo nezařazenou rychlostí.To je odpornej zlozvyk...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.