Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Mám problém s kmitáním řemenice rozvodového řemenu na klikové hřídeli u VW T4. Podle otisku dosedací plochy na staré řemenici to vypadá, že byla málo dotažená (viz. foto) a nová si už nechce sednout. Potřeboval bych kontakt na servis, který je schopný toto vyřešit bez demontáže kliky (doražení na čelo, frézování ...), oslovil jsem jich spoustu, ale žádný z nich to nedělá. Díky.
Tak ty máš namyšlené nějaké řešení tvého problému a teď pouze hledáš nějakýho "vola" který se do toho pustí a vezme za to záruku.
Buď si to musíš udělat sám a vzít všechny rizika na sebe nebo to svěříš servisu a ten navrhne vhodný způsob opravy.
Moc ti nerozumím, hledám servis na opravu, proč by to měli být volové? Auto bylo v servisu, kde vyměnili řemenice a vrátili mi to s tím, že si s tím neví rady. Hledám servis, který s tím má zkušenosti. Žádnou záruku nepotřebuji, stačí když to nebude kmitat.
Servis vymění kus za nový - toto chce domácího kutila, který se vyzná ve svém řemesle a má zmíněný soustruh. Jenže ... když to při jízdě prdne, bude škoda o malinko vyšší než nákup nového kusu a servis výměnou dílu za nový.
Nová klikovka je 40 000,- Kč a je to v podstatě na generálku. Klika je v pořádku až za gufero, bylo mi řečeno, že usazení řemenice na čelo se dá srovnat na autě (pro šťouraly - nejsem mechanik, všechny informace mám od odborníků). Na plochu existuje prý jednoduchá ruční fréza, ale to asi nepomůže, proto se ptám na servis. Zatím mám informace, že autoservisy to většinou nedělají a brusiči se takovými prkotinami nezabývají.
ano, jak sjem psal, tak je na to přípravek.Frezka...už jsem to kdysi párkrát dělal, po demontáži toho klikovýho kolečka je to otázka max 5 minut a je zfrezováno.Kolečko se musí dát stejně nový spolu se šroubem...
U těhle motorů je to běžný.Je to 1.9 TD?...
odkud si?
Klidně koupím třetí řemenici, ale jak je vidět z dosedací plochy té původní (rez), kdyby ta řemenice dosedla po celém obvodu, tak by to nekmitalo. I když jsem úplný laik, vychází mi, že kdyby se ofrézovalo čelo klikovky, tak si ta řemenice sice sedne, ale zůstane nakřivo. Někde jsem četl, že se podle instrukcí VW středový šroub utahuje daleko větším momentem, než udává výrobce řemenice. Ale mám to jen vyčtený, proto hledám dílnu, které to rád zaplatím.
Když to tak pozoruju, tak spíš kup tu frézu z break odkazu a udělej to sám.. Případně dobrý zámečník (ideálně někdo z nástrojárny). Průměrný autoservis v okolí - to bych se hodně bál o motor...
Ještě bych před frézováním objel hodinkama dosedací plochu jak a jestli hází, to samé kontrola po zafrézování.
Tam je rozdíl, že fréza je upnutá do kliky ale hodinky na blok motoru tj. vyloučí se házivost závitu v klice... Holt nejsem automechanik ale strojař
Sám to rozhodně neudělám, jednak nářadí, kterým se živím, je úplně jiné, než nářadí automechanika, jednak je potřeba pak znovu nastavit rozvody. Raději tu frézu zaplatím někomu, kdo to s ní umí.
asd1:slabina konstrukce u všech 1.9 je v ozubeným kolečku a dosedací ploše.O házivost závitu strach neměj, stačí to tou frezkou takhle ofrezovat, to mi věř.Ta klika není zas takový bláto...
Tak to mám hotové, díky radám "break" jsem našel servis, který srovnal dosedací plochu kliky bez demontáže tou ruční frézkou. Je divné že v ostatních servisech vůbec netušili, že tento problém je u T4 běžný, proto se na ně ty frézky vyrábějí. Takže díky za rady.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.