Nejste přihlášen/a.
Zajímá mě, proč za posledních pár let klesá dle statistik v Evropě prodej nových aut s dieselovým motorem? Většina lidí kupuje místo dieselů opět benzíny nebo jak to vlastně je? Třeba před 10 - 15 lety byla naopak zvýšená poptávka po autech s dieselovým motorem a najednou je to opačně. Má vůbec smysl v dnešní době kupovat auto s dieselovým motorem nebo se to už nevyplatí, např. z důvodu neustále přísnějších emisních limitů atd.? Vlastním Fabii 1,9 TDI 74kW a teď nevím, jestli příště koupit auto opět s dieselovým motorem nebo raději s benzínovým motorem. Jak je to v dnešní době s prodejem ojetých aut s dieselovým motorem, je o ně také menší zájem stejně jako o nová auta? Prodal bych vůbec v dnešní době tu moji Fabii 1,9 TDI 74kW nebo už o tyto Fabie není zájem? Je z roku 2002 a najeto má 260 tis. km. Děkuji za odpověď
Diesel samozřejmě stále smysl má..a mít bude (samozřejmě že při určitých podmínkách-najetý objem km, délka jízdy atd.).
Moderní diesel splňující Euro 6d TEMP má emise na skvělé úrovni i když se třeba všichni "zelení" světa uštěkají..
Pro určité typy vozidel je benzín nesmysl (ať se jedná o velké stavební stroje, těžší SUV atd).
Sám si dokážete přece spočítat jestli se Vám nové auto vyplatí v naftě nebo v benzínu - podle ceny auta, najetých kilometrů, rozdílu spotřeby..atd.
Svoji Fabii prodáš orientačně kolem 30.000,- Já sám na dieselová auta nedám dopustit, samozřejmě teď nemyslím herky s obsahem 1,4l. Moje nejslabší má 2,5 litru a když říkám, že objem ničím nenahradíš, vím, o čem mluvím...
Za 30 tisíc se prodávají ty nejolítanější HTPčka. Ojetin s motorem 1.9 TDI PD moc není a prodávají se podle stavu od 50 tisíc nahoru. Je to asi vůbec ten nejlepší motor, jaký lze v jedničkové Fábce mít (kromě RS verze). Velmi slušná dynamika a minimální spotřeba.
Tak to sestup na zem! Za 50 už by musela být hodně naleštěná, s chlupatým volantem a vanilkovým stromečkem!
Do 1000 EUR si vybereš z několika desítek kusů !
suchen.mobile.de/...
No, problém je v tom, že 80% těch "slušných kusů za 60 litrů" bylo přivezeno za ten litr z Německa...
Já bych si koupil benzín, jenže on v normálních novějších autech žádný kloudný není. Jako nejlepší volba mi dnes přijdou nafťáky z aféry dieselgate, tedy 1.6 TDI a 2.0 TDI zhruba z let 2009-2013, které nemají zbytečná kurvítka, jezdí skoro zadarmo a spolehlivostí už je nikdy nic nepředčí.
Ale kdeže. Motor 1.6 TDI je prakticky stejně spolehlivý, jako 2.0 TDI. Oba motory jsou výborné. Ale to bohužel některým lidem nelze vysvětlit.
ubyva toho hlavne proto ze lide prichazeji na to ze kdyz jede 10km do prace a 10km z prace i s peti zastavkama na nakup tak se diesel az tak nevyplaci, servis je drazsi, oproti benzinum je vic veci ktere se muzou porouchat a stoji hormady penez
k emisim jak tu nekdo psal , ono se zelenyma ma na jednu stranu pravdu, ti hulakaji ani nevi proc , na druhou stranu diesel ma nejake emise kdyz je novy, kdyz prijdou prvni problemy tak vetsina lidi resi opravy stylem aby to moc nestalo, jezdilo to a na nejake emise kaslou
baterka s tím problém nemá, ale 1.6 TDCI měla v roce 2008 DPF...většinovej provoz ve městě tomu škodí, sice se to samo regenruje, ale ne úplně.Filtr se pořádně nevypálí, více se zanáší, častu se nedokončí regenerace...
Pak to padne do nouzáku, v servisu udělaj nucenou regeneraci, pak to padne do nouzáku znova , tak vyčistí filtr, za pár měsíců znova nouzák a vyměnit DPF a k tomu olej, protože bude naředěnej naftou...
Další věc je Eolys, ten je na nějakejch 60 000km, ale vštřikuje se při každým otevření víčka nádrže, takže do těhle aut pokud možno pořád plnou.Při tankováním za 200,- to tam pálí furt.
U aut s DPF to chce často delší trasy.Krátký a obvzláště necelý 3km denně jsou zabijáci DPF...
@break - Však to přece @stir evidentně všechno ví, proto taky píše, že i přesto, že jezdí přesně tak, aby mu DPF brzy odešel, tak tento je stále v pořádku. Všichni se DPF bojí a reálně se to málokomu někdy podělalo, možná tak na firemních stočenkách. Dnešní DPF většinou vydrží 250 - 300 tkm a hlavně už došlo k poklesu cen za nové díly. Pokud nový DPF při odevzdání starého koupím za 20 tisíc, ani by mě nenapadlo zkoušet nějaké čištění, nepřijde mi to jako enormní investice. A druhý filtr už přežije zbytek auta. Kdo chce jezdit v normálním autě, musí s tím počítat. Ostatní holt budou hudlat svoje jedničkové Oktávky, dokud nepropadnou podlahou.
Já mohu za autoservis říci, že DPF je dobrá věc. Jen chudáci majitelé aut.
DPF funguje a vydrží 300tis km, pokud je motor v perfektní kondici a majitel ho svou jízdou udržuje čistý. Jenže tohle je ideální stav, který se od skutečnosti dost často liší.
Takže často se řeší DPF i u auta, který má najeto do 100tis km. A říci, že málokomu se podělalo. Stačí se podívat, kolik % aut má DPF vymontováno a nebo se postavit na pár dní do autoservisu.
nejlepsi je se postavit na par hodin k emisni stanici, tam je krasne videt ty super dpf ktere vydrzi 300tkm a diesly s emisema jako vino
my co mame benzinovy motor ( nemyslim dnesni tsi sragory nebo litrove objemy ) tak problemy nemame, akorat vim co vidim dnes a denne na emisich
Samo zvedne otáčky motoru OK, ale zátěž? To by musel zařadit, zabrzdit a viset na spojce Nebo aspoň pustit klimošku a všechny spotřebiče (pohon klimakompresoru a altíku)...
A plete se tu Fordí TDCI a koncernová TDI.. (a já zas nedám dopustit na JTD)
psal o TDCI , tak an to reaguju.Těhle DPF jsem vyměnil a vyčistil už kvanta.Když to všechno jde, tak je vyměněný za 2,5 hodiny...
A jak jsem psal, krátký trasy ho odrovnaj.Jinak výrobcem je interval výměny tohodle filtru kolem 140 000km , ale vydží víc.Klidně 250 000 km , ale je to o provozu...
Jinak čištění u tohodle DPF jak se to vezme.Občas se to podaří a vydrží dlouho.Jinak většinou majitel chce nějakýho poláka, kterej stojí třeba 8000,-...akorát je poloviční
A to, že regenrace proběhne i nucená ještě neznamená, že filtr je 100% OK...
Když si vezmu výrobu baterií, jejich likvidaci, výrobu elektřiny + posílení přenosové soustavy atd, tak elektromobil na tom klidně může být hůř než Trabant... Taky cena je pro nadšené milionáře, půl mega za mini holobyt.. Samotný elektromotor asi bude na ježdění příjemný.. Hodně bych se bál bouračky - i malého drcnutí, stačí mi vedět jak umí hořet baterka z mobilu.. Zlatý benzín Tohle se bude hasit zasypáním auta fůrou písku... nebo se jen počká až se propálí do asfaltu :D
asd1 - máte pravdu - likvidace akumulátorů není vyřešena ani teoreticky. Elektropohon je ekonomický i ekologický nesmysl. Však to sem tlačí z Brusele ..
Holt zelené sluníčkové mozky.. Vidí že to nemá vejfuk ale věci okolo už jim nesepnou. Ekologické je udělat to tak aby to auto vůbec nemuselo jet. Tj. nevozit do Plzně rohlíky z Brna, ale dovézt jen mouku pro pekaře do místa. Jabka nevozit ze Španělska. Do práce a školy nejezdit 20 km ze satelitu, ale 5 minut pěšky... Dnešní doba kdy se vyrobí polotovar šroubku, převeze se do jiné fabriky udělat závit a matička se namontuje ve třetí fabrice je ujetá...
A to že ty chytré hlavičky lítaj na svoje diskuze letadlem tisíce kilometrů je už jen perla.
Ono bude stačit vzít těm idiotům dotace a zrovnoprávnit je i v daních. A bude po parádě. Až se pořizovací cena nabíjecí stanice a její provozní náklady budou rozpouštět do ceny nabití nějakých pěti dávek denně a budou platit stejné daně ..
stir >
Ty jsi dobře mimo. Fotovoltaika pokrývá 2,5% výroby elektřiny v ČR. Uhlí a jádro má 75% . I ten zemní plyn má vždy více, než fotovoltaika.
Ropanelze nahradit fotovoltaikou.
Dále v ČR se prodají pohonná ropná paliva, ve kterých je +- stejně energie, jako se celkově vyrobí v ČR elektrické energie.
Vezmeme v potaz, že čistě elektrické auto má ideálně 2x vyšší účinnost, než spalovací. Vyšší není, protože ona ani distribuce, nabíjení atd. není bez ztrát. Dále vytápění atd..
Tedy se dopočítáme, že pro pohon čistě elektrických vozidel potřebujeme cca 40-45TWh. (Fotovoltaika vyrobí cca 2TWh, problém ale je, že nejvíce se bude nabíjet v noci a to výkon těchto elektráren je nula nula nic)
Opakuji - elektromobil je ekonomický i ekologický nesmysl (až zločin).
Může mít jisté zdůvodnění ve velkých aglomeracích kvůli neemisím oxidů dusíku a dalších. V aglomeracích však nelze vyřešit nabíjení. Mimo aglomerace je elektromobil nesmyslem, bude-li upuštěno od umělého ekonomického zvýhodňování (které mimo aglomerace nemá význam).
Jasně vyrobíme draze energii ve fotovoltaice, dále ji extrémně draze uskladníme, dále ji draze přeneseme, zase jí draze uskladníme v baterii vozidla. A už jsme na ještě horší účinnosti než spalovací motor.
Pak uvalíme spotřební daň na takovou elektřinu a lidé budou vzpomínat, jak levně jezdili ve svém 8válcovém HEMI.
Jinak uchovávat energii v baterii je velice drahé. Např. ČEZ letos spustil další velkou baterii pro stabilizaci distribuce.
Při dnešních cenách pomocí nejmodernějších baterií, by se cena za denní uskladnění energie pro vozidla, pohybovala okolo jednoho biliónu korun. (ČEZ dále očekává, že v roce 2020 by mohly náklady klesnout k 200 dolarů/kWh, 2025 160dolarů..)
He3Da nebudu řešit. Je to pouze vize. Zatím nemají nic. A i kdyby to fungovalo, pořád je to drahé.
Elektromobily jsou starší, než spalováky. A stále vedou svůj marný boj. Elektrochemické zákony překonat nemohou ..
Ono je mimo jiné třeba si uvědomit, že elektomobil zase tak moc výhod neskýtá (mimo tedy té pochybné ekologie). Elektromobil zabírá stejně místa jako kterékoliv auto se spalovacím motorem, silnici poškozuje také stejně (a vzhledem ke své váze resp. váze akumulátorů možná ještě více), polétavého prachu produkuje také velmi podobně jako klasický automobil. No a až majitelé elektomobilů budou muset platit daně za "palivo" ve stejné výši jako platí nyní majitelé aut se spalovacím motorem, potom si ukroutí hlavu. A vzhledem k tomu, že silnice pro elektromobil stojí naprosto stejně jako pro "normální" auto, tak stát ty peníze někde bude muset vybrat i kdyby jezdilo po silnicích 100% elektomobilů.
Vývoj elektromobilů se nezastavil a už vůbec ho nezastavila nějaká ropná lobby. Omezují ho od počátku fyzikálně-chemické limity. A s těmi nehne ani Brusel svými protiekologickými a protiekonomickými bláboly.
Mimochodem - víte, jak je zajištěno ekologické nakládání s "ojetými" akumulátory elektromobilů?
Žádnou recyklaci nikdo nedělá. Rozeberou akupacky na menší a používají je v méně náročných aplikacích. Ale recyklaci či likvidaci materiálovou nedělá nikdo a nikdo ani neví, jak ji asi tak dělat.
Pokud jde o nabíjení zdarma či levně - je to jen další prasárna použitelná jen pro pár prasat, která ostatní dotují. Obecně to jaksi použít nejde, že. Kdo by to živil. Mimochodem - zkuste si odhadnout pořizovací náklady takové rychlo (pod 10 hodin) nabíjecí stanice a příslušné infrastruktury a podělte je předpokládaným počtem nabití za životnost.
stir > pouze servisní prohlídka u Tesly stojí zákazníka cca 1Kč na 1km. To je jen o něco méně, jako mě stojí provoz celého auta včetně paliva.
O ceně vozidla ani nemluvě.
Rychlonabíjení ovšem probíhá v režimu s podstatně horší účinností.
Jinak - pokud jde o reklamu - já ji ani moc nepotřebuji, v P90D jsem něco najezdil. A není to zrovna auto do aglomerace. Na to je to dost široké.
Stir to snad prodává Rychlonavíjení vypadá hezky, holt si zajde na hodinu na obídek. Akorát jakmile tam bude víc než několik aut, tak tam bude akorát čumět ve frontě. Když si vezmu kolik jezdí aut na hlavním tahu, tak jestli bude polovina elektro tak to bude fronta na týden... Servis ušetří za motor, ale ostatní tam je furt a naopak třeba brzdy budou náročnější málo používané akorát budou reznout = klidně každý rok nové kotouče. Spolehlivé s elektronikou a auto. aktualizacema - už to vidim v reálu :D To samé zimní provoz kdy to výrazně zmenší dojezd. Stačí mi jak zdechaj baterky v mobilech když jsou v mrazu... + topení. Pak bude dobíjet každých 150 km a do Alp na lyže pojede dva dny... V současnosti je elektromobil auto dobré leda do města a pidiauto za půl mega. A jakmile jich bude hodně tak vyleze problém jak všechny vlastně nabíjet. Obzvlášť někde venku na sídlišti :D
No a až stát bude chtít svou 1Kč/km jako má dnes z každého auta se spalovacím motorem (a stát chtít bude), tak tak padne i onen nesmyslný argument, že elektrická auta jezdí "zadarmo" (nebo za 1/4 toho co auta se spalovacím motorem). Bude to prakticky totožné.
stir: Aááá...dotace...všemocná modla dnešní doby. Pokud tomu věříte, tak to musíte být také jeden z těch, co si myslí, že peníze vznikají tím, že se přes noc někde natisknou. A až bude "po vašem" a všechna auta budou na elektřinu, tak se dotace budou brát kde? No možná tím, že zdaní třeba chůzi pěšky..i to je možné.
Úplně nejzajímavější by bylo podívat se na zdravotní škodlivost emisí. A to myslím skutečný výzkum, ne dámské časopisy ..
To dělali v Německu nedávno a zjistili, že emise z plynových sporáků v kuchyni jsou asi 35x větší než u aut.
Pokud mohu poradit, tak tu svoji Fabii 1,9 TDi si ,,hýčkej" a považuj. To proto, že už nikdy nekoupíš tak jednoduchý (nové TDi jsou složitější) a hlavně spolehlivý diesel. A nový tak bude vždy nepříjemně drahý!.. To je také důvod, proč se snížila poptávka po nich (segment OA, do dodávek, NA,... se budou dávat vždy, neboť plyn bude minoritní a baterie ještě dlouho budou těžké a drahé).
Ekologie -jedna jediná loď vozící zboží např. z Číny produkuje exhalace jako právě jedoucích min.350.000 (údajně smradlavých) dieselů. A protože se z tama vozí ,,skoro vše", tak ...(se prosazují naprosto nesmyslné parametry).
Své si ,,přidal" i pokrok, který žene měrné výkony, otáčky i kroutící momenty dieselů hodně vysoko. To samozřejmě na jedné straně znamená vyšší a vyšší vstřikovací tlaky, jemnější otvory v tryskách, vícero vstřiků a dostřiků regulovaných elektronikou podle zátěže,... Na druhé straně to však znamená složitější - i méně propustné katalyzátory, filtry pevných částic- DPF a vstřikování močoviny,... To proto, že velké množství paliva se ve válcích při vysokých otáčkách holt spaluje tak, že vznikají některé hodně nežádoucí NOx, , které u starých dieselů prakticky vůbec nebyly.
Taky je důležité, aby řidiči nebyli bezohledná hovada a nenechávali upravovat dodávku paliva tak, aby hlavně jeli a na exhalace z vysoka ... (snad 90 procent exhalací má být od 5 procent takových vozidel).
Nové motory ještě nestihly dokázat svoji spolehlivost ale je prokázané, že mají a budou mít vždy vyšší spotřebu a i menší trvanlivost do GO, která se asi nikdy nevyplatí. Kdo s tímto nesouhlasí, tak ať se koukne např. na 3 válec 1.0 Ecobust Ford, který měl super reference, dobrý marketing a udělal Fordu obrovskou ztrátu (víc než 1 mld.) nebo 1,2 HTP...
(recirkulace spalin -EGR je už samozřejmostí).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.