Nejste přihlášen/a.
1) VW Passat kombi, r.v. 2004, přední náhon, 1,9 kW, 96 kW. Po výměně zadních brzdových destiček se začal propadat brzdový pedál. Před výměnou vše v pořádku, brzdy brzdily normálně.
Při vypnutém pedálu je tento tvrdý tak jako vždycky. Při stání a nastarovaném motoru se pedál pod tlakem nohy propadá. Za jízdy když zkusím zabrzdit z rychlosti cca. 80 km/h na mokru - pedál se propadne cca. dopoloviny dráhy pedálu, pak sepne ABS - pedál "kope" a nepropadá se. V okamžiku kdy auto zastaví a ABS vypne pokračuje pedál v propadání. Brzdový okruh jsem při výměně destiček neotvíral, jedině víčko u nádobky s brzdovkou kvůli kontrole aby nepřetekla. Únik nikde u brzdičů ani u hl. brzdového válce není. Nějaký tip na co kouknout?
2) Další věc - na pravé straně je KO závit na zašroubování pístku dovnitř - lze zatlačit současně se šroubováním, ale nelze zašroubovat úplně nadoraz do brzdiče. Rád bych vyměnil jen opravnou sadou včetně mechanismu, než kupovat nový brzdič. Je výměna složitá?
pokud si vymenil jen desky tak je to bezne, vymeni i kotouce, tohle byl celkem casty problem u jednickovych ochcavek
trmen je zbytecne repasovat, kdyz nechces kupovat novy tak si vem vymennym zpusobem, akorat si zjisti dopredu co a jak tak kde budes kupovat, protoze ruzni vyrobci maji ruzne podminky v jakem stavu musi byt vraceny brzdic
treba repasovany zadni brzdic od textaru na dvojkovou ochcavku jde sehnat vymennym zpusobem za 1050,- u dodavatele, na netu nevim, internetove obchody neresim
S tím zadním brzdičem si nějak poradím. I kdybych měl kupovat nový brzdič.
Spíš teď řeším ten hl. brzdový válec, co se tam pohlo pokazit. Četl jsem na nějakém škodovkářském fóru názor, že když se pístek zatlačí rychle zpátky, může brzdovka proudící zpátky hlavním brzdovým válcem otočit nějakou gumičku a pak to netěsní jak má a pedál se propadá. Co si o to myslíte?
napadlo mě že když se daly nové destičky a nebylo to odvzdušněné, zmáčkutím pístků se kapalina vracela do pumpy nevzala sebou nějaký binec z trubek který se dostal následně pod gumičky. Je to pouze teorie.. Asi bych vyměnil kapalinu nebo aspoň hodně odvzdušnil.
Tak taky by to mohla být možnost a asi ne až tak nereálná, ale to by mohl zodpovědět nějaký automechanik jestli se s něčím takovým setkal.
V každém případě s autem jezdím, drzdy si sedají, takže momentálně na běžné brždění OK, prudší brždění taky OK. Brzdit natvrdo se zásahem ABS jsem zatím nezkoušel. Pedál pokud na něj zatlačím silou sjede během během asi těch 5-ti vteřin k podlaze a zůstane cca. 8 cm před kobercem, už se nedostává až na podlahu jako dřív.
Za mě se ta opravna sada nevyplatí, daji se koupit dobré repas za dobré penize,to propadani pedalu u stojiciho vozu je normální
Možná malinko jo, ale mě pedál prostě během řekněme 5-ti vteřin sjede až na podlahu. Jediné co mě napadá je hlavní brzdový válec. Ale co se tam mohlo pokazit, když brzdy do poslední chvíle brzdily normálně? A že by zrovna při výměně desek najednou se rozbil i válec? To s tím musí nějak souviset ...
K těm repasovacím sadám brzdičů - oprava vydrží na cca. rok ... načatý brzdič už nikdy nebude jako nový. Výměna je za hodinku hotová se vším, co k tomu patří.
Dovolím si oživit tohle svoje vlákno.
V zadním brzdiči jsem vyměnil pístek s mechanismem a těsnící O-kroužek. Prachovka zůstala původní - je OK, pružná a hlavně nešla vyndat ze zápichu a nechtěl jsem ji přetrhnout. Dnes namontovány nové kotouče. Takže zůstává pořešit ten propadající se pedál. Z toho co jsem zatím nastudoval jsou možné příčiny propadajícího se pedálu dvě. 1) netěsnost někde ve vedení, případně v brzdiči - toto je vyloučeno, nikde k úniku kapaliny nedochází. 2) netěsnost v hl. brzdovém válci - prosakující některá z gumiček. Mám tedy 2 dotazy na ty kdo s tím mají zkušenosti:
1) je má úvaha ohledně propouštějících gumiček v hl. brzdovém válci správná, nebo je ještě nějaká další možnost proč se pedál propadá?
2) jak je to správně co se týká otáčení pístku v zadním brziči. Na levé straně mi jde pístek celkem lehce zatočit, otáčí se na té hrubé šroubovici uprostřed vývrtu a lze "utáhnout". Na pravé je nový pístek, ale chová se stejně jako starý - při otáčení se jen protáčí v mechanismu uvnitř pístku ale nezasouvá se do brzdiče. Když na přípravek zatlačím a točím začne se otáčet na šroubovici a leze dovnitř. Na konci šroubovice se zase jen otáčí v mechanismu.
Ne ještě jsem neodvzdušňoval celou sostavu. Problém se objevil po výměně destiček a to jsem systém neotvíral, tedy se nemohl zavzdušnit. A do poslední chvíle to brzdilo normálně.
Teď jsem odvzdušnil jen ten jeden brzdič co jsem měnil pístek, celkové odvzdušnění spojené s kompletní výměnou brzdovky si chci nechat až po případné rozborce toho hl. brzdového válce.
V první fázi jsem se starými kotouči nic nedělal, ale po prvníé zkušební jízdě cca. 5 km s častějším bržděním (i s ABS) jsem usoudil, že tohle by si na staré kotouče asi dlouho sedalo, tak jsem čapnul nová Bremba. Ale desky jsou v pohodě, žádné hluboké rýhy v nich nejsou.
Teď s autem jezdím, dám tomu do konce týdne resp tak 200 km (to píšou i v návodu k novým kotoučům) a pokud si to nesedne ani po zajetí stylem brzda - plyn jak píšeš tak až pak bych kuchal ten brzdový válec a měnil i pístek na druhé straně. Ale tak nějak se mi teď nechce měnit komplet brzdovku, když nevím jestli to nebudu muset zase kuchat
Jsem zpět s informací pro ty koho by postihl stejný problém. Nakonec došlo tedy i na výměnu pístku (včetně těsnícího O-kroužku a prachovky) v druhém brzdiči. To, že se pístek protáčí v mechanismu je v pořádku, tedy stav který jsem měl v levém brzdiči kdy šel pístek zašroubovat "na doraz" a dál už ne je špatně. Taky jsem zjistil, že když jsem zatáhl ruční brzdu (šla vytáhnout až nahoru na doraz) zkrátila se vzdálenost mezi koncem lanka a jeho držákem na levé straně (té se špatným pístkem) o 2,5 cm, na druhé straně jen o 1 cm. Po výměně pístku chodí oba konce lanka stejně. Nakonec vyměněna komplet brzdovka. Auto teď brzdí perfektně, ručka zase zabírá odspodu. STK bez problémů Ještě jednou díky všem, kteří poradili.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.