Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojit alternátor jako větrnou elektrárnu

Od: izipower* odpovědí: 11 změna:

Dobrý den chci si zkusit vyrobyt větrnou elektrárnu a použít nato altík z favorita , vázne mi nabuzení diod v altíku nepotřebuji kontrolku nabíjení to si změřím ale jak to zapojit aby to fugiš , pomůžete mi někdo dííky moc .

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

praivo*
hodnocení

5x

Alternátor v autě má provozní otáčky přes 3000/min, na elektrárnu nic moc. Přečti si tohle: cs.udelejsisam.net/...

 

hodnocení

0x
avatar totak
S buzením neporadím ale myslíš že alternator je to pravé ořechové? Když si představíš jaké otáčky má motor a jaké bude mít vrtule větrníku, není v tom moc velký rozdíl? Taky jsem si kdysi odložil alternátor z Citroenu AX se stejnou myšlenkou ale nedostal jsem se ani do stádia plánu.
jabraka*

Po připojení baterky funguje i buzení.jen jsou potřeba specifické otáčky.Aby se vrtule točila a překonala odpor alternátoru,pak průměr vrtule 5 m je málo.A musí kvůli výkonu být na trvalém větru.To je zkušenost ze Šumavy.

JB

 

vernon
hodnocení

0x
Obrovské ztráty kvůli velkým převodům. Zbytečná práce...
A jen tak mimochodem, potřebuješ kontrolku dobíjení (a akumulátor). Přes ní se to celé nabuzuje z akumulátoru.

 

ideco
hodnocení

0x

Nevím o dané problematice prakticky vůbec nic, ale to bude asi obrovská větrná elektrárna?

Pomáhal jsem kamarádovi s diplomovou prací, kdy vyrobil vyvíječ dřevoplynu a spalovali jsme ho ve 4T 150ccm motoru z nějaké sekačky. Ta poháněla právě alternátor z favorita. A měli jsme co dělat, abychom měli dostatek otáček a výkonu, abychom rozsvítili 2x 50w halogen.

Takže bych hledal jiný generátor.

Ale cesta by asi byla, udělat si regulovatelný regulátor výstupního napětí. Pak by se dal využít i pro nižší výkon.

 

izipower*
hodnocení

Děkuji za odpovědi no v dnešní době diod a jiných velice málo odběrečných elektro věciček není problem osvítit chatku jen s málo ampéry , samožřejmě počítám s baterijí jen potřebuji nějaké schéma zapojení toho altíku abych věděl čím ty dyjody brobudit k životu .Děkuji .

vernon
Tak zapojení je jednoduché. Šroubová svorka B+ se připojí na plus akumulátoru, kostra altiku na mínus akumulátoru a fastonová svorka D+ se přes žárovku 12V/2W nebo 4W a spínač připojí k plusu akumulátoru.
Spínač je tam kvůli vypnutí žárovky, když alternátor nepracuje.
Spíš mi příjde, že jsi příliš velký optimista. Ten altík musíš roztočit aspoň na 1500 ot za minutu, aby se vůbec nabudil a potom vyrábí cca 15A. Od 6000 ot/min výše, je maximální proud 55A. A altík se musí točit po směru hodinových ručiček, jinak jeho ventilátor nechladí.

Najdi si el. schema zapojení v tom autě. Každopádně tam bude regulátor dobíjení a možná by to chtělo i nějaký stabilizátor napětí.

 

izipower*
hodnocení

Díky tohle mi snad postačí , no zkusím to nějak zpřevodovat , mě jde o takové stálé udržení baterie v plném proudu , na chatě bývám jen zřídka a tak trochu si chci za experimentovat chápete asi . mějte se dobře a díky .

 

hodnocení

0x
avatar stir
Soused má na chajdě malý solární panel, napojený na starou auto baterii. Rádio nebo večer na osvětlení to v pohodě stačí. Prý to dobíjí i když nesvítí slunko.
Taky se mi jeví solární panel jako lepší a hlavně mnohem jednodušší, elegantnější a spolehlivější řešení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]