Nejste přihlášen/a.
Ahoj, prosím o slitování, koupila jsem si první auto, jsem v tom naprostý laik a mám spoustu otázek Vůbec netuším, co jsou litá kola, alu kola, plechové disky, elektrony... Ten co mi to prodal mi k tomu dal 2 sady kol - letní a zimní gumy na plechových disích s tím, že když to budu vyměňovat, stačí jenom přehodit, což teda ještě chápu
Věc se má tak, že tam nechal zimní sadu, ale pneu na jedné nápravě jsou už celkem sjeté, takže je budu chtít stejně vyměnit a druhou tam nechám (vzorek je celkem ok a přes zimu stejně moc jezdit nebudu).
1) Předpokládám tedy správně, že si koupím čistě jen pneumatiky a v servisu mi je dají na ty původní disky, že? Co je levnější? Koupit to někde na eshopu a nebo v pneuservisu?
2) Dále moc nevím, podle čeho ty pneumatiky vybrat. Na těch co tam mám je napsáno 165/70 R13 79T a toto je napsáno i v techničáku. Předpokládám tedy, že musím koupit pneu přesně s tímto označením, je to tak? Je to nějaký standard, s tím, že by to mohli mít i v tom pneuservisu?
3) Když koupím ty pneumatiky a dovezu je tam, co všechno mi s tím musí udělat? Jen vyvážení nebo se s tím dělá i něco jiného? Nahustí mi to tam na požadovaný tlak nebo s tím musím pak na benzínku? A nebo jsou ty pneu při koupi nahuštěné už na to požadované číslo?
4) Chci pak použít ty staré pneu na dojetí třeba na jaře. Musím si zapamatovat, která byla na kterém kole?
Díky moc!
M.
Elektrony,litá a alu kola je jedno a totéž třeba toto viz odkaz: elektrony.cz/... a plechová kola jsou třeba tyto (o5 odkaz) pneumatiky.cz/...
1. a3 .pneu koupíte buďto přímo v pneuservisu nebo na nějakém eschopu-třeba levné pneu. a zakoupené Vám pak pneuservis na přezuje na disk místo sjetých pneu a nahustí pokud budou vědět na jaké auto jsou na nejvyšší předepsaný tlak dle daného auta a Vy si je pak jen s disky přehodíte na uatě sama (nebo muž v rodině?)